به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
معاون اول رئیس‌جمهور از تاکید رهبر معظم انقلاب بر تدوین برنامه‌ای برای اصلاح ساختار بودجه کشور با هدف کاهش هزینه‌ها و حمایت از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد.
"خیبرآنلاین" - معاون اول رئیس‌جمهور از تاکید رهبر معظم انقلاب بر تدوین برنامه‌ای برای اصلاح ساختار بودجه کشور با هدف کاهش هزینه‌ها و حمایت از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد.
 
به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری روز گذشته در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین برنامه‌ای برای اصلاح ساختار بودجه کشور با هدف کاهش هزینه‌ها و حمایت از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: اصلاح ساختار بودجه در شرایط کنونی، کاری پرفایده، سودمند و در جهت منافع کشور است.
 
 وی لازمه اصلاحات ساختاری در بودجه کشور را اجماع و وفاق همگانی دانست و افزود: یکی از ظرفیت‌‌های اقتصاد مقاومتی قدرت اجماع‌سازی آن است و در حال حاضر شاهد شکل‌گیری وفاق ملی و فرصتی مناسب هستیم که اجماع همه ارکان نظام برای اصلاحات ساختاری در بودجه کشور را فراهم کرده و زمینه‌‌های لازم برای مشارکت در این کار بخوبی ایجاد شده است.
 
 وی با اشاره به آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به اصلاح ساختاری بودجه، خاطرنشان کرد: لازم است سازمان برنامه و بودجه کشور موضوع اصلاح ساختار بودجه را در قالب نقشه راهی جامع و منسجم به همراه برنامه زمانبندی برای اجرا تدوین کند تا با مشارکت قوای سه‌گانه و دیگر نهادها و دستگاه‌ها بتوانیم این کار بزرگ و ضروری را به انجام برسانیم. جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه ویژگی مشکلات کشور امروز پیچیده و دشوار است، خاطرنشان کرد: البته حل این چالش‌ها غیرممکن نیست و‌‌‌‌ می‌توان با اصلاحات مناسب در ساختار بودجه، برنامه‌ها و راهکارهای مناسب برای حل و فصل این مسائل را تدوین کرد.
 
 وی مسائل صندوق‌‌های بازنشستگی، چالش محیط زیست،‌ مسأله کم‌آبی و موضوع بیکاری را از جمله چالش‌‌های اصلی کشور برشمرد و تصریح کرد: باید در برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌‌های خود به دنبال رشد اقتصادی پایدار، مستمر و اشتغال‌زا باشیم، چراکه یکی از اصلی‌ترین چالش‌‌های کشور بیکاری است و در این مقطع، رشد اقتصادی که منجر به ایجاد فرصت‌‌های شغلی شود، امری ضروری است.
 
رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر لزوم برنامه‌‌ریزی برای بازدهی مناسب دارایی‌‌های شرکت‌‌های دولتی تاکید کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه مجموع دارایی این شرکت‌ها رقم بسیار بزرگی است اما گزارش‌ها نشان‌‌‌‌ می‌دهد مجموع بازدهی و سودآوری این شرکت‌ها پایین‌تر از سطح انتظارات است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: