به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سخنان حکیمانه امام خامنه‌ای از آن جهت اهمیت دوچندان پیدا می کند که با یادآوری دوگانه‌های مثبت و منفی واقعی و عبور از دوقطبی‌سازی‌های کاذب و انحرافی برای فریب افکار عمومی، عاقبت اعتماد و امیدبستن به اغیار را گوشزد می‌کنند و متذکر می‌شوند که بدون اتکا به توان داخلی نمی‌توان بر هیچ مشکلی فائق آمد
"خیبرآنلاین" - امام خامنه ای در دیدار اخیر خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری از کلیدواژه ای استفاده نمودند که تدقیق، تحلیل و تامل در آن راهگشای بسیاری از مشکلات مبتلابه کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، «دوگانه»های اخیر به کار برده شده در جملات پیشوای انقلاب، نکات نهفته بسیار در خود دارد که از جمله آن می توان به برشماری پارادوکسیکال مولفه هایی چون «فعال و ابتکاری | منفعل و تابع»، «امیدوارانه | مایوسانه»، «با دلیری و شجاعت | از روی ترس»، «با حزم و تدبیر | از روی سهل اندیشی و سهل انگاری»، «با نگاه توام به تهدیدها و فرصت ها | با نگاه یکجانبه تهدیدنگر یا فرصت نگر»، «با شناخت واقعیت های میدان | بدون شناخت واقعیت های میدان»، «با کنترل احساسات | با رهاکردن احساسات»، «با رعایت ضوابط و حدود شرعی | بدون رعایت ضوابط و حدود شرعی»، «با بهره گیری از تجربه ها | بدون بهره گیری از تجربیات» و در نهایت «توجه به دشمن واقعی | متهم کردن و مقصردانستن یکدیگر» اشاره نمود.

آیا غربگرایان از «دوراهی‎های سرنوشت‎ساز» عبرت می‎گیرند؟!

همانطور که پیدا و واضح است، اگرچه سیلاب نخست قیاس های مذکور مطلوب و مدنظر هر انسان سلیم النفسی محسوب می شود اما به راستی چه چیز موجب می شود که عده ای در داخل کشور اسلامی ما بر آن می شوند تا در یک فریبکاری آشکار، سیلاب دوم موارد فوق الذکر را به عنوان نسخه شفابخش به مردم عرضه کنند؟

طی 6 سال اخیر، قدرت طلبانِ درحاشیه مانده، با عَلَم کردن شعار «تعامل با دنیا» حل تمامی مشکلات و معادلات لاینحل کشور را به مذاکره یا به اصطلاح عامیانه «بستن» با کدخدا و طرف های غربی می دانستند و حتی مشکل ازدواج و آب خوردن مردم را نیز به توافق با آمریکایی ها حواله می دادند اما اکنون مشخص شده است که آن همه، دروغ و فریبی بیش نبوده است!

به یاد آورید آن هنگام که همگان در برابر برجام یا سکوت پیشه کرده بودند یا همراه با موج تبلیغاتی جماعت غربزده، مداح این خسارت محض شده بودند، ولی امر مسلمین جهان چگونه یک تنه و برخلاف تمامی مرعوبان این توافق فاجعه آمیز، فرمودند «به غربی ها خوشبین نیستم». همزمان اما فرد معروف به "کلیدساز" با وقاحت تمام و متهورانه می گفت «عرصه سیاست خارجی عرصه خوشبینی و بدبینی نیست، با این حال به برجام خوشبینم»!

اینک اما که صدق گفتار بدبینان به توافق با چشم آبی ها به همگان ثابت شده است؛ نه تنها هیچ اثری از پشیمانی در گفتار و کردار رقم زنندگان این خسارت محض دیده نمی شود بلکه در پی آنند که کشور را درگیر توافقات سراسر ضرر دیگری همچون پیوستن به FATF کرده و اوضاع افتضاح موجود را به هرچه بدترشدن سوق دهند.

در این شرایط سخنان حکیمانه امام خامنه ای از آن جهت اهمیت دوچندان پیدا می کند که با یادآوری دوگانه های مثبت و منفی واقعی و عبور از دوقطبی‌سازی‌های کاذب و انحرافی برای فریب افکار عمومی، عاقبت اعتماد و امیدبستن به اغیار را گوشزد می کنند و متذکر می شوند که بدون اتکا به توان داخلی و همت ایرانی، نمی توان بر هیچ مشکلی فائق آمد.

جا دارد تا به سخنی دیگر از رهبر معظم انقلاب اشاره کنیم که پس از خروج آمریکا از برجام فرمودند «من جرب المجرب حلت به الندامه» بدین مفهوم و معنی که آزموده را دوباره آزمودن خطاست.

امید آن است که جناح غربزده با عبرت گیری از عملکرد ننگین قبلی، به راه صواب بازگشته و از این پس چشم امید به سایرین نداشته باشند تا شاید بدین طریق بتوانند جلوی ضررهای مضاعف در آتیه را بگیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: