به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اقدامات ضدایرانی فرانسه تنها محدود به فتنه 88 نبوده بلکه پاریس پای ثابت هر ناآرامی در ایران است. آنها در اغتشاشات96 پشت آشوبگران ایستادند و ضمن صدور بیانیه ضدایرانی، سفر وزیر خارجه خود به تهران را به تاخیر انداختند.
"خیبرآنلاین" - وقتی در سال 88 آتش فتنه در ایران شعله‌ور شد، کشورهای غربی از جمله فرانسه بدون تعارف پشت فتنه‌گران و مقابل دولت قانونی ایران ایستادند.

به گزارش 598 ، فرانسه تنها در یک قلم طی هشت روز دو بار سفیر ایران را در ایام پس از انتخابات احضار کرد. در 25 خرداد 88 برنار کوشنر وزیر خارجه وقت فرانسه برخورد با اغتشاشگران را "بی‌رحمانه" خواند. آنری گویانو مشاور ارشد رئیس جمهوری فرانسه نیز اظهارات مشابهی کرد.

فردریک دساگنو سخنگوی وقت وزارت خارجه فرانسه آنچه را که سرکوب بی‌رحمانه تظاهراتی خواند، محکوم کرد. فرانسه در بهمن 88 به همراه بریتانیا خواستار بررسی خشونت‌های پس از انتخابات ایران شد. دولت فرانسه همچنین اجازه داد تا ضدانقلاب بارها در مقابل سفارت ایران در پاریس تجمع اعتراضی برگزار کند. آنها با اغتشاشگران روز عاشورای 88 هم همدردی کردند.

اقدامات ضدایرانی فرانسه محدود به بیرون مرزها نبود بلکه سفارت این کشور در تهران نیز به مثابه پشتیبانی فعال برای اهالی فتنه بود تا جایی که مامن اغتشاشگران بود و حتی کارکنان سفارت فرانسه همچون افسرانی کارکشته در فتنه فعال بودند. کلوتید‌ریس و نازک‌افشار تنها دو شاهد فعالیت‌های براندازانه فرانسه در ایران بودند.
 
 

اقدامات ضدایرانی فرانسه تنها محدود به فتنه 88 نبوده بلکه پاریس پای ثابت هر ناآرامی در ایران است. آنها در اغتشاشات96 پشت آشوبگران ایستادند و ضمن صدور بیانیه ضدایرانی، سفر وزیر خارجه خود به تهران را به تاخیر انداختند.

علاوه بر موارد فوق، نقش فرانسه به عنوان پلیس بد در مذاکرات هسته‌ای هنوز از یادها نرفته است.حالا و این روزها که شاهد تجمعات عظیم جلیقه‌زردها در فرانسه (که به قول یورونیوز بوی «انقلاب» به خود گرفته) هستیم، تصور می‌کنید واکنش وزارت‌خارجه ایران به این اعتراضات چه بوده است؟ هیچ! چرا؟ راز این انفعال چیست؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: