به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کارگردان ما خودش متن را نوشته و ایده برای خودش است. او عمیقا آرمانگراست. سال‌های سال در پایگاه بسیج بوده و آن فضا را تجربه کرده است. تصاویر او به همین دلیل باورپذیر است. اگر این متن را به یک کارگردان دیگر سفارش می‌دادیم، قطعا روح فیلم این چیزی نمی شد که الان می بینیم
"خیبرآنلاین" - ویژه برنامه «عصر» با موضوع جشنواره فیلم فجر روی آنتن شبکه افق رفت. در این برنامه فیلم «دیدن این فیلم جرم است» بررسی شد.

به گزارش تسنیم، محمدرضا شفاه تهیه کننده «دیدن این فیلم جرم است»، گفت: کشورهایی که به نقطه‌ای از موفقیت رسیدند، به خاطر توجه به استعداد‌ها بوده است. همه آدم‌های که اطراف ما هستند بالاخره در یک چیزی عالی و درجه 1 هستند. این مهم است که بتوانیم این استعداد را پیدا کنیم. حلقه اولیه دوستان من در فیلم سازی در کلاس خود شما پیدا شد. ما با شما عناصر سینمایی را مرور می‌کردیم و حرف‌هایی که در آن کلاس گفته می‌شد، من را متوجه این توانایی‌ها کرد. من احساس کردم سینمای ایران نیاز به یک هوای تازه دارد به همین خاطر سراغ استعدادهای جوان رفتم. جوان‌ها هم دانش خوبی دارند و هم توانایی خوبی دارند. من در مجموعه باشگاه فیلم سوره وابسته به حوزه هنری روی همین پرورش استعدادها کار می‌کنم.

شفاه گفت: چند سال هست روی فیلمنامه «دیدن این فیلم جرم است» کار می‌کنیم. این اسم فیلم برای ما خیلی جذاب بود چون چیزهایی که گفته می‌شود عبور از خط قرمزهای خودساخته است.

نادر طالب زاده گفت: من خوشحال شدم از اینکه هیئت انتخاب جشنواره، فیلم را داخل جشنواره قرار داد. این پرهیز در اکران هم نباید وجود داشته باشد. فیلم باید اکران شود چون آینه ای وضع امروز است. آخر فیلم ثابت می‌کند که نیروهای متعهد پیروزند و همیشه در فتنه های کشور اینها هستند که کشور را نجات می دهد. فیلم نشان می‌دهد اوضاع به دست بچه رزمنده‌ها درست می‌شود نه به دست مصلحت‌اندیش‌های فراری از رزم.

شفاه گفت: کارگردان ما خودش متن را نوشته و ایده برای خودش است. او عمیقا آرمانگراست. سال‌های سال در پایگاه بسیج بوده و آن فضا را تجربه کرده است. تصاویر او به همین دلیل باورپذیر است. اگر این متن را به یک کارگردان دیگر سفارش می‌دادیم، قطعا روح فیلم این چیزی نمی شد که الان می بینیم. این فیلم قطعا فیلم عادی ای نبود و موانع بسیاری داشت. تصمیم گرفتیم پای این سختی بایستیم. موقعیت ما در ساخت، بسیار شبیه همان بچه‌های پایگاه بود. الان در اکران موقعیتمان آنطور است. این خط قرمزها خودساخته است و جایی نوشته نشده است. ما و کارگردان و تیم تولیدمان نسبت به این کار ایمان داشتیم و همین باعث شد کار تا اینجا پیش برود.

وی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی موانع اکران شدن این فیلم را در جشنواره فجر برطرف کرد که اصلا کار راحتی نبود. حوزه هنری و سازمان تبلیغات با تمام ایمانشان پشت فیلم ایستادند تا به اکران برسد. امتحان بعدی ما اکران عمومی است که کار بسیار سختی است. مخالف‌های فیلم از همه گروه‌ها هستند؛ گروه‌های انقلابی و غیرانقلابی داریم که مخالف این فیلم هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: