به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
2.5 سال پیش بود که محسن رضایی در گفتگوی ویژه خبری اعلام کرد که به زودی خبرهای خوشی در مورد حاج احمد متوسلیان خواهید شنید. تقریبا 860 روز از آن وعده گذشته است اما هیچگاه آقامحسن توضیح نداد که خبر خوش کجاست؟
"خیبرآنلاین" - محسن رضایی باز هم جنجال ساز شد. این بار 2 خط توییت، واکنشی علیه او به وجود آورد که حتما فکرش را هم نمی کرد. او پیش از این حرف های عجیب کم نزده بود، از وعده آزادی متوسلیان تا گروگان گیری برای چرخاندن مملکت. اما حرف های او این بار بوی فرار از مسئولیت پذیری می داد و بازی با خون هزاران جوانی بود که جنازه بسیاری از آنان همین 2، 3 سال پیش بر روی دستان مردم تشییع شد.

به گزارش فردا، ماجرا درباره کربلای 4 است. پربحث ترین و جنجالی ترین عملیات نظامی ایران در طول جنگ که همواره از آن به عنوان یکی از بزرگترین شکست های ما یاد می شود. اگرچه بحث درباره عملیات های نظامی همچنان حساسیت های خودش را دارد اما در مورد کربلای 4 به غایت سخن گفته شده است و جمع بندی بسیاری این است که با وجود آن که عملیات لو رفته بود، برخی فرماندهان همچنان اصرار به انجام آن داشتند.

محسن رضایی یکی از فرماندهانی است که مورد این اتهام است. او به خاطر شکست در این عملیات و شهادت بسیاری از رزمندگان حاضر در آن سالهاست مورد سوال است اما واقعیت این است که حرمت او به عنوان فرمانده جنگی مقدس در این سال ها کمابیش حفظ شد.

حالا محسن رضایی سخنانی عجیب به زبان آورده است. او عملیات کربلای 4 را یک فریب دانسته و در واقع لورفتن آن و شکست را تلویحا رد کرده است. توییت رضایی اما تقریبا با تمام سخنانی که تاکنون گفته می شود، تفاوت دارد. اگرچه برخی معتقدند پس از کربلای 4 با اقداماتی، دشمن فریب خورد و گمان کرد که کربلای 5 در پیش نیست اما سخن از فریب بودن کربلای 4 آنقدر عجیب بود که حتی سایت محسن رضایی یعنی تابناک نیز نتوانست آن را تایید کند و تنها در گفتگو با حسین علایی به همان نکته ابتدایی یعنی فریب بودن اقدامات پس از آن اشاره کرد.

2.5 سال پیش بود که محسن رضایی در گفتگوی ویژه خبری اعلام کرد که به زودی خبرهای خوشی در مورد حاج احمد متوسلیان خواهید شنید. تقریبا 860 روز از آن وعده گذشته است اما هیچگاه آقامحسن توضیح نداد که خبر خوش کجاست؟ و چرا به گونه ای سخن می گوید که حرف های خودش نیز بی اعتبار شود.

این بار اما سخنان محسن رضایی به جدیت پیگیری شد، آن هم از سوی مردم. در کنار پژوهشگرانی که از این سخنان تعجب کرده بودند، مردم از هر طیفی در مقابل رضایی ایستادند. سخنان او پس از این همه سال نه تنها گره‌ای از سوالات پشت سر او نگشود، بلکه گره های فراوانی در مقابل عملکردش با توجه به این طرز تفکر به وجود آورد. محسن رضایی این بار مانند بسیاری از مواقع، سخنانی عجیب بر زبان آورد اما برخلاف همان بسیاری اوقات، سخنان او این بار شماره های کنتور پاسخگویی را به حرکت درآورد. او حالا در موقعیتی دشوار ایستاده است، پاسخ ندادن او هزاران علامت تعجب را به همراه دارد و پاسخ دادنش نیز با هزار اما و اگر روبروست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
من سال هاست که به این نتیجه رسیده ام که (...) احتمالا یک مشکل عقلانی- ذهنی بسیار گسترده دارد و قبلا هم آن را داشته است.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: