به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در یوم‌الله ۹ دی دست قدرت لایزال الهی با نقش آفرینی مردم ایران اسلامی در حراست از نظام و حریم ولایت بیرون آمد و این روز باشکوه، انقلاب اسلامی را در مسیر متعالی خود، ثابت قدم‌تر کرد.
"خیبرآنلاین" - امروز نهمین سالگرد حماسه باشکوه ۹ دی است. روزی که مردم سراسر ایران اسلامی فارغ از هرگونه تمایلات و گرایشات سیاسی و فکری به صحنه آمدند تا از اسلام و ولایت فقیه که عمود وحدت و استقلال کشور است، حمایت کنند.

به گزارش میزان، نهم دی را به حق، یوم‌الله نامیده‌اند؛ ایام‌الله بنا به نص صریح قرآن کریم، روز‌هایی است که یک قوم و ملت به سوی روشنایی هدایت می‌شوند و یادآوری آن روز‌ها از ضروریات است.

روزی که مردم میخ آخر را بر تابوت فتنه‌گران کوبیدند / واکنش جالب روزنامه معروف آمریکایی به حضور مردم در حماسه ۹ دی

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ: و در حقیقت، موسى را با آیات خود فرستادیم [و به او فرمودیم‏]که قوم خود را از تاریکی‌ها به سوى روشنایى بیرون آور، و روزهاى خدا را به آنان یادآورى کن، که قطعاً در این [یادآورى‏]، براى هر شکیباىِ سپاسگزارى عبرتهاست. (آیه ۵ سوره مبارکه ابراهیم).

در یوم‌الله ۹ دی دست قدرت لایزال الهی با نقش آفرینی مردم ایران اسلامی در حراست از نظام و حریم ولایت بیرون آمد و این روز باشکوه، انقلاب اسلامی را در مسیر متعالی خود، ثابت قدم‌تر کرد.

روزی که مردم میخ آخر را بر تابوت فتنه‌گران کوبیدند / واکنش جالب روزنامه معروف آمریکایی به حضور مردم در حماسه ۹ دی

حماقت فتنه‌گران آشوب‌طلب
در دی ماه سال ۸۸ در شرایطی که ۸ ماه از قانون ستیزی و آشوب‌طلبی و اغتشاش‌آفرینی فتنه‌گران و اراذل و اَجامر وابسته به آن‌ها می‌گذشت، ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که برای مردم ایران در زمره مقدس‌ترین ایام است، فرا رسیده بود. در روز ۶ دی سال ۸۸ که مصادف با عاشورای حسینی بود عناصر فتنه‌گر حماقتی کردند که موجب شد برای همیشه حیات ننگین شان پایان یابد و مردم ایران اسلامی بواسطه آن حماقت، درسی عبرت‌آموز را به این هنجارشکنان و قانون ستیزان بدهند.

روزی که طومار فتنه‌گران در هم پیچیده شد
حرمت‌شکنی فتنه‌گران و اراذل وابسته به آن‌ها در عاشورای سال ۸۸ در روز ششم دی، مردم ایران را علیه فتنه آمریکایی به خروش درآورد و در روز نهم دی موجی طوفنده را در سراسر کشور به راه انداخت؛ موجی که برای همیشه طومار فتنه‌گران سال ۸۸ را در هم پیچید و آن‌ها را در نزد تاریخ بی‌آبرو کرد و در مقابل برگ زرینی دیگری در دفتر ولایتمداری مردم ایران اسلامی رقم زد.

در ۹ دی ۸۸ عاشوراییان با قیام میلیونی خود علیه وابستگان و وادادگان به استکبار، حرکتی ماندگار را در تاریخ مبارزات ملت ایران به ثبت رساندند. حرکتی که در رقم خوردن آن، همه دلدادگان به مکتب حسین (ع) با هر سلیقه و گرایشی نقش داشتند و همه طیف‌های سیاسی و گروه‌های اجتماعی اعم از ۴۰ میلیون شرکت‌کننده در انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ را دربرمی‌گرفت.

روزی که مردم میخ آخر را بر تابوت فتنه‌گران کوبیدند / واکنش جالب روزنامه معروف آمریکایی به حضور مردم در حماسه ۹ دی

حرکتی برخاسته از بصیرت
قیام تاریخی و ماندگار ۹ دی به تعبیر رهبر انقلاب یکی از پل‌های فراموش نشدنی و حرکتی برخاسته از بصیرت و شناختن موقعیت و حضور در لحظه‌های مورد نیاز، حرکتی در فضای غبارآلود و حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

در تاریخ ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمنان و معاندان از بکارگیری هیچ ترفند و حیله و ابزاری برای مقابله و به زانو درآوردن این نظام مقدس و مردمی دریغ نورزیدند؛ استکبار جهانی از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی دو خط نفوذ و فتنه را به موازات هم پی گرفت؛ نفوذ در عناصر و کارگزاران سست اراده که غرب را قبله عالم می‌دانستند (و می‌دانند) و ایجاد فتنه و نفاق در میان آحاد جامعه.

«تقلب» اسم رمز آشوب فتنه‌گران
در سال ۸۸ در حالی که کشتی انقلاب اسلامی با گذشت بیش از سه دهه از استقرار نظام جمهوری اسلامی امواج و تلاطمات عدیده‌ای را پشت سرگذاشته بود، انتخاباتی باشکوه برگزار شد و در حالی که مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات مزبور نشان از ظفرمندی الگوی مردم سالاری دینی داشت و چشمان ناظران بین‌المللی را خیره کرده بود، نقشه ترسیم شده در اتاق‌های فکر مستقر در لندن، واشنگتن و تل آویو با غفلت و خیانت برخی عناصر داخلی به مرحله اجرا درآمد و حلاوت مشارکت ۸۵ درصدی مردم را با دروغ بزرگ تقلب که اسم رمز آشوب بود، به تلخی کشاند.

جریان فتنه که نسخه‌هایش از لندن و واشنگتن تجویز می‌شد توانست با بهره‌گیری از جاه‌طلبی برخی خواص و رذالت تعدادی از مزدوران، به مدت ۸ ماه در کشور آشوب به پا کند و ضمن وارد آوردن خسارت‌های فراوان مادی و معنوی، دشمن قسم خورده گفتمان انقلاب اسلامی یعنی نظام سلطه و استکبار جهانی را امیدوار کند.

روزی که مردم میخ آخر را بر تابوت فتنه‌گران کوبیدند / واکنش جالب روزنامه معروف آمریکایی به حضور مردم در حماسه ۹ دی

آمریکا طراح اصلی فتنه
آمریکا به عنوان دشمن اصلی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال ۸۸ با همه ظرفیت‌های سیاسی، رسانه‌ای، مالی و اطلاعاتی خود در دفاع از فتنه و فروپاشی از درون به میدان آمد و در پشتیبانی از جبهه معارض هیچ کوتاهی نکرد. فتنه گران در داخل نیز عملا به پیاده نظام دشمن تبدیل شدند و با اقدامات و موضع گیری‌های خود، آمریکایی‌ها را کاملا به براندازی نظام از درون امیدوار کردند.

در فتنه ۸۸ لشکرکشی اردوگاه باطل علیه جبهه حق، عیان بود؛ فتنه‌گران ماموریت داشتند تا یکبار دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی، جریان نفاق را تجدید کنند. آن‌ها قصد داشتند با عملیات روانی پیچیده و جنگ رسانه‌ای، باور‌ها و اعتقادات مردم را هدف قرار دهند و با اردوکشی خیابانی مردم را در مقابل هم و در مقابل نظام قرار دهند که این توطئه شوم آن‌ها با بصیرت و ولایتمدای مردم ناکام ماند.

روزی که مردم میخ آخر را بر تابوت فتنه‌گران کوبیدند / واکنش جالب روزنامه معروف آمریکایی به حضور مردم در حماسه ۹ دی

ضدیت با گفتمان اسلام ناب ؛ هدف غایی فتنه‌گران
یکی از اقدامات جریان فتنه که از بدو شکل گیری، توسط طراحان به عنوان راهبردی کلان مطمح نظر قرار گرفته بود؛ قبح زدایی از مظاهر فساد و بی‌دینی با عناوین پرطمطراقی همچون آزادی و نواندیشی بود. استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکا که با تبعیت از نظریه پردازانی همچون «ساموئل هانتینگتون»، دانسته بودند تفکر اسلام ناب تنها رقیب الگوی رو به زوال لیبرال دموکراسی است، ایام فتنه ۸۸ را محملی مناسب برای پیاده سازی اغراض خود در ضدیت با گفتمان اسلام ناب دانستند.

تدارک فتنه گران برای حرمت شکنی و آشوب‌طلبی در روز عاشورا
محرم ۸۸ فرارسیده بود و حدود چندماه از اتمام حجت نظام با عناصر داخلی فتنه می‌گذشت، اما عطش قدرت و همچنین وعده‌های رسیده از آن سوی مرز‌ها مانع از بازگشت و توبه سران داخلی فتنه بود. از سویی دیگر بوق‌های تبلیغاتی دشمن نیز در داخل و خارج برای تدارک آشوب در روز عاشورا برنامه ریزی می‌کردند؛ در شب عاشورا یکی از سران فتنه با علم به اینکه اوضاع ملتهب است برای التهاب آفرینی بیشتر، برنامه سخنرانی تدارک دید و آن برنامه که با رقص و کف و سوت مستمعین در شب عاشورا همراه بود به عنوان مانور آشوب طلبان روز عاشورا درنظر گرفته شد.

در روز عاشورا نیز که مصادف با ۶ دی ۸۸ بود، چماقداران و مزدوران فتنه‌گر به خیابان‌ها آمدند و ضمن هتک حرمت عزای سالار شهیدان هر عمل منافی عفت و اخلاق را انجام دادند؛ گروه سیاسی خبرگزاری میزان در گزارشی که سه روز قبل در رابطه با عاشورای ۸۸ منتشر کرده به صورت مبسوط به این واقعه پرداخته است که متن گزارش مزبور را می‌توانید اینجا بخوانید.

به جوش آمدن غیرت دینی مردم
پرده‌دری و حرمت‌شکنی‌های وقیحانه فتنه‌گران در روز عاشورا و بی‌احترامی این فرومایگان به عزای معظم سالار شهیدان، انحراف و ضدیت فتنه گران با دین را برای همگان آشکار کرد. مردم ایران اسلامی وقتی وقاحت فتنه‌گران را در بی‌حرمتی به عزای دردانه خلقت حسین بن علی (ع) مشاهده کردند، غیرت دینی‌شان به جوش آمد و حرکتی عمومی در سراسر کشور شکل گرفت که به قیام باشکوه ۹ دی منتهی شد.

روزی که مردم میخ آخر را بر تابوت فتنه‌گران کوبیدند / واکنش جالب روزنامه معروف آمریکایی به حضور مردم در حماسه ۹ دی

اثبات مجدد پیوند ناگسستنی امت و امامت
ملت ایران در نهم دی با حضور میلیونی خود در دفاع از کیان نظام اسلامی و ولایت فقیه، به ۸ ماه آشوب طلبی ایادی و اذناب آمریکا پایان داد. در روز نهم دی سال ۸۸ در خیابان‌های اصلی سراسر شهر‌های کشور، تا چشم کار می‌کرد، جمعیت مردمی موج می‌زد؛ جمعیتی که از هر قشر و طبقه و سن و سالی فقط برای اثبات یک اصل در هوایی سرد رهسپار خیابان‌ها شده بودند؛ آن هم اصل خدشه ناپذیر پیوند الهی امت با امامت و دلدادگی به خاندان مطهر رسالت و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود.

روزی که مردم میخ آخر را بر تابوت فتنه‌گران کوبیدند / واکنش جالب روزنامه معروف آمریکایی به حضور مردم در حماسه ۹ دی

در روز ۹ دی مردم ایران اسلامی از هر قشر و طبقه و دین و آیینی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از قله‌های فراموش ناشدنی را فتح کردند و با بصیرت و موقعیت شناسی خود فضای غبارآلود را شکستند با اتکاء به ایمان و اراده الهی روزی ماندگار را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

واکنش روزنامه آمریکایی
«این تظاهرات، بزرگ‌ترین اجتماع در تهران از زمان تشییع پیکر آیت الله خمینی در سال ۱۹۸۹ به این طرف است»؛ این گزارش تحلیگر روزنامه نیویورک تایمز از حماسه ۹ دی است؛ حماسه‌ای که میخ آخر را به تابوت جریان فتنه زد.

نهم دی؛ جلوگاه بصیرت
ندای لبیک یا حسین (ع) که در روز ۹ دی سال ۸۸ از سویدای جان توسط حماسه آفرینان این روز سر داده شد، به مثابه تجدید بیعت امت با ولایت فقیه بود؛ این ندا، فریاد حق‌خواهی و ولایتمداری مردم ایران اسلامی بود؛ ندای انزجار از حرمت شکنان عاشورا بود.

در یک کلام باید تاکید کرد که در نهم دی ماه ۸۸ امت ولایتمدار ایران، بصیرت خود را ثابت و این روز را به جلوگاه بصیرت تبدیل کردند.

مقام معظم رهبری در ۱۹ دی سال ۸۸ در دیدار با مردم قم در رابطه با حماسه ۹ دی فرمودند: روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسان‌ها هستند، این اراده‌ها و مجاهدت‌هاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص می‌کند، متمایز می‌کند، متفاوت می‌کند و مثل یک پرچمى نگه می‌دارد تا راهنماى دیگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ این حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز جان می‌دهد، معنا می‌دهد، او را تا عرش بالا می‌برد؛ این مجاهدت‌هاى یاران حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را می‌بخشد. روز نوزدهم دى هم همین جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همین قبیل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته ى. از بصیرت است، از دشمن شناسى است، از وقت شناسى است، از حضور در عرصه‌ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمایز می‌کنند.

مطمئن باشید که روز نهم دى امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزى شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرایط کنونى - که شرایط غبارآلودگىِ فضاست - این حرکت مردم اهمیت مضاعفى داشت؛ کار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على (علیه السّلام) را مى بیند. این کار‌ها کارهایى نیست که با اراده ى امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهى است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسى - که من بار‌ها این را نقل کرده ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهى را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: