به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری یک مجرم سایبری با ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان در سراسر کشور، خبر داد.
"خیبرآنلاین" - سردار" محمدکاظم تقوی" در تشریح این خبر گفت: با توجه به ارجاع یک فقره شکوائیه در خصوص خرید ناموفق اینترنتی به پلیس فتا شهرستان سبزوار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سوء استفاده از برند‌های معروف، شگرد مجرم سایبری

به گزارش میزان، وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اخذ اظهارات شاکی متوجه شدند فرد کلاهبردار با راه اندازی تبلیغات یک برند معروف و صاحب نام در مشهد و دادن وعده فروش ابزار و قطعات بازی‌های رایانه‌ای و ارسال قطعات نامرغوب و یا جعلی بوسیله پست به درب منزل قربانیان از تعدادی شهروند سبزواری کلاهبرداری کرده است.

سردار تقوی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های اولیه متوجه شدند متهم علاوه بر کلاهبرداری از شهروندان سبزواری به تعداد دیگری از شهروندان در سراسر کشور کالا و قطعات رایانه‌ای تقلبی فروخته است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با توجه به سرنخ‌های بدست آمده از مجرم و فعالیت‌های کلاهبردارانه اش، اقدامات فنی و پلیسی ویژه‌ای در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با هماهنگی قضائی وی در سبزوار شناسایی و به همراه متعلقات رایانه‌ای اش دستگیر و به مقر پلیس فتا شهرستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: متهم دستگیرشده با دیدن شواهد، جرم خود را پذیرفت و کسب منفعت مالی را انگیزه ارتکاب جرم بیان و پس از تکمیل پرونده مشخص شد ۱۰ میلیارد ریال به همین روش از شهروندان کلاهبرداری کرده است که جهت کسب تکلیف به دادسرا معرفی شد.

سردار تقوی در ادامه به شهروندان توصیه کرد؛ در خرید‌های اینترنتی، فریب واسطه‌ها را نخورید زیرا ممکن است از صحت عمل برند معرفی سوء استفاده شده و مجرم با فریب کاربر و اخذ سفارش از وی به مقصد سوء خود دست یابد بنابراین قبل از انجام فرایند خرید اینترنتی از دارا بودن سایت موصوف به نشان و نماد اعتماد الکترونیک مطمئن شده و هرگز از شبکه‌های اجتماعی خرید اینترنتی نکنند.

پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: