به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه برای بررسی مدل واگذاری سرخابی‌ها در مجلس خبر داد.
"خیبرآنلاین" - حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و  نظارت بر اجرای اصل 44، در تشریح نشست امروز (دوشنبه، 3 دی) این کمیسیون از بررسی نحوه واگذاری باشگاه‌های ورزشی دولتی به‌ویژه سرخابی‌ها با حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی، قائم‌مقام وزیر ورزش، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و کارشناسانی از دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و دانشگاه‌ها در نشست امروز خبر داد و گفت: به‌دلیل اینکه در سنوات گذشته تجاربی در این رابطه داشتیم و ناموفق بوده بنابراین باید به‌گونه‌ای عمل شود که تجارب گذشته تکرار نشود.

کارگروه بررسی مدل واگذاری سرخابی‌ها در مجلس تشکیل شد


به گزارش تسنیم، وی افزود: پیش از سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی بحث‌هایی در مورد واگذاری باشگاه‌ها مطرح می‌شد و چون روش و مدل مناسبی وجود نداشت، بنابراین نتیجه‌بخش نبود اما پس از اصل 44 چندین سال در پیوست بودجه پیش‌بینی شد و به‌دلیل اینکه اساسنامه سرخابی‌ها به‌صورت سهامی خاص بود اما مالک آنها دولت بود در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و چندین مرحله به‌مزایده گذاشته شدند اما موضوع متوقف شد.

فولادگر ادامه داد: در واقع بحث اهلیت خریدار مطرح شد و به‌دلیل اینکه باشگاه‌ها نام باشگاه فرهنگی ــ ورزشی را یدک می‌کشیدند و مربوط به حوزه فرهنگ بود، بنابراین دولت باید لایحه جداگانه‌ای ارائه می‌کرد، البته هرچند باشگاه‌ها فرهنگی ــ  ورزشی هستند اما ساختار آنها شرکت سهامی خاص است و باید واگذار می‌شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه در گذشته اصلاح ساختار یا مدل واگذاری به‌درستی تبیین نشده بود، گفت: اما در حال حاضر که دولت تصمیم به خصوصی‌سازی باشگاه‌ها دارد باید تحقق یابد.

وی ادامه داد: باشگاه‌ها شرکت سهامی خاص هستند که دولت مالک آنها است و باید سریع‌تر واگذار شوند از سویی در برنامه پنجم و ششم نیز به‌صراحت آمده که دولت نباید در ورزش حرفه‌ای هزینه کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنابراین به‌دلیل آنکه دولت به‌دنبال خصوصی‌سازی باشگاه‌ها است بر آن شدیم که با تشکیل جلسه‌ای کارشناسی در مورد مدل واگذاری‌ها بحث و گفت‌وگو کنیم و به نتیجه برسیم.

فولادگر افزود: در این نشست پیشنهادهای مختلفی در مورد واگذاری مبنی بر اینکه آیا اگر فردی اهلیت داشته باشد، شرکتی وابسته به نهادهای عمومی یا دولتی باشد یا تعاونی تشکیل شود و هواداران سهام تعاونی را بخرند می‌توانند متقاضی خرید باشند مطرح شد که در نهایت قرار شد اگر ارزش نشان یا برند تجاری باشگاه‌ها تعیین شود، می‌توانند حالت بورسی پیدا کنند؛ البته لازمه این کار این است که اساسنامه باشگاه‌ها اصلاح و سهامی شوند تا بتوانند به بورس راه پیدا کنند و چنانچه می‌خواهند به‌صورت مزایده باشد باید در این رابطه کار کارشناسی انجام شود.

وی ادامه داد: مقرر شد فرآیندی که دولت براساس آن دنبال واگذاری باشگاه‌ها است و باشگاه‌ها باید اطلاعات مالی و اساسنامه خود را ارائه کنند، متوقف نشود اما به‌فوریت کارگروهی متشکل از اشخاص حقوقی برای بررسی موضوع تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین گفت: در نهایت مقرر شد فرآیندی که دولت براساس آن دنبال واگذاری باشگاه‌ها است و باشگاه‌ها باید اطلاعات مالی و اساسنامه خود را ارائه کنند، تداوم یابد و متوقف نشود اما به‌فوریت کارگروهی متشکل از اشخاص حقوقی یعنی وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، اتاق بازرگانی و تعاون، مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و دو نماینده از کمیسیون اصل 44 و کمیسیون فرهنگی تشکیل و با تشکیل جلساتی کارشناسی در سازمان خصوصی‌سازی به‌روی مدل واگذاری باشگاه‌ها بحث و گفت‌وگو و مشورت‌های لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می‌رود پس از تشکیل چندین جلسه کارشناسی در سازمان خصوصی‌سازی و در نهایت تشکیل نشستی در کمیسیون اصل 44 به جمع‌بندی نهایی و مدل و روشی برای واگذاری‌ها برسیم که مبتنی بر قوانین اصل 44، برنامه ششم و بودجه باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: