به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
امیدواریم در روزهای سختی که جامعه به خاطر تحریم‌ها و دشواری‌های اقتصادی تجربه می‌کند، مسئولان صبورانه و مهربانانه، مجاهدت‌های خود را بیشتر کنند و توکل به خدا را افزایش دهند؛ همچنین مهربانی‌شان با مردم را تقویت کنند
"خیبرآنلاین" - حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌ اکبری خطیب نمازجمعه هفته تهران، ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب به خاطر اعتماد به وی، گفت: از اینکه رهبر انقلاب به این شاگرد کوچک اعتماد کردند، تشکر می‌کنم و امیدوارم که با دعای رهبر معظم انقلاب و شما نمازگزاران در انجام این وظیفه مهم موفق باشم.

به گزارش تسنیم، وی با تاکید بر اینکه از ستاد برگزاری نمازجمعه خواهش کردم 2 ردیف از میله‌های نمازجمعه برداشته شود، ادامه داد: دوستان حفاظت لطف کردند و با این درخواست موافقت کردند؛ امیدوارم هم فاصله ظاهری و هم فاصله واقعی بین مسئولان و مردم برداشته شود و مسئولان و مردم نیز پرشورتر و صمیمانه‌تر راه نهضت اسلامی را ادامه دهند.



حاج علی اکبری با بیان اینکه در نمازجمعه دوستان علاقه‌مند هستند محیط دوستانه باشد، خاطرنشان کرد: اکنون هم بسیاری از آقایان در جمع شما نشسته‌اند اما هرچه ارتباطات در هنگام نماز که فضای معنوی خاص خود را دارد، صمیمی‌تر و نزدیک‌تر باشد، دلنشین‌تر و برای همه ما بهتر است.

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه تقوا همه بخش‌های زندگی انسان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، اضافه کرد: یکی از روشن‌ترین جلوه‌های تقوا وحدت است. خداوند بین مومنان عقد اخوت بسته است و مومنان باید قدر این پیمان را بدانند و از آن نگهداری کنند.

وی برگزاری نمازجمعه را یکی از دستاورهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: همه ما وظیفه‌ داریم که در آستانه 40 سالگی انقلاب از این دستاورد همچون جان‌مان نگهداری کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه 900 نمازجمعه در حال حاضر در کشور در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: این نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: پائیز پر بارانی را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم زمستان پر برف و بارانی را در پیش داشته باشیم و باید شاکر این همه الطاف الهی نیز باشیم.

وی با بیان اینکه امسال بهمن متفاوتی نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم، تصریح کرد: امسال چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است و باید روزهای خدایی گرامی داشته شود که باید قدر آن را بدانیم.آن روزی که که خبر آزادی یک ملت و جاری شدن فرمان الهی در یک جامعه مستقر می‌شود و طاغوت ذلیل و خوار می‌شود آن روز، روز خداوند است و باید گرامی داشته شود.

علی‌اکبری اضافه کرد: در تاریخ ملت ایران هیچ ماهی مانند بهمن، هیچ روزی مانند  22 بهمن و هیچ دهه‌ای به مانند دهه فجر نیست؛ هر ساله مردم با حضور با شکوه خود، باطل‌سحر فتنه‌ها را به همراه داشتند و دشمنان از این حضور به خشم آمده‌اند و حضور یک ملت مومن در صحنه برای آنها سخت و دشوار است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه بهمن ماه امسال متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود، تصریح کرد: امسال چهلمین سال انقلاب اسلامی است و مردم بر مدار امامت و ولایت جشن بزرگ، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به صورت ویژه‌ای برگزار خواهند کرد.

حاج‌علی اکبری تاکید کرد: آنچه ملت ایران در چند سال گذشته به دست آورده‌‌اند حاصل کیمیای مقاومت است؛ ما در 40 سال گذشته با یک ملت مقاوم روبه‌رو هستیم که در این سال‌ها با انواع توطئه‌ها و فتنه‌ها مقابله کرده و هر آنچه به دست آورده را مدیون ایثار و مقاومت خود است.

وی با تاکید براینکه ملّت عزیز ما روزهای تلخ و سیاه تسلیم و سازش با مستکبران را هیچ‌وقت از یاد نخواهد برد، خاطر نشان کرد: روزهایی که ملت تحقیر شد، روزهایی که عظمت ایران توسط حاکمان پلید به حراج گذاشته شد و روزهایی که آزادی در گوشه زندان‌ها ذبح می‌شد، فراموش‌شدنی نیست. روزهای وادادگی فرهنگی و هویتی ملّت را فراموش نمی‌کنیم. روزهای وابستگی و نوکری آمریکا و استکبار و روزهای دوستی با صهیونیست‌های پلید و تبهکار را از یاد نخواهیم برد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: به یاد بیاوریم توّلد دوباره یک ملت را با پیروزی انقلاب. تولد دوباره یک ملّت با راهنمایی یک انسان الهی، آزاده، عارف، عبد صالح پروردگار متعال که نسخه نجات ملّت ایران از نص قرآن و عترت استخراج کرد و نقشه راه عزّت آن‌ها را در اختیارشان قرار داد. از روزی که ملّت به میدان آمد و جان خود را تقدیم کرد، روزهای عزّت شروع شد و امروز پس از چهل سال، به لطف پروردگار، ملّت عزیز ما میوه‌های شیرین این شجره طیبه را دارند می‌چشند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه بسیاری از آرزوهای مردم در پرتو مقاومت محقق شده است، تصریح کرد: ملت عزیزمان حاصل حضور مومنانه و دلیرانه را در عرصه‌های علمی، فرهنگی و ساخت بنیان‌های اقتصادی کشور دریافت و مشاهده می‌کند. یک ملت روی پاهای خودش می‌ایستد و دشمن و ملت‌های دیگر برآمدن یک تمدن جدید را  با پیام‌های جدید از شرق مشاهده می‌کنند.

وی افزود: یک نگاه سریع به وضعیت دشمنان ایران نشان می‌دهد آنها در چه وضعی قرار دارند؛ اگر نگاهی کوتاه به اطراف خود داشته باشیم، خواهیم دید که  تمدنی در حال طلوع است، تمدن غرب در حال افول است و  نشانه‌های بسیاری دارد که این مسئله کم نیست،  البته باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خروج زبونانه نیروهای آمریکایی از منطقه و حضور شبانه و دزدکی رئیس جمهور عجیب و غریب آمریکا به عراق و اظهارات حسرت‌بار وی مبنی بر اینکه هزاران دلار در خاورمیانه خرج کردیم و چیزی عاید ما نشد، گفت: آمریکایی‌ها هرجا رفتند، برای آن ملت بدبختی و بیچارگی آوردند، خوشحالیم که می‌روند، کاش نیامده بودند و ای کاش زودتر بروند. با مقاومت مردم منطقه، خاورمیانه (غرب آسیا) به گورستان‌ آرزوهای آمریکایی‌ها تبدیل شد.

حاج‌علی اکبری با بیان اینکه امروز شاهد این هستیم که رژیم صهیونیستی در برابر ملت ما چه روزهای سختی را سپری می‌کند، اظهار داشت: حد نصاب شکست رژیم‌صهیونیستی به دو روز رسیده است. امروز محور مقاومت زنجیره طلایی مقاومت در منطقه را تشکیل داده است؛ حلقه‌های این زنجیره طلایی، حزب‌الله لبنان، قوای وطنی در سوریه، حشد الشعبی و انصار الله یمن و مقاومت مردمی در نیجریه است که این حاصل مقاومت مردم است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران  موققت تهران ادامه داد: ملّت ایران در بخش‌های گوناگون در حال دریافت میوه‌های مقاومت هستند، باید بایستیم و مقاومت کنیم. بهمن امسال ان‌شاءالله بهمنی متفاوت و آکنده از دلبستگی و وفاداری ملّت ایران در سایه‌سار نظام مقدّس بر محور ولایت خواهد بود.

حاج‌علی‌اکبری گفت: مسئولین با اعتماد به جوانان مؤمن و انقلابی، نسخه مقاومت را تکمیل کنند و میدان را برای جوانان نخبه و مهیای خدمت آماده کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم در روزهای سختی که جامعه به خاطر تحریم‌ها و دشواری‌های اقتصادی تجربه می‌کند، مسئولان صبورانه و مهربانانه، مجاهدت‌های خود  را بیشتر کنند و توکل به خدا را افزایش دهند؛ همچنین  مهربانی‌شان با مردم را تقویت کنند. این امتحانی‌ است برای همه ما و امیدواریم همه در این امتحان موفق شوند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های اول، نمازجمعه را «حجّ هفتگی» خواند و گفت: نمازجمعه نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت مومنان و جامعه اسلامی دارد و خداوند این روز را برای مسلمین عید قرار داد تا مشتاقانه برای دریافت عیدی و جایزه خود به مصلی‌ بشتابند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: