به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امروز کشاورزان حقابه، سهم آبه و قراردادهای اشتراکی منعقده وزارت نیرو را به عنوان حق قانونی و شرعی و حق الناس مطالبه دارند و همان کشاورزانی که یک روز خمس و زکات می دادند امروز محتاج زکات و یارانه نقدی هستند.
"خیبرآنلاین" - حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی نشست علنی مجلس با اشاره به استعفای 19 نفر از نمایندگان استان اصفهان گفت: دلیل اصلی این اقدام توسط نمایندگان مجلس عدم اجرای مصوبات شورای عالی آب، شورای هماهنگی زاینده رود، کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و حتی شورای امنیت کشور توسط مسئولان اجرایی درخصوص احیای رژیم حقوقی و شرعی زاینده رود و عدم اجرای مصوبات قانونی مانند قانون توسعه عادلانه آب است.

به گزارش فارس، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی رغم برگزاری ده ها جلسه و صدها مکاتبه با مسئولان عالی رتبه کشور در سه قوه و مدیران اجرایی و نیز استیفای حقوق مردم درخصوص موضوع حیاتی آب آشامیدنی 5 میلیون نفر در استان، باید گفته شود که در این رابطه به هیچ عنوان مباحث میان استانی و قومیتی در خواسته های ما مطرح نبوده و استان اصفهان میزبان نزدیک به یک میلیون نفر از هموطنان دیگر استان ها است و همواره نقش خویش را در همبستگی ملی، دینی و انسجام کشور با پیشتازی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی کشور، تقدیم شهدای مدافع حرم و امنیت کشور و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی به اثبات رسانده است.

وی تصریح کرد: به نحوی که استان اصفهان با وجود دارا بودن 6 درصد از جمعیت کشور این افتخار را دارد که 10 درصد از شهدا و جانبازان را به خود اختصاص داده است. از طرف دیگر طبق طومار شیخ بهایی، کشاورزان اصفهانی دارای حقابه شرعی از آورد طبیعی زاینده رود و نیز سهم آبه خریداری شده از تونل اول و سد زاینده رود هستند و دولت جمهوری اسلامی و وزارت نیرو نیز با احداث تونل دوم و پروژه های دیگر تعهداتی را البته بسیار فراتر از میزان آبی که در اختیار داشتند، در بخش های مختلف کشاورزی و شرب در این استان و استان های بالادست و پایین دست ایجاد کرده و عدم اجرای مصوبات مذکور در بند 1 نیز مزید بر علت شده است.

فولادگر گفت: این مسئله عامل بسیاری از نگرانی ها شده است، امروز کشاورزان حقابه، سهم آبه و قراردادهای اشتراکی منعقده وزارت نیرو را به عنوان حق قانونی و شرعی و حق الناس مطالبه دارند. همان کشاورزانی که یک روز خمس و زکات می دادند امروز محتاج زکات و یارانه نقدی هستند.

این نماینده مردم ادامه داد: ما نمایندگان استان اصفهان معتقدیم که اگر حقابه، سهم آبه و قراردادهای شرعی و قانونی اجرایی شود نیازی به اجرای پروژه های جدید انتقال آب نیست، از این رو برهم خوردن رژیم حقوقی زاینده رود، این رودخانه را در معرض نابودی قرار داده و سال هاست که جریان آب در رودخانه قطع شده و مهمترین تالاب مرکزی کشور خشک شده و سفره های آب زیرزمینی و چاه ها، قنات ها در فلات مرکزی از بین رفته و عمده مزارع و باغات در این روستاها در حال نابودی است.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش های وزارت نیرو و مرکز پژوهش های مجلس از همکاران گرامی می خواهم که همانطور که نمایندگان استان اصفهان در موضوع احیای دریاچه ها و تالاب ها و نیز مشکلات آب های مرزی در خدمت نمایندگان دیگر استان ها بوده اند، از این رو نمایندگان نیز از طرح تشکیل ستاد احیای زاینده رود که منافع آن به همه استان های مرکزی می رسد، حمایت کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: