به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تناقضی که در سخنان رئیس کمیته امداد خودنمایی می‌کند آن است که چگونه می‌شود در عرض کمتر از 6 ماه، دولتی که به شعار خود در «رفع فقر» کاملاً عمل نموده و «فقر مطلق» را ریشه‎کن کرده بود، ناگهان با سیل بیش از 50 درصدی متقاضیان قرارگیری در صف مستمری بگیران کمیته امداد مواجه شود؟!
"خیبرآنلاین" - اوضاع اقتصادی و معیشتی ایرانیان به لطف بی تدبیری های دولت «تدبیر» آنچنان آشفته است که تمامی اقشار از شاغلین، بیکاران و حتی گروه های آسیب پذیر همچون فقرا را نیز درگیر خود کرده است. ناگفته پیداست که درباره مورد آخر یعنی فقرا، فشارهای اقتصادی، کمرشکن‎تر از سایر اقشار بوده بحدی که دولت و سایر نهادهای همسو در حوزه فقر همچون «کمیته امداد» را به فکر توزیع بسته های حمایتی نقدی و غذایی در میان گروه های ضعیف معیشتی انداخته است تا بلکه بتوان این قشر را به ادامه حیات طبیعی‎شان امیدوار و بخشی از قدرت اقتصادی از دست رفته‎شان را جبران نمود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، حال که از کمیته امداد – به عنوان مهمترین و اصلی ترین متصدی فقر در کشور - نام برده شد، لازم است تا مروری بر سخنان 6 ماه پیش رئیس آن، سید پرویز فتاح درباره ریشه‎کَنی فقر مطلق در دولت بنفش داشته باشیم: «ممکن است برای عده ای بیان این مسائل خوشایند نباشد اما نه برای خوشایند یک عده، که باید براساس اعتقادات خود عمل کنیم. منصفانه در جوار بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا اعلام می کنم که دکتر روحانی شعار رفع فقر داد و ایشان به این شعار خود پایبند بوده و عمل کرده اند»! [17 اردیبهشت 1397]


فقرا قربانی نردعشق‎بازی «دولت» و «کمیته امداد»!

سپاسگزاری های اغراق آمیز وزیر نیرو در دولت احمدی نژاد در قبال فقیرنوازی‎های کابینه روحانی‎نمایان اما به اظهارنظر فوق ختم نمی شود: «قبلاً بايد به دست و پاي آقايان مي افتاديم و التماس مي کرديم تا موضوعي را پيگيري کنند، اما حالا خودشان پيشرو هستند و موضوع افزايش مستمري ها پس از سال ها اجرائي شده است. خوشبختانه آقاي روحاني پس از انتخابات رياست جمهوري، برنامه دولت دوازدهم را ريشه کن کردن فقر مطلق گذاشته که این اتفاق مبارکي است»! [25 خرداد 1396]

در این بین برای پاسخگویی و نقد دولت‎ستایی‎های پرویز فتاح، کافی است به اظهارات چند روز گذشته خود او رجوع کنیم که گفت: «تورم افسارگسیخته در کشور، محاسبات ما را کاملاً بر هم زده و انتظار می‌رود دولت گامی اساسی برای حل مشکلات بردارد. طبق آمار مراجعات مردمی در کشور طی 8 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته که بیشتر آنها افراد خارج از تحت پوشش هستند. این آمار با شرایط اقتصادی و تورمی جامعه هم تطبیق دارد. بیش از ۶۰۰ هزار خانواده جدید پشت نوبتی وارد چرخه امداد شده و مشمول دریافت خدمات حمایتی قرار گرفتند و آمار مستمری‌بگیران در آبان ماه به ۲ میلیون و ۷۰ هزار خانواده رسید. با مدنظر قراردادن شرایط چند ماه اخیر، منابع لازم صف جهیزیه، کمک‌های درمانی، پرداخت اجاره و رهن، وام ضروری و کارگشایی، نزدیک به صفر رسیده است»! [7 آذر 1397]


فقرا قربانی نردعشق‎بازی «دولت» و «کمیته امداد»!

در این بین شبهه و تناقضی که در سخنان رئیس کمیته امداد خودنمایی می کند، آن است که چگونه می شود در عرض کمتر از 6 ماه، دولتی که به شعار خود در «رفع فقر» عمل نموده و «فقر مطلق» را ریشه‎کن کرده بود، ناگهان با سیل بیش از 50 درصدی متقاضیان قرارگیری در صف مستمری بگیران کمیته امداد مواجه شود؟! آیا شایسته است که از فقر و ضعف معیشتی مستمری بگیران کمیته امداد، بهره برداری سیاسی کرد و از آن در راستای «بازی‎های آماری و نموداری» برای موفق نشان دادن عملکرد سازمان متبوع و دولت همسو، سوءاستفاده نمود؟!

آنچه مسلم و مثل روز روشن است، توزیع فقر روزافزونی است که به لطف سیاست های بی علمی دولت برجامیان، نه تنها دهک های ضعیف درآمدی و فقرا، بلکه حتی اقشار متوسط را نیز درگیر خود کرده است و بیم آن می رود که در آینده ای نه چندان دور، بیش از نیمی از جمعیت 80 میلیونی ایران، در صف تقاضای مستمری از کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی قرار بگیرند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
دراویش (...) در اسفند ماه 96خواستار گرانی ارز یا به عبارتی خروج اموال خریداری شده از ایران که ریالش به پشتوانه 170میلیارد دلار برجام چاپ شده بود،شدند ،شورش مختصر درارویش باعث (...) در کنار تشنجات والودگیهای مختلف صوتی وهوایی ومحیطی وروانی و.. شده وفقر در کشور به آستانه قحطی رسید آرمان دراویش افزایش فقرا است دراویش ظاله و ملعون (...) در کنار فرقه های ظاله بابیت وبهایت و همچنین گروه های سیاسی چپ وسوسیال دموکرات بلای فقر وقطحی را بر کشور ما آوردند اینها انگل هستند باید قتل عام شوند یا اینها باید (...)
مرگ بر امریکا ومرگ بر (...) منحوس و الحادی جرج واشنگتن ملحد فراماسون
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
اینکه چه وقت خواهید فهمید ا... ن... ماهیت این افراد را چطور تشخیص داد و محترمانه طردشان کرد، زیاد دور نیست.
مدیر پایگاه مورد نقطه چین، ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: