به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
برخی از اعضای لیست امید به شخص بنده مراجعه کرده‌اند و گفته‌اند ما نمی‌توانیم این طرح را امضا کنیم اما حتما در مجلس به برکناری روحانی رای خواهیم داد
"خیبرآنلاین" - یکی از امضاکنندگان طرح عدم کفایت حسن روحانی برای ادامه حضور در جایگاه ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ضمن تاکید بر ادامه جدی این مسیر تا کسب نتیجه، طرح مذکور را مورد استقبال عموم مردم دانست.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، محمدعلی پورمختار در تشریح دلایل طرح عدم کفایت روحانی و جمع آوری امضا از نمایندگان در این باره گفت: اولین نکته ای که در این باره قابل ذکر است، آن است که برخلاف قضاوت نادرست برخی افراد، این طرح هرگز یک طرح سیاسی نیست. اعتقاد ما کمک به کلیات دولت برای پیشبرد اهداف به ویژه در حوزه اقتصادی و حل مشکلات مردم است اما با توجه به ضعف شدید عملکردی در دولت که باعث نارضایتی عمومی از شخص رئیس جمهور شده است، ناگزیر به این اقدام شده ایم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با اشاره به توقع برحق مردم از مجلس برای اقدام در این زمینه، ادامه داد: گرانی های افسارگسیخته، رهاکردن اداره امور، بی توجهی به مسایل اصلی و مهم کشور، ضعف هایی که در حوزه تولید وجود دارد، مشکلاتی که در مبادلات پولی مشاهده می شود و مسایلی از این دست، از جمله دلایل مهم در فعال شدن طرح عدم کفایت است.

وی با اعلام اینکه بسیاری از این مسایل ارتباطی با موضوع تحریم ها ندارد، افزود: با توجه به توانمندی های بسیاری که در داخل وجود دارد، تحریم ها نباید تا این حد اثرگذار باشند. ضمن اینکه کشورهای متعددی در جهان هستند که علاقه مند به تعامل و تبادل پولی و اقتصادی با ایران هستند، چرا از این ظرفیت استفاده نمی شود؟

پورمختار با غیرمنطقی دانستن نگاه موجود در حوزه دیپلماسی دولت که به نسخه پیچی غرب و گوشه ی چشم آنها دل بسته اند، اظهار داشت: گره زدن مسایل اقتصادی به اروپا باعث شده عموم فعالیت های تولیدی و اقتصادی ما متوقف به تصمیم چند کشور معدود غربی بشود. آنها هم پس از برجام و خروج آمریکا، بیش از 9 ماه است که کشور ما را سردرگم نگه داشته اند؛ این موضوع دیگر نیاز به هیچ تحلیلی ندارد و دولت باید در این زمینه تصمیم قاطع خود را بگیرد و به توانمندی های داخلی و سیاست های اقتصاد مقاومتی که قانون هم شده است، بازگردد اما عملا این اتفاق نمی افتد.

نماینده امضاکننده طرح عدم کفایت روحانی با تاکید مجدد بر ناکارآمدی عملکرد شخص رئیس جمهور، برکناری وی را یک مطالبه عمومی عنوان کرد.

این وکیل المله در پاسخ به برخی ادعاهای رسانه ای مبنی بر ارتباط طرح عدم کفایت با انتخابات مجلس آتی، تاکید کرد: این موضوع به انتخابات سال آینده مجلس هیچ ربطی ندارد. وقتی شاهد آسیب دستاوردهای نظام به واسطه ضعف عملکردی دولت هستیم، نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و شاهد باشیم که با کارنکردن آقایان، به کشور ضربه وارد شود.

پورمختار درباره بعضی اظهارات مبنی بر حساس دانستن شرایط فعلی کشور و عدم لزوم طرح عدم کفایت رئیس جمهور نیز اینگونه پاسخ داد: افرادی که این حرف را می زنند، با نگاه سیاسی سخن می گویند. تکیه نظام و انقلاب بر مردم است و طی 40 سال اخیر، به واسطه حضور مردم کارها پیش رفته است. ما نباید مردم را از دست بدهیم. وقتی الان عموم افراد در جامعه حامی این موضوع هستند و با برکناری رئیس جمهور خوشحال می شوند، آیا این اتفاق برای کشور آسیب زا خواهد بود؟!

وی با اشاره به استقبال مردم از طرح عدم کفایت روحانی، اعلام کرد: از زمان مطرح شدن این بحث در رسانه ها، با پیام ها و تماس های فراوان مردم مواجه شده ایم و در فضای مجازی و دیدارها از این موضوع استقبال کرده اند و این کاملا مشهود است. مخالفان در واقع چشم های خود را بر واقعیت ها بسته اند و نمی خواهند مطالبه عمومی را مشاهده کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درباره سرانجام طرح عدم کفایت روحانی، گفت: ما این موضوع را کاملا جدی مورد پیگیری قرار خواهیم داد؛ البته امیدواریم قبل از اعلام رسمی در صحن مجلس، شاهد تغییر رویکرد در رفتار شخص آقای رئیس جمهور و دولت باشیم.

وی افزود: الان اگر در کشور دولت نداشته باشیم، آیا بدتر از شرایط فعلی اتفاق خواهد افتاد؟ الان نوعی بی دولتی در کشور حاکم شده است و حتی بعضا برخی دخالت های نابجای دولت در موضوعات تولید و اشتغال برای مردم بیشتر مشکل ایجاد کرده است. لذا وقتی نگاه خواص و عوام این است که دولت مملکت را رها کرده، استیضاح و برکناری دولت هیچ آسیبی به کشور نخواهد زد.

این وکیل المله امضاکننده طرح عدم کفایت روحانی با تشریح وضعیت فراکسیون های داخل مجلس و موضعگیری آنها، اظهار داشت: 2 طیف اصلاح طلب ها (لیست امیدها) و اعتدالی ها حسب مورد و اقتضایی با دولت هستند اما نکته ای که قابل توجه است این است که حتی برخی از اعضای لیست امید به شخص بنده مراجعه کرده اند و گفته اند ما نمی توانیم این طرح را امضا کنیم اما حتما در مجلس به برکناری روحانی رای خواهیم داد.

وی در پایان، به اظهارات کواکبیان مبنی بر مخالفت با استیضاح روحانی پاسخ داد: اگر کسی امروز صدای مردم را بشنود، نشان دهنده ی رشد فکری و عقلی اوست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ح ث
|
-
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
بنام خدا اگر مجلس طرح استیضاح روحانی را بطور جدی دنبال کند افتخاری در تاریخ انقلاب به نام خودش ثبت خواهد کرد.دولت روحانی عزت مردم و کشور را لکه دار کرد و همچنان بر (...) خود اصرار دارد. ما دعا خواهیم کرد به این اقدام درست.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
با سلام
باید سازکاری در رده های بالای تصمیم گیری کشوری ایجاد شود تا بتوان با تکیه بر آن بصورت قانونی از ساخت و پاخت مجلس با دولت جلوگیری کرد و با اتکا بر آن مجلس را منحل و یا ریاست جمهوری را بدلیل بی کفایتی و ناکار آمدی بر کنار کرد.
شاید عنوان شود که این راهکار در قانون اساسی دیده شده و مثلا مجلس میتواند رئیس جمهور را عزل نماید. ولی مشکل اینجاست که یک گروه اکثریت در مجلس که خود را اصلاح طلب میخوانند اگرچه شاهد بی کفایتی رئیس جمهور و دولت او هستند از مطالبه گری از او سر باز میزنند و اوضاع و منافع کشوری را برای تحمیل خواسته های گروهی خود به نظام رها کرده اند و از انجام وظایف خود اهمال ورزیده اند.
برای مثال این سازکار میتواند بدین گونه کلید بخورد که مثلا گروه اقلیت در مجلس در موضوع انحلال مجلس و یا برکناری ریاست جمهوری اقدام به گرفتن امضا از حد اقل یک میلیون نفر مردم موافق این طرح بکند و سپس این رای در رده های حکومتی همچون شورای نگهبان ، شورای امنیت ملی و رهبری به رای گذاشته شود (هر کدام یک رای) و سپس بر اساس آرا تصمیم بر انحلال،عزل و یا ادامه کار این دو نهاد گرفته شود.
سخنی هم این حقیر با رهبری دارد. دولت فعلی نه تنها کار آمد نیست بلکه به نظر این شهروند کوچک شما عامدانه دست در اخلال اقتصادی دارد. باید تا این دولت باعث هزینه امنیتی در کشور نشده از ادامه فعالیت آن جلو گیری کرد.
فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
احمق ترین،ومنافق ترین (...) دنیا ست!!
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
مالک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
بسمه تعالی
طرح (استیضاح آقای روحانی) در مجلس یکی از وظایف نمایندگان مجلس می باشد با توجه به اینکه اکثریت این مجلس با دولت روحانی است شاید رای نیاورد ولی بخدا داد مردم در امده و نارضایتی مردم از این دولت لیبرال نزدیک 100درصدی شده اگر مجلس کاری نکنند ما شاهد اعتراضات مردمی گسترده در سال آینده خواهیم شد واین اعتراضات دیگر مثال سیل خواهد بود که به کلیت نظام آسیب می رساند و از نماینگان انقلابی انتظار داریم به وظایف خود عمل کنند تا در تاریخ مورد لعنت افکار عمومی نشوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: