به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
قاسمی افزود: چند سال قبل سید حسن نصرالله در دیداری خصوصی به من گفت: در مسئولین شما این اشتیاق را نمی‌بینم که برای برگرداندن احمد متوسلیان پای کار بیایند، سید حسن معتقد بود احمد متوسلیان زنده است.
"خیبرآنلاین" - در ابتدای برنامه سعید قاسمی با بیان برخی از خاطرات قبل از انقلاب گفت: قبل انقلاب قرار بود برای ادامه تحصیل به لیون فرانسه بروم، اما با اینکه تمام شرایط برایم مهیا بود و در آستانه سفر بودم، حوادث انقلاب نظرم را عوض کرد و در ایران ماندم.

به گزارش دانشجو، وی با بیان اینکه علی شریعتی و کتابهایش مرا وارد فضای انقلاب کرد، افزود: فضای انقلاب اجازه نمی‌داد از ایران دل بکنم و راهی فرانسه بشوم و دوست داشتم از نزدیک آن تحولات را دنبال کنم و در تظاهرات‌ها شرکت کنم؛ لذا در ایران ماندم و در بسیاری از حوادث قبل از انقلاب نیز مثل تسخیر برخی پادگان‌ها و ... نقش فعالی داشتم. بعد از انقلاب هم میخواستم برای ادامه تحصیل به فرانسه بروم که آشنایی با محمد بروجردی در کردستان مسیر زندگی ام را عوض کرد و برای همیشه قید رفتن از ایران را زدم.

قاسمی ادامه داد: شروع جنگ و آشنایی با محمد بروجردی نگاهم را به خیلی مسایل تغییر داد. او مصداق آیه‌ی «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» بود و یک شخصیت چند بعدی داشت که کاملا جذبش شدم و برای همین تصمیم گرفتم در ایران بمانم و در جنگ شرکت داشته باشم، برای همین نیز وارد سپاه پاسداران شدم.

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه با بیان خاطراتی از جنگ و آشنایی اش با احمد متوسلیان نیز گفت: حاج احمد یک شخصیت ویژه و جذابی داشت، شاید شبیه او را در برخی فیلم‌ها دیده باشید، اما او یک شخصیت واقعی بود، یک مبارز واقعی که نگاه کردنش هم لذت داشت.

وی همچنین با بیان برخی خاطراتش از حاج احمد متوسلیان برای اولین بار، به سرنوشت وی اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها اصرار دارند از کلمه «شهید» برای احمد متوسلیان استفاده کننند تا زودتر پرونده او را مختومه کنند.

قاسمی افزود: چند سال قبل سید حسن نصرالله در دیداری خصوصی به من گفت: در مسئولین شما این اشتیاق را نمی‌بینم که برای برگرداندن احمد متوسلیان پای کار بیایند، سید حسن معتقد بود احمد متوسلیان زنده است.

 Ù‚طعنامه ÛµÛ¹Û¸ و عملیات مرصاد را در کتب درسی نمی‌آورند چون می‎خواهند برجام‌های بعدی را تحمیل کنند/ حسن نصرالله به من گفت حاج احمد زنده است

وی افزود: شاید خیلی‌ها از این سخن من ناراحت شوند، اما آن‌هایی که نظامی هستند به خوبی می‌دانند که بعد از فتح خرمشهر که احمد متوسلیان را از دست دادیم، دیگر فتوحات نظامی نداشتیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ (جام زهر) نیز گفت: این مساله کار مشترک هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و میرحسین موسوی بود و محسن رضایی در این ماجرا از سوی هاشمی فریب خورد و از نامه اش به هاشمی به شکل دیگری استفاده شد.

قاسمی افزود: تا قبل پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ایران ۱۲ هزار اسیر دست عراقی‌ها داشت، اما بعد از پذیرش قطعنامه در عرض چند روز ۱۲ هزار اسیر دیگر دست دشمن افتاد. بعد از قطعنامه ۵۹۸ دشمن بخش‌هایی از خاک ما را تصرف کرد که تا ۸ سال قبل از آن نتوانسته بود آن شهر‌ها را بگیرد.

وی تاکید کرد: ماجرای پایان جنگ، قطعنامه ۵۹۸، جام زهر و عملیات مرصاد را در کتاب‌های درسی نمی‌آورند، چون می‌خواهند کسی از آن‌ها عبرت نگیرد و برجام‌های بعدی را بر کشور تحمیل کنند.

قاسمی گفت: در دهه ۶۰ به مسافرانی که میخواستند برای تفریح به کشور‌های خارجی بروند دولت ایران دلار میداد، اما همان دولت (دولت موسوی) میگفت برای ادامه جنگ بودجه نداریم!

وی با بیان خاطره‌ای از حاج همت گفت: این شهید عزیز می‌گفت: بچه‌ها بجنگید که اگر نجنگید دشمن در خاک خودمان عنان کارمان را دست می‌گیرد، این حرف را وقتی فهمیدم که نیرو‌های سازمان ملل بعد از پذیرش قطعنامه به تهران آمدند، به ناموس ما تجاوز کردند و و در همان خاکی که پیکر شهدا را جمع می‌کردیم قوطی‌های مشروبشان را پرت می‌کردند و ما مجبور به پاسداری از آن‌ها بودیم! همین مساله باعث دوری من از عرصه و چند سال انزوایم شده بود.

قاسمی با تاکید بر اینکه پاسخ به شبهات جنگ باید در کتب درسی منتشر شود، اما درس حسین فهمیده را هم حذف کردند، گفت: به جایش همچنان افسانه پتروس فداکار را برای بچه‌ها درس می‌دهند!

این فرمانده دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از رویکرد دولت در قبال موضوع سوریه و مدافعان حرم نیز گفت: آقای روحانی در چند سال گذشته حتی به تایلند سفر کرد، اما چرا حاضر نشد بعد از شکست داعش در سوریه، به این کشور سفر کند؟ مگر این اتفاق یک دستاورد تاریخی برای جبهه اسلام در برابر ائمه کفر نبود؟

قاسمی در پایان نیز با بیان خاطراتی از سید مرتضی آوینی و چگونگی شروع تفحص پیکر‌های شهدا بعد از پایان جنگ گفت: شبی که سید مرتضی آوینی گفت: میخواهم از شهدای فکه، یک کربلا بسازم فردایش شهید شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: