به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت ماجرای نجات یک کشتی ایرانی و یک کشتی چینی از دست دزدان دریایی سومالی را تشریح کرد و گفت: معتقدیم که دزدان دریایی عقبه استکبار جهانی را دارد چراکه به راحتی می‌توان از شر آنها خلاص شد.
"خیبرآنلاین" - امیر دریادار دوم رضا عباسی با بیان اینکه دریا 93 درصد صادرات و 83 درصد واردات ایران را در اختیار دارد اظهار داشت: 80 درصد مرزهای ایران، آبی است و از 15 همسایه، فقط سه همسایه با ایران مرز دریایی ندارد.

ماجرای حضور مقتدرانه ناوشکن "جماران" در نجات کشتی ایرانی و چینی از دست دزدان دریایی

به گزارش تسنیم، فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت در «جاسک، بوشهر و خارک» موضوع برخورد نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی را مود اشاره قرار داد و با یادآوری حضور مستمر 10 ساله نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد، ابراز داشت: در این 10 سال، 2018 فروند کشتی توسط ناوگروه‌های ما اسکورت و محافظت شده و 4346 فروند هم با حضور نیروهای ویژه عملیات دریایی در عرشه کشتی‌ها از آنها محافظت کردند.

امیر دریادار دوم عباسی با بیان اینکه کشورهای مدعی قدرت در دریا، برای نجات کشتی‌های خود از دست دزدان دریایی، مجبور به باج دادن شدند ولی ما بدون باج دهی، اجازه تعرض به کشتی‌های ایرانی را ندادیم، تصریح کرد: در موضوع دزدان دریایی و حفاظت از محموله‌های صادرات و واردات، اهمیت نیروی دریایی بیش از گذشته مشخص شد.

وی ادامه داد: در این 10 سال، از کشتی‌های دیگر کشورها به جز ایران هم محافظت کردیم، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش بارها چندین کشتی چینی، عمانی، کویتی، قطری و... را نجات داد که این موضوع ابهت و قدرت دریایی ایران را به دنیا نشان می‌دهد و امروز هم هر کشوری از ما درخواست کمک کنند کمک می‌کنیم.

امیر دریادار عباسی در ادامه، ماجرای نجات یک کشتی ایرانی و یک کشتی چینی از دست دزدان دریایی سومالی را تشریح کرد و گفت: معتقدیم که دزدان دریایی عقبه استکبار جهانی را دارد چراکه به راحتی می‌توان از شر آنها خلاص شد ولی کشورهایی که از دزدی دریایی سود فروش تسلیحات را دارند، این اجازه را نمی‌دهند و مانع هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: