به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سایت معتبر DxOMark سرانجام بررسی دوربین سلفی تلفن‌های هوشمند را آغاز کرده و در اولین ارزیابی این سایت، دوربین سلفی گوگل پیکسل ۳ و گلکسی نوت ۹ موفق به کسب بالاترین امتیاز شدند.
"خيبرآنلاين" -  سایت معتبر DxOMark چندین سال است که با انجام آزمایش‌های تخصصی مختلف در شرایط نوری متفاوت، دوربین‌های تلفن‌های هوشمند را ارزیابی می‌کند و بر اساس عملکردشان به آن‌ها نمره می‌دهد. در حال حاضر بالاترین امتیاز متعلق به دو محصول هوآوی یعنی Mate 20 Pro و P20 Pro است که هردو توانسته اند امتیاز ۱۰۹ را دریافت کنند.

رده بندی بهترین دوربین‌های سلفی؛ گوگل پیکسل ۳ و گلکسی نوت ۹ در صدر قرار دارند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اما خبر خوب برای کسانی که به کیفیت دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند نیز اهمیت زیادی می‌دهند آن است که این سایت سرانجام ارزیابی دوربین سلفی تلفن‌های همراه را نیز آغاز کرده است. در حال حاضر دوربین سلفی ۱۰ مدل تلفن همراه مورد آزمایش قرار گرفته است. این بررسی بر اساس ۱۵۰۰ تصویر و ۲ ساعت ویدئو گرفته شده از هر دوربین انجام می‌گیرد و به همین علت است که امتیازدهی این سایت، معتبرترین میزان سنجش کیفیت دوربین تلفن‌های هوشمند است.

رده بندی بهترین دوربین‌های سلفی؛ گوگل پیکسل ۳ و گلکسی نوت ۹ در صدر قرار دارند

در بخش دوربین سلفی و در میان ۱۰ گوشی مورد آنالیز قرار گرفته تا کنون Google Pixel 3 و Galaxy Note 9 با امتیاز مشابه ۹۲ لقب با کیفیت‌ترین دوربین سلفی را به خود اختصاص داده اند. گوگل پیکسل ۳ هرچند از یک دوربین اصل بهره می‌برد، اما مجهز به دوربین سلفی دوگانه است، دوربین سلفی دوگانه با سنسور‌های ۸ مگاپیکسل دارای دیافراگم f/۱.۸ و f/۲.۲ هستند. سایت DxOMark دوربین سلفی این مدل را دارای بیشترین بافت و جزئیات می‌داند.

دوربین سلفی گوگل پیکسل ۳ توانسته در دو بخش عکس برداری و فیلم برداری به ترتیب امتیاز ۹۹ و ۸۳ را کسب کند. همچنین گلکسی نوت ۹ نیز به یک دوربین سلفی تجهیز شده که دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۷ است. DxOMark این دوربین را به دریافت تصاویر شفاف با کمترین نویز توصیف می‌کند که قابلیت فیلم برداری بسیار بالایی دارد و در ویدئو‌های ضبط شده توسط دوربین سلفی این مدل، رنگ بندی و جزئیات بسیار خوبی مشاهده شد.

رده بندی بهترین دوربین‌های سلفی؛ گوگل پیکسل ۳ و گلکسی نوت ۹ در صدر قرار دارند

کیفیت تصویربرداری نوت ۹ امتیاز ۹۶ و فیلم برداری آن امتیاز ۸۶ را دریافت کرده است. نکته قابل توجه آن است که نوت ۹ پلاس امتیازی پایین‌تر از مدل نوت ۹ دریافت کرده، به نظر می‌رسد بررسی‌های انجام شده برای نوت ۹ پلاس قبل از به روزرسانی نرم افزاری آن انجام شده است.

بعد از این دو مدل نام محصول جدید شیائومی " Mi MIX 3 " به چشم می‌خورد، این مدل مجهز به دوربین سلفی دوگانه کشویی با سنسور‌های ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی است و امتیاز ۸۴ را از این سایت کسب کرده است. در ادامه این لیست به ترتیب نام آیفون ایکس‌اس مکس، گلکسی اس ۹ پلاس، گوگل پیکسل ۲، هوآوی میت ۲۰ پرو، گلکسی اس ۸، هوآوی پی ۲۰ پرو و آیفون ایکس به چشم می‌خورد.

رده بندی بهترین دوربین‌های سلفی؛ گوگل پیکسل ۳ و گلکسی نوت ۹ در صدر قرار دارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: