به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه الان متاسفانه مترو تهران قیمت واقعی بلیط را ندارد گفت: من فکر میکنم بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت واقعی بلیط مترو در تهران در حدود 10 هزار تومان تمام می شود.
"خیبرآنلاین" - محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: طبق قانون باید یک سوم هزینه تمام شده بلیط مترو را مصرف کننده، یک سوم دیگر را شهرداری و یک سوم را دولت تامین کند.

قیمت واقعی بلیط مترو ۱۰ هزار تومان است/ کسی که در تهران زندگی می‌کند باید هزینه‌اش را بپردازد

به گزارش راه دانا، وی در خصوص تامین هزینه های توسعه حمل و نقل و قیمت واقعی بلیط مترو گفت: با توجه به تخصیص یارانه بلیط برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل ، میبایست قیمت تمام شده بلیط محاسبه شود و مابه التفاوت آن با قیمت تعیین شده بلیط مترو توسط دولت به حساب شهرداری برگردد که متاسفانه در این سالها کسی سراغ آن نرفته است.

میرلوحی با بیان اینکه مترو تهران قیمت واقعی بلیط را ندارد افزود: در حال حاضر تنها با توجه به هزینه های بهره برداری و آن هم تنها هزینه های جاری عدد اعلامی 2300 تومان است که بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت بلیط در تهران چیزی در حدود 10 هزار تومان تمام می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اظهار اینکه هیچ جای دنیا در حمل و نقل اینطور عمل نمی شود اعلام کرد: این روشی که شهرداری پیاده می کند نتیجه اش 56 هزار میلیارد تومان بدهی است که البته در این مدت 5 تا 6هزار میلیارد آن را پرداختیم وگرنه این رقم الان بیشتر از این بود و این شیوه قابل دوام نیست.

وی تاکید کرد: قرار بود 30 درصد بار حمل و نقل امروز تهران با مترو باشد اما الان حدود 11 درصد است و در اتوبوس رانی هم همینطور. اگر مشارکت بخش خصوصی عملی شده بود الان مترو تهران 3هزار واگن داشت به جای هزار واگن و به جای 2 میلیون نفری که الان جابجا می شود می توانستیم 7 میلیون مسافر را جابجا کنیم.

میرلوحی با اعلام اینکه الان 4 میلیون خودرو در تهران در حال تردد است و روزانه حدود یک چهارم بنزین مصرفی کشور یعنی در حدود 25 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود گفت: اگر نصف این عدد را بتوانیم صرفه جویی کنیم همه این مشکلات حل می شود.

وی با گلایه از اینکه ما نمی گوییم زندگی در تهران باید گران بشود افزود: باید کسی که در تهران زندگی می کند هزینه های زندگی در تهران را بپردازد وحمل و نقل عمومی همزمان با این حجم خودرو و مصرف روزانه بنزین خودروهای شخصی که اتفاق نمی افتد.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر ما امروز سرمایه گذاری کنیم و 2 هزار واگن یکسال بعد آمد روی ریل ها قرار گرفت، آن وقت می شود طرح زوج و فرد را تا درب خانه ها گسترش داد و یا همین 25 میلیون لیتر بنزین مصرفی را با نرخ متفاوت با شهرهای دیگر فروخت و برای اینکه مردم از مترو استفاده کنند، عوارض خاص سوخت شهر تهران را برقرار کرد تا مردم ماشین شخصی تک سرنشین استفاده نکنند.

میرلوحی درباره نقش دولت در گسترش زیرساخت های حمل و نقل شهری اظهار کرد: خب دولت دارد شرایط را می بینید و می داند اگر این کارها انجام بشود به نفع وزارت نفت است. البته الان شرایط هماهنگی شورا و دولت و مجلس وجود دارد.

وی بحث حمل و نقل و زیرساخت های آن را یک بسته بهم پیوسته دانست و گفت: اگر اینها تامین بشود آن وقت می شود سراغ محدودیت های تردد رفت. آن وقت پارکینگ های حاشیه خیابان ها منظم می شود و وقتی هزینه ش را بالا ببرند، آن وقت دیگر روزی که بارانی است کسی نمی گوید که امروز اگر خودروی خودم را نبرم نمی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: