به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
با توجه به شخصیت والای آیت الله عیسی قاسم و همچنین ارادت ایشان به امام خمینی(ره)، شرط ادب این بود که سید حسن مصطفوی در تهران به استقبال ایشان می‌رفت یا حداقل نماینده‌ای از طرف تولیت مرقد امام خمینی(ره) به دیدار ایشان می‌فرستاد؛ اقدامی کوچک که هیچ هزینه‌ای برای مصطفوی دربر نداشت ولی می‌توانست به نوعی نشان‌دهنده احترام و بزرگداشت رهبر شیعیان بحرین باشد
"خیبرآنلاین" - شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، که پس از تکمیل پروسه درمانی در لندن، به مشهد مقدس سفر کرده بود، مورد استقبال گرم آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد و همچنین حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت حرم امام رضا(ع) قرار گرفت.

به گزارش 598، سید ابراهیم رئیسی در دیدار با شیخ عیسی قاسم که در حرم مطهر رضوی انجام شد، اظهار داشت: شما پرچمدار احیای حقوق شهروندی همه مردم مسلمان بحرین از جمله شیعه و سنی بوده و باید بگوییم برادران اهل سنت از علاقمندان و شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) هستند و محبت خاندان رسول الله(ص) از مشترکات امت اسلامی است.

وی افزود: امیدوارم به زودی و با رفع ستم ها، تهدیدها و تضییقات، شاهد حضور سازنده شما در میان مردم مسلمان بحرین باشیم و دولت بحرین هم متوجه باشد خانه ظلم سست است و پایدار نخواهد ماند.



آیت الله عیسی قاسم پس از سفر چندروزه‌ای که به مشهد داشت، عازم تهران شد و در مرقد مطهر امام خمینی(ره) حضور یافت؛ علیرغم استقبال گرمی که امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی از شیخ عیسی قاسم به عمل آورده بودند، سید حسن مصطفوی تولیت مرقد امام خمینی(ره)، برای استقبال از رهبر شیعیان بحرین به دیدار ایشان نرفت! این در حالی بود که حضور شیخ عیسی قاسم در مرقد امام خمینی(ره) با هماهنگی صورت گرفته بود و حتی خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی جماران [وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)] نیز برای تهیه گزارش تصویری در مرقد امام(ره) حاضر شده بود.

ارادت شیخ عیسی قاسم به مکتب امام راحل بر کسی پوشیده نیست؛ ایشان در کتاب اخیری که منتشر کردند، نهضت امام خمینی(ره) را در امتداد نهضت کربلا توصیف کرده و در 5 محور به ارزیابی تطبیقی قیام سیدالشهدا(ع) و انقلاب امام خمینی(ره) پرداخته است. از طرفی مقام معظم رهبری نیز پیش از این آيت الله شيخ عيسي قاسم را "ستاره‌اي در آسمان تشيع" توصيف نموده و می فرمایند: «اينجانب به وجود شيخ افتخار مي‌کنم».



در مجموع، با توجه به شخصیت والای آیت الله عیسی قاسم و همچنین ارادت ایشان به امام خمینی(ره)، شرط ادب این بود که سید حسن مصطفوی در تهران به استقبال ایشان می‌رفت یا حداقل نماینده‌ای از طرف تولیت مرقد امام خمینی(ره) به دیدار ایشان می‌فرستاد؛ اقدامی کوچک که هیچ هزینه‌ای برای مصطفوی دربر نداشت ولی می‌توانست به نوعی نشان‌دهنده احترام و بزرگداشت رهبر شیعیان بحرین باشد.



نکته دیگر اینکه حسن مصطفوی همواره بخشی از وقت خود را برای دیدار با افراد مختلف اختصاص می‌دهد؛ از دیدار با بازیگران سینما گرفته تا دیدار با رهبران اقلیت‌های مذهبی! اما اینکه به استقبال شیخ عیسی قاسم نرفته و حتی نماینده‌ای برای دیدار با ایشان به مرقد امام خمینی(ره) نفرستاده است، اندکی غیرعادی به نظر می‌سد. چطور است که او برای دیدار با محسن تنابنده و نورعلی تابنده وقت دارد ولی نمی‌تواند با شیخ عیسی قاسم دیدار کند؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: