به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رییس سازمان حج و زیارت گفت: عمره مسئله محوری مذاکرات طرف ایرانی و عربستانی درباره حج ۹۸ است.
"خیبرآنلاین" - علیرضا رشیدیان در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قبلی سازمان حج و زیارت بیان کرد: با توجه به اهمیت مراسم حج امیدواریم بتوانیم کیفیت و ماندگاری این مراسم معنوی را ارتقا ببخشیم و با توجه به شرایط اقتصادی درباره مدیریت هزینه‌ها تدبیری بیندیشیم.

حج عمره محور مذاکرات با طرف سعودی در حج ۹۸/جمع کردن نقدینگی علت افزایش ثبت نام‌های عمره/ تامین ارز حجاج دغدغه‌ی حج و زیارت

به گزارش میزان، رشیدیان در ادامه گفت: بزرگترین دغدغه ما بحث برابری پول ما با ارز‌های خارجی است؛ و با توجه به اینکه قرارداد‌های ما با سعودی‌ها باید با ارز تامین شود و رسیدن به قرارداد مناسب با تضمین کیفیت حج تامین شود؛ که این امر با همکاری دولت و مجلس محقق می‌شود.

وی تصریح کرد : طی روز‌های آینده به عربستان برای مذاکره درباره حج ۹۸ سفر خواهیم کرد و امیدواریم حج با کیفیت و با آرامش برای مردم فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: حج دارای یک ظرفیت مشخص با ظرفیت تعامل بیشتر بین کشور‌های اسلامی است. امیدواریم بتوانیم ظرفیت را افزایش دهیم. باید راهکار جدیدی برای تامین ارز حجاج درنظر بگیریم تا عمره بدون مشکل برای زائران برگزار شود.

وی درادامه با بیان اینکه امیدواریم عمره باردیگر برقرار شود گفت: نحوه تامین هزینه‌های اقامتی تغذیه و حمل و نقل برسیم. هزینه‌های عمره برای مردم به صرفه باشد و عمره مسئله محوری مذاکرات طرف ایرانی و عربستانی درباره حج ۹۸ است. دغدغه اصلی ما تامین ارز به گونه‌ای است که به حجاج فشار وارد نیاورد.

وی درادامه افزود: همواره در تلاش بودیم برای کسانی که مدتهاست در صف اعزام به حج هستند سهمیه اضافه‌ای بدهیم.تمام سپرد‌ها سود دارند و برای حج عمره بوده و در تلاشییم افرادی که پشت نوبت هستند اعزام شود.

رشیدیان خاطر نشان کرد :با این ثبت نام‌ها در دولت قبل هم مخالف بودیم به این دلیل که با مشکل اعزامی‌ها در عمره هم رو به رو نشویم، ولی به علت برخی سیاست‌ها از جمله جمع آوری نقدیندگی از جامعه این اقدام را انجام دادند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: