به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
امروز برای ملتی که الگوی مقاومت در جهان است، به جای آنکه دیپلماسی در تراز انقلاب اسلامی را ارائه کنند، الگوی آنها از آمریکا و اروپا به الگوی قطر رسیده است!
"خیبرآنلاین" - دکتر سعید جلیلی با حضور در دانشگاه صنعتی شریف به ایراد سخنرانی مهمی در مراسم هفتمین سالگرد شهادت دانشمند شهید مصطفی احمدی‌روشن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، این مراسم به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه و با حضور خانواده شهید هسته‌ای در آمفی‌تئاتر مرکزی صنعتی شریف برگزار شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای سخنانش خاطر نشان کرد: بزرگداشت شهدای هسته‌ای در هفته پژوهش از آن رو اهمیت دارد که این شهیدان اجازه ندادن کسانی برای ملت ما محدودیت پژوهش ایجاد کنند. شهدای هسته ای از آن رو بزرگ هستند که غرب را بزرگ نمی دانستند تا برای خواست غربی که مرکز عالم نیست، کسانی نروند و کشور را از ۲۳ حق تحقیق و توسعه کشور محروم کنند.

وی افزود: امروز راه و آرمان شهدای هسته ای به بار نشسته است. کسانی که می گفتند بدون کدخدا دیپلماسی پیش نمی رود و به این خاطر توافقی شد که در آن دانشمندان ما از تحقیق و توسعه در ۲۳ موضوع منع و محروم شدند، امروز همان‌ها می گویند به آمریکا نمی شود اعتماد کرد و همه چیز را در آمریکا متمرکز نکنیم!

جلیلی با توضیح خواستن از کسانی که می گویند باید قدرت کنشگری را بالا برد، تصریح کرد: کار دیپلماسی آن است که بسترها را برای کنشگری فراهم کند و ارتقا دهد، نه اینکه آنها را برچیند. بالارفتن قدرت کنشگری یک ملت آن است که توافقی نشود که در آن حق تحقیق و توسعه گرفته شود. می گویند رعایت حقوق بشر ضرورت ادامه حیات کشور است. بسیار خوب؛ آیا دانش تحقیق و توسعه حق یک ملت هست یا نه؟ چرا باید 100 حق مسلم کشور نادیده گرفته شود.

نماینده امام خامنه ای در شورای عالی امنیت ملی درباره ادعای مطرح شده درخصوص باور به بدعهدی اروپایی ها ابراز کرد: خوشبختانه به این امر رسیده اند که غرب تمام دنیا نیست؛ پس 7 ماه کشور را معطل چند کشور غربی نکنید که آیا SPV را ثبت خواهند کرد یا نه! اگر به این باور رسیده اید که غرب تمام دنیا نیست، پس نگویید به خاطر بهانه گیری چند کشور، فلان کنوانسیون را باید پذیرفت! نامه ننویسید که فلان کشور دست چندم اروپایی می خواهد رییس شورای امنیت شود و فلان کنوانسیون دیگر را هم بپذیرید.

سعید جلیلی در ادامه اذعان نمود: اگر صادقانه باور دارید غرب همه عالم نیست، مترسک هایی را که از غرب بلند کرده اید، به زمین بگذارید.

رئیس سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه «حافظه تاریخی» از لوازم اصلی «حفظ منافع ملی» است، گفت: امروز با نجابت مثال زدنی می گویند غرب تمام دنیا نیست و انقلابیون یک باور غلط دارند که دنیا را در غرب می بینند! 1 درصد احتمال بدهید که مخاطبان شما حُر باشند نه چیز دیگر! از مهمترین سرمایه های ما تجربه ملی ماست و تنها بهره برجام تجربه آن بود.

وی افزود: نمیتوان و نباید اجازه داد کسانی با اخلال در حافظه ملی تجارب ملی را هم پاک کنند. اگر عقل، حفظ تجارب است، جریانی که بر تکرار اشتباه اصرار دارد، قبل از هر چیز او دارای مشکل است. اگر ملتی حافظه ملی و تجارب ملی خود را به کار نگیرد و اگر کسانی بخواهند حافظه ملی و تجارب ملی ملتی را همچون منابع دیگر ملی یک کشور پاک کنند، آنگاه ملت باید هم چوب ندانم کاری و ذوق زدگی های آن روز آنها را بخورد و هم پیاز اشک آور تحلیل های متناقض امروز آنها را.

جلیلی در ادامه‌ی سخنانش با انتقاد از مواضع مخدوش برخی و اتهام زنی هایشان، اظهار داشت: جوری می گویند "مگر دنیا یعنی آمریکا؟” که انگار دیگران می گفتند بدون کدخدا هر دیپلماسی محکوم به شکست است! جوری می گویند همه نگاهمان را در آمریکا متمرکز نکنیم که انگار دیگران می گفتند آب خوردن روی میز به مذاکره با آمریکا بستگی دارد! تا دیروز تئوری هایی می دادند که فرجام آن شکست است، امروز شکست های خود را تئوریزه می کنند؛ اما واقعیت آن است که تنها بهره برجام، تجربه آن بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان اخیر خود در دانشگاه تهران درباره فهم سقوط اخلاقی آمریکایی ها گفت: امروز، هم آمریکا شکست اخلاقی خورده است و هم کسانی که چشم بر اشتباهات خود می بندند و اصرار غلط بر اشتباهات گذشته خود دارند. اگر نماد کلید نتوانست مشکلات این کشور را حل کند نماد "نعل وارونه” هم هرگز نخواهد توانست. زمانی نعل وارونه زده می شد و واقعیت هایی مثل شکست پذیربودن آمریکا و قابل اعتمادنبودن آمریکا را نمی دیدند اما شعار واقع بینی سر می دادند!

وی با اشاره به برخی سخنان مبنی بر الگوبودن قطر برای دستگاه دیپلماسی کشور، اظهار نمود: امروز برای ملتی که الگوی مقاومت در جهان است، به جای آنکه دیپلماسی در تراز انقلاب اسلامی را ارائه کنند، الگوی آنها از آمریکا و اروپا به الگوی قطر رسیده است! اگر باور دارند مزیت جمهوری اسلامی مردمسالاری دینی و قدرت مردمی آن است آیا "قطر” باید الگوی دیپلماسی آن باشد؟!

جلیلی در پایان سخنانش، امروز را روز دفاع ملی برای جمعبندی برخی تجارب نافرجام خواند و افزود: آیا امضای کری تضمین بود یا نه؟ آیا باغ گلابی برجام بار دارد یا نه؟ آیا برجام آفتاب تابان است یا چراغ خاموش؟ کدام معامله عاقلانه ای وجود دارد که یک طرف به تمامی تعهدات خود پایبند باشد اما طرف دیگر زیر توافق بزند؟ اینها چیزهایی است که باید پاسخ بدهند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
0
فیلم های جلیلی را باور نکنید. او خودش هم (...) است. حالا شاید ناخواسته.

آقای جلیلی! حق یک مسلمان این بود که اصلا سیادت و سلطه رسمی 6
طاغوت را نپذیرد. حق این بود که فریاد بزنید اصلا به شما چه مربوط است که
در امور داخلی ما دخالت می کنید. نه اینکه اول بپذیرد بر سر یک مساله
داخلی از اجاب اجازه بگیرید و بعد به خیال خودتان افتخار کنید که امتیاز
نداده اید حال آنکه همین سر میز رفتن بزرگترین امتیاز بود که دادید.

یادتان باشد این راهی که ظریف می رود نتیجه طبیعی همان برنامه ای است که
جلیلی در پیش گرفت . همانطور که ابومازن نتیجه طبیعی روندی بود که یاسر
عرفات در پیش گرفت. اصل این مذاکرات از روز اول اشتباه و خلاف شرع بود.
ما برای چه انقلاب کردیم؟ برای غتی سازی اورانیم یا برای نفی هژمونی نظام
سلطه؟ ما غنی سازی را می خواستیم استقلال خود و شعار نه شرقی و نه غربی
را حفظ کنیم.
چه شد آقای جلیلی حاضر شد آفتابه را خرج لحیم کند و پای میز مذاکره
بنشیند و حق دخالت همان شرقی ها و غربیها در در یک مساله کاملا داخلی
ایران به رسمیت بشناسد؟
کاری که جلیلی کرد با کاری که عرفات کرد یکی بود. همانطور که عرفات
اسراییل را به رسمیت شناخت و بعد به خیال خودش بر سر گرفتن امتیاز قدس
شرقی مقاومت می کرد، جلیلی هم سیادت رسمی 6 زورگو بر دنیا را به رسمیت
شناخت و به خیال خودش به دنبال گرفتن اجازه غنی سازی بود!! در حالی که
اگر برای رنگ و مدل اتومبیلتان از همسایه اجازه بگیرید و حتی به توافق هم
برسید جز داغ بردگی چیزی بر پیشانی خود ننشانده اید. لهذا حتی اگر جلیلی
موفق هم می شد و در ایده آل ترین حالت آمریکا نه تنها تحریمها را لغو می
کرد و که حتی خودش به ما تاسیسات هسته ای می داد تازه به همان جایی رسیده
بودیم که با شاه در سال 57 بودیم و یک یعنی اینکه بدانیم جلیلی چه خطای
بزرگ کفتمانی را مرتکب شد.

آخر کسی از هاشمی و لاریجانی و روحانی انتظاری نداشت
اما جلیلی قبح مذاکره بر سر یک مساله داخلی را با چهره حزب اللهی و انقلابی شکست.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
اصلا چنین چیزی نیست و مخاطبان (...) خر هستند و ن چیز دیگر. من امیدوارم که در انتخابات (...) والا اصلا به ملت ایران امیدی نیست. یک کافر وطن پرست هم به یک دکتر قلابی کلاه بردار رای نمیدهد.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
خانه از داربست ویران است جرج واشنگتن اولن (...) تاریخ را خورد وعلیه سلطنت این موهبت الهی انقلاب کرد امریکا شد پایگاه فراماسونرهای دزد دریایی ،فراناسونر همان کفاری هستند که میخواهند راه فرعون وسزار را بروند میخواهند دین را ریشه کن کنند وبدون دین تمدن هم ریشه کن میشود انقلاب مشروطه ایران اولین (...) بود که ایرانیان در پیروی از لژهای ماسونی خوردند ودومین (...) که ایرانیان خوردند (...)ایران بود که توسط کارتر حمایت شد و توسط ملکه بریتانیا لعنت شد اما با وقاحت (...) را در اذهان عوام با انکلیس گره زدند طومار دین را در ایران مصدق ملعون قرار بوده بزند که البته با هوشیاری آیت الله کاشانی این دسیسه نوکر امریکا نقش بر آب شد وبا کودتای انکلیسی سال32اسلام نجات پیدا کرد اما (...) شد به آیات شیطانی امریکای کافر متمایل شد و لعنت زمین وزمان را بر خود خرید، انقلابات را اول باید از ایران ریشه کن کنیم خشت اول را کج نهاده اند خانه از داربست ویران است ، (...) را که فراموش کردیم به انواع مصائب گرفتار آمدیم پرودگار عالمیان ملت ما را به خاطر ناسپاسی گرفتار کرده،و رضا پهلوی شاه ما نیست (...) اصلح اول باید معین شود سپس انرژی و تولید و تجارت ما با تراز تجاری صفر رونق خواهد گرفت و جه بسا درد دنیا هم بدین طریق درمان شود جه بسا سیستم حکومت امریکا هم منحل شده وحق به حق دار برسد وامریکا مجددا ضمیمه مستعمرات امپراطوری بریتانیا گردد مرگ بر (...) مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: