به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی به موفقیت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شکست متجاوزان سعودی در نجران و جیزان عربستان پرداخت.
"خیبرآنلاین" - شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به حملات یگان موشکی یمن به پایگاه استقرار بالگردهای سعودی در نجران عربستان اعلام کرد مسئولان یمنی بر این باورند که سازمان ملل همچنان در مقابله با تجاوزات ائتلاف سعودی ناتوان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک منبع یمنی از هدف قرار دادن پایگاه بالگردهای آپاچی سعودی و مجتمع مسکونی خلبانان در منطقه بئر عسکر در نجران در جنوب عربستان با موشک های بدر B1 و کشته شدن خلبانان سعودی و انهدام تعدادی هواپیما خبر داد. از سوی دیگر، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اقدامات اخیر ائتلاف متجاوز سعودی را علیه کشتی‌هایی که به سمت بندر الحدیده می‌رفتند، محکوم کرد.

گزارشگر این شبکه گفت: بر اثر حمله یگان موشکی یمن به پایگاه بالگردهای آپاچی و مجتمع مسکونی خلبانان وابسته به ارتش سعودی در نجران با موشک های بالستیک از نوع بدر B1، به عربستان ضربه سختی وارد شد. بر اساس اظهارات منبعی در یگان موشکی یمن، این حملات موشکی با دقت بالایی به اهداف خود اصابت کرد و به کشته شدن شماری از خلبانان سعودی، انهدام تعدادی بالگردهای آپاچی و آتش سوزی در انبارهایی در محل منجر شد.

عبدالله الجفری، کارشناس نظامی و راهبردی گفت: «بر اثر این حملات، تعدادی بالگردهای آپاچی منهدم شد و شماری از خلبان های حاضر در بئر عسکر در استان نجران عربستان کشته شدند.»

گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: از سوی دیگر، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حمله به مواضع مزدوران ارتش سعودی در عسیر، خسارت های مادی و تلفات انسانی به آنها وارد کردند. شکست سعودی در جیزان هم تکرار شد و بر اثر دفع تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ در "جبل قیس،" شماری از مزدوران کشته و شماری دیگر زخمی شدند. تحولات میدانی یمن بر جریان عرصه سیاسی هم بازتاب یافت؛ عرصه‌ای که برای پایان دادن به جنگ در یمن، شاهد تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی است. به طوری که قرار است مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه سفر سه روزه خود را به یمن آغاز کند. اما از نظر مسئولان سیاسی یمن، سازمان ملل همچنان از مقابله با تخلفات سعودی ناتوان است.

به همین دلیل محمدعلی الحوثی از سازمان ملل خواست اقدام اخیر عربستان را علیه کشتی هایی که به سمت بندر الحدیده حرکت می کردند، محکوم کند. این اقدام به منزله نقض سازوکار سابق بازرسی مواد نفتی و اساسی است. وی فاش کرد ائتلاف متجاوز عربی دو نفتکش را که به سمت الحدیده می‌رفتند، به بازگشت واداشت؛ اما سازمان ملل در این زمینه هیچگونه اقدامی انجام نداد.

از سوی دیگر، شورای عالی سیاسی یمن خواسته آمریکا را برای به تعلیق درآوردن پیش نویس قطعنامه انگلیس برای آتش بس در یمن، محکوم کرد و افزود این مواضع می تواند هر گونه رایزنی یا مذاکرات آینده را برهم زند و هدف از آن، ناکام کردن روند صلح پیش از آغاز آن است.
برچسب ها: شکست ، سعودی ، یمن ، نجران ، جیزان ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: