به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
پس از دیدار اسد با رئیس جمهور و همنچنین با رهبر معظم انقلاب، برخی از رسانه های دنیا از استعفای ظریف خبر دادند که در این گزارش به آن پرداختیم.
"خيبرآنلاين" - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ نقطه عطف عجیبی در تحولات و اتفاقات کشور بود. روزی‌که که بسیاری است کارشناسان به خاطر مشکلات معیشتی و نابسامانی های اقتصادی منتظر کاهش چشمگیر حضور مردم در جشن چهل سالگی انقلاب بودند. اما آن حضور باشکوه، به همه فهماند که مردم بین پایبندی به نظام و نارضایتی از ناکارآمدی دولت تفاوت مهمی قائل هستند.

به گزارش دانشجو، درست بعد از آن روز هم بود که اتفاقات عجیب و غریب و اظهارنظرهای شاذ یکی پس از دیگری از سوی دولتی‌ها ظهور و بروز یافت. آن روزی را یاد آوردید که حسام آشنا در توئیتی جنجالی چشمش را روی خونهای ریخته شده از پاسداران سپاه بست و گفت درگیر چرخه باطل انتقام نمیشویم. یا روز دیگری که پازوکی تئوریسین اقتصادی دولت در سازمان برنامه و بودجه گفت که مشکل اصلی کشور این است که دو ارتش دارد و باید برای دو ارتش حقوق بپردازد.
در این 14 روز که از بیست دو بهمنِ تاریخی گذشت، جنجال سازی دولتی ها جسته و گریخته ادامه یافت تا اینکه از صبح دوشنبه ششم اسفند ماجرا وارد فاز تازه ای شد. ورود بشار اسد به تهران گویی کبریتی بود بر انباری پر از باروت.
بشار نماد ایستادگی و مقاومت بود، رئیس جمهوری که اوباما صراحتا گفت باید برود ولی نرفت، فردی که خیلی ها در اقصی نقاط جهان با تمام ابزارهای موجود - از وحشی گری داعشیها تا مذاکرات دیپلماتیک در کشورهای مختلف- خواستند که کنارش بزنند اما کنار نرفت. او حالا به تهران آمده بود و دست در دست رهبر معظم انقلاب مورد تفقد ایشان قرار گرفته بود. نکته عجیب دیدار مذکور اما این بود که هیچ مقام دولتی در آن نبود، نه مطابق روال معمول رئیس جمهوری کنار رئیس جمهور میهمان نشسته بود و نه خبری از معاون اول و حتی وزیر امورخارجه ایران در این دیدار بود. فلذا علل این اتفاق از همان ساعت نخست مخابره تصاویر ذهن تحلیلگران را به خود مشغول کرد.
اما درست چند ساعت قبل از مخابره شدن اخبار این دیدار، رئیس جمهوری در دیدار وزیر کار صحبت جنجالی دیگری مطرح کرد. او بی محابا به نهادی نظامی کشور تاخت و بیان کرد که نهادهای نظامی باید پای خود را از اقتصاد بیرون بکشند و به کارهای مهمتر خود بپردازد.
اگر به گزاره ابتدایی متن باز گردیم می‌توان صحبت‌های رئیس جمهوری را از منظر دیگری هم دید. اینکه بازهم این بزرگ بازیگر جنگ روانی، تکنیک کانال انحرافی را پیش کشیده و می‌خواهد بجای پاسخگویی عملکرد خود، تقصیر را گردن نهادهای خدومی مثل ارتش و سپاه بیاندازد. غافل از اینکه فقط در یک مقایسه کوچک مردم می‌توانستند عملکرد قرارگاه خاتم الانبیا در پارس جنوبی را با فرار کردن توتال به همراه دریافت هزینه گزاف و البته کسب اطلاعات زیاد از کشور، مقایسه کنند.

اما شاید نقطه اوج بحران آفرینی دولت و تلاش برای فرار از پاسخگویی استعفای پرمعنای ظریف در ساعات پایانی همان دوشنبه معروف باشد. ظریف که فقط چند ساعت بعد از دیدار تاریخی بشار و رهبر انقلاب اعلام استعفا کرد، به طرز قابل توجهی موج خبری مربوط به این دیدار را حتی در سطح بین المللی به حاشیه برد.
حالا در کمتر از دوازده ساعت پس از دیدار رهبری و اسد، آنچه رسانه های دنیا از ایران تیتر می‌کنند، قاب ماندگار و پر از لبخند «آقا و بشار» نیست و به جای آن استعفای ظریف همه جا را پر کرده است.
بهرحال این گزارش شاید خیلی جسته و گریخته باشد، اما انتظار می رود تا مخاطب خود این قطعات پازل را کنار هم بچیند تا تصویر واضحی را دریافت کند. قطعاتی با این برچسب‌ها؛ «راهپیمایی باشکوه 22 بهمن و در نتیجه جدا کردن حساب نظام ناکارآمدی مدیریت دولت، دریده گویی و سخنان گزافه برخی مسئولین دولتی درباره حادثه تروریستی و فرار از پاسخگویی آنها با کنایه زنی به نهادهای نظامی، دیدار رهبر با بشار اسد و تثبیت قاب تصویری زیبا از موفقیت محور مقاومت و دست آخر استعفای پر ابهام ظریف در ساعات پایانی روز در ایران و البته اول وقت در آمریکا.»
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0
0
با سلام
شاید آقای حسن فریدون نمیداند که اگر مردم قصد انتخاب بین او و سپاه را داشته باشند مردم هزاران بار سپاه را به او و امثال او ارجعیت میدهند زیرا که:
- سپاه حافظ جان و ناموس آنهاست.
-سپاه نماد قدرت نظام جمهوری اسلامیست.
- سپاه انباشته از سربازان فداکار اسلام و میهن است.
- سپاه بدنبال تعامل و سازش با غرب نیست.
-سپاه نگهبان است.
-سپاه مرزبان است.
- سپاه علمدار سازندگی و پیشرفت است.
- سپاه برجامی نیست.
-سپاه خیانتکار و ترسو نیست.
-سپاه دروغگو نیست.
-سپاه از جان گذشته است.
- سپاه قدرتمند و ایستاده است.
- سپاه هوشیار و زیرک است.
-سپاه سپر بلاست.
- سپاه از مردم است و با مردم است.
- سپاه دستیار مظلومین و مستضعفین است.
- سپاه باعث افتخار میهن است.
و بالاخره سپاه دشمن شکن است.
فقط خیانتکاران و نفوذیهای دشمن از وجود سپاه در کشور رنج میبرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: