به‌روز شده در: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
جریمه شدن مردم بواسطه عدم تفکیک زباله مقوله‌ای است که در برخی از کشورهای اروپایی نیز انجام می‌شود.
"خیبرآنلاین" - «پیروز حناچی»، شهردار اصلاح‌طلب تهران به تازگی طی اظهاراتی در نشست اعضای کمیته اجتماعی مجمع نمایندگان استان تهران گفته است:


به گزارش مشرق، دولت باید شهرداری‌ها را در انجام ماموریت‌های حاکمیتی مانند توسعه حمل و نقل عمومی، دفع پسماند، رفع آلودگی هوا و منابع پایدار حمایت کند که البته شرایط شهرداری تهران در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر بهتر است.

او می‌افزاید: وقتی شهرداری در پرداخت حقوق کارکنانش با مشکل مواجه می شود، نمی تواند به موضوعات زیست محیطی و مسائل دیگر بپردازد.

به گزارش ایرنا، حناچی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز با بیان اینکه در بسیاری از کشورها اگر زباله بخوبی تفکیک نشود شهروندان متحمل جریمه‌های سنگین می‌شوند، اظهار می‌کند:

استفاده از سازمان‌های مردم نهاد، افزایش حساسیت شهروندان نسبت به کاهش پسماند و «افزایش هزینه تولید زباله» سه راهکاری هستند که می‌توانیم برای کاهش تولید پسماند از آنها استفاده کنیم.

*جریمه شدن مردم بواسطه عدم تفکیک زباله مقوله‌ای است که در برخی از کشورهای اروپایی نیز انجام می‌شود.

اما نکته آنجاست که طرح این مقوله برای تهران بزرگ که تا همین چند وقت پیش تمامی امورات شهری آن با مدیریتی جهادی و بدون جریمه کردن مردم در حال پیشرفت بود؛ در گام اول مایه مذمت اصلاح‌طلبان شهرداری و شورای شهر است و در گام دوم نیز باید انتظار داشت که آقایان پیوست فرهنگسازی و عدالت‌پروری این‌گونه طرح‌ها را نیز ارائه کنند.

نه اینکه یکصدا و یک دل، چشم به کیسه مردم یا دولت دوخته باشند و انجام هر چیزی را فقط با «پول» ممکن بدانند.

قبل از حناچی، محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران نیز طی اظهاراتی از این گفته بود که قیمت واقعی بلیط مترو ۱۰ هزار تومان است و قیمت فعلی باید گران‌تر شود

دیگر عضو شورای شهر و البته رئیس در سایه شورای شهر تهران یعنی «مرتضی الویری» هم پیش از این افراد در سخنان مبسوطی خواستار دریافت «مالیات محلی» توسط شهرداری و شورای شهر از مردم تهران شده بود .

جالب است که این اظهارات حتی با واکنش برخی از اصلاح‌طلبان ستادی نیز مواجه شده و مثلاً عبدالله رمضان زاده چندی قبل در واکنش به صحبت‌های میرلوحی گفته بود: «به جای سخن گفتن از بلیط ۱۰ هزار تومانی مترو به اصلاح ساختار گَل و گشاد شهرداری بپردازید و شهرداری را هوشمند و چالاک بکنید .»
گفتنیست، اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران در انتخابات سال ۹۴ با رأی صد در صدی مردم تهران وارد بلدیه تهران شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: