به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
ترامپ خوب است نظرات کارشناسی افسران سابق سیا و پنتاگون - نه در گزارش های سرّی - که امروز در مراکز علمی و به شکل علمی ابراز می­ دارند، را بخواند. یکی از آن­ها همین چند روز پیش در یک مرکز پژوهشی آمریکا اعلام کرد در ۴۰ سال رویارویی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران ما به ربع آخر بازی رسیده ایم و ایران به مراتب به مراتب به مراتب جلوتر است
"خیبرآنلاین" - نماینده امام خامنه ای در شورای عالی امنیت ملی در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما به توضیح ابعاد اقدام خصمانه اخیر آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، دکتر سعید جلیلی تروریسم و ناامنی را 2 روی یک سکه خواند و اظهار داشت: متاسفانه چنددهه است قدرت­های استکباری که منافع خود را در ناامنی مناطق جهان جستجو می­ کنند، تروریسم را ابزاری برای مطامع خود قرار داده­ اند و به شکل سازماندهی شده­­ ای در سطح دولتی از تروریسم برای اهداف استکباری و نامشروع خود بهره می­ برند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دولت ها تامین امنیت در سطح ملی است، گفت: امنیّت از موضوعات بسیار مهم برای همه­ ی مردم دنیاست، به همین خاطر از وظایف اصلی دولت­ها تأمین امنیّت ملی است. در هر کشوری وظیفه­ ی مشترک دولت و جامعه است که آنچه امنیّت مردم را به ویژه در سطح ملی به خطر می­ اندازد، مانع شوند، مثل جنگ.

عضو مجمع تشخیص مصلحت در ادامه سخنانش افزود: چرا کشور ما ۳۰ سال است کسی جرأت نمی­کند به مرزهای ما نزدیک بشود؟ چون نظام و مردم در ۸ سال دفاع­مقدس نشان دادند تعرّض به امنیت این کشور برای متعرّض بسیار پرهزینه و کاملاً بی­نتیجه خواهد بود. این یک شعار نبود، یک رفتار واقعی و عملی بود.

جلیلی تصریح داشت: ترور یعنی ایجاد اخلال در امنیّت، یعنی ایجاد ترس، رعب، و آنچه مانع یک فضای امن برای کشور و جامعه است. لذا امنیّت پایدار چگونه شکل می گیرد وقتی که شما با ریشه­های ناامنی و اخلال در امنیّت مقابله کنید. امنیّت مثال زدنی جامعه­ی ما آن هم در منقطه ای که کانون ناامنی است، که دوست و دشمن به آن معترف هستند برای چیست ؟ برای اینکه ملت ما نشان داد نا امنی را تحمل نمی کند و به کسی که متعرض امنیت او بشود هزینه های سخت تحمیل خواهد کرد.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشورمان با بیان اینکه جهان سال­هاست درگیر تروریسم است و از آن رنج می­برد، خاطر نشان کرد: قدرتهای جهانی در چند دهه اخیر منافع خود را با استفاده از تروریسم پیش می­برند که تروریسم صهیونیستی در سرزمین­های اشغالی نمونه­ی بارز آن است. تروریسم یعنی ترساندن. ابزار تروریست­ها قتل، اشغال، زورگوئی و استکبار است. مردم منطقه و مردم کشور ما اسناد روشنی از رفتارهای تروریستی آمریکا دارند.

جلیلی در تشریح سخنان خود اذعان داشت: در ایران ۱۷ هزار نفر از مردم ما از رئیس­جمهور و نخست­وزیر و علماء دینی ، مسئولین عالیرتبه و نمایندگان مجلس توسط یک گروه تروریستی به شهادت رسیدند که این گروه تا همین امروز به این کارنامه­ی افتخار می­کند. احتیاج به اثبات ندارد. همین گروه در طی سال­ها و همین امروز زیر چتر حمایت رژیم آمریکاست.

وی با بیان نمونه‌ای از اقدامات امنیتی در فرودگاه های جهانی خاطرنشان کرد: صرف اقدام برای ربایش یک هواپیمای مسافربری در همه­ی دنیا یک اقدام تروریستی است. در همه­ی فرودگاه­های دنیا سخت­ترین تمهیدات به کار می­رود تا یک هواپیما مورد تعرّض یک تروریست قرار نگیرد. رژیم حاکم بر آمریکا رسماً به هواپیمای مسافربری موشک شلیک می­کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورایعالی امنیت ملی افزود: در همین منطقه ­ی ما 3 دهه است تروریسم به شکل­های مختلف امنیّت مردم را هدف قرار داده است. سرمنشأ این تروریسم چیست؟ من به تحلیل­ها و اسناد پنهان نمی­پردازم. شواهد، اظهارات و اعترافات آشکار رسانه­ای چه می­گوید؟ خانم بوتو نخست­وزیر فقید پاکستان همان زمان به صراحت اعلام کرد فلان گروه تروریستی را آمریکا طراحی کرد و سعودی پول آن را داد و اجرای آن را به برخی در پاکستان واگذار کردند.

جلیلی با اشاره به اعتراف ترامپ در کارزار انتخاباتی آمریکا گفت: صریح­تر از این همین فردی که امروز رئیس رژیم حاکم بر آمریکاست به صراحت در برابر رسانه­ها بیان کرد که داعش را رئیس جمهور وقت آمریکا اوباما درست کرد. اینکه ادعای ما نیست، این عین اظهارات همین رئیس فعلی رژیم حاکم بر آمریکاست.

وی اضافه کرد: دولت های منطقه بارها شواهد و اسنادی نشان داده ­اند که رژیم آمریکا از تروریست­ها حمایت می­ کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتارهای آمریکا را رفتارهای تروریستی نامید و تصریح داشت: استفاده از ابزار نامشروع علیه انسان­های بی­گناه در عرصه­های مختلف اشکال مختلف تروریسم است. فشار و ترساندن برای جلوگیری از پژوهش­های علمی، اعمال فشار برای ممانعت از تراکنش­های بانکی بین دو کشور،  فشار برای جلوگیری از پروازهای مسافربری و ده­ها نمونه­ی مشابه آن همه و همه حاکی از ماهیت تروریستی رژیم حاکم بر آمریکاست. آمریکا فقط یک سازمان تروریستی ندارد بلکه ماهیت رفتار های رژیم حاکم بر آن تروریستی است.

دکتر جلیلی با اشاره به اراده رژیم آمریکا مبنی بر عوض کرد جای قربانی و جلاد، اضافه کرد: نکته مهم آن است که رژیمی با ماهیت تروریستی مدّعی مبارزه با تروریسم می­شود . آنچه برای افکار عمومی اهمیت دارد توجه به این موضوع است، رژیمی که ماهیت و رفتارهای تروریستی دارد مدّعی مبارزه با تروریسم می­شود. عوض کردن جای قربانیان تروریسم و تروریست هاست. مردم مظلومی که در فلسطین، یمن با دست­های خالی به شهادت می­رسند تروریست نامیده می­شوند. و به این بهانه از رژیم تروریستی اشغالگر فلسطین حمایت می­شود و برای اقدامات تروریستی رژیم سعودی سلاح فرستاده می­شود. رسماً رژیم تروریستی آمریکا از قاتلان ۱۷ هزار شهید ترور در دهه­ی ۶۰ در ایران حمایت می­کند.

وی با بیان اینکه ذات و ماهیت تروریسم ترساندن است، گفت: طبق آیه شریفه «ذلکم الشّیطان یخوّف اولیائه»، تمام ابزار آنها ترساندن و باطل السّحر آن نترسیدن است. به این خاطر ترامپ رئیس تروریست رژیم آمریکا نه تنها سپاه بلکه تمام ملت ایران را رسماً در رسانه ها «ملت تروریست خواند».

جلیلی در ادامه سخنان خود با برشمردن دو ویژگی منحصر به فرد ملت ایران، آنها را مایه استیصال دشمنان خود خواند و افزود: دو ویژگی ملت ما آمریکا را مستأصل کرده است؛ اوّل ایمان ملت ایران که ۴۰ سال است ایستاده و نترسیده است. «الّذین قالوا ربّنا الله ثمّ استقاموا تتنزّل علیهم الملائکه الّا تخافوا و لا تحزنوا». نه تنها نترسیده است بلکه ایستاده و موفّق هم شده است و نشان داده است آمریکا فعال مایشاء نیست. می­توان در برابر آمریکا ایستاد و پیروز شد. پیشرفت کرد و طعم شکست را به آمریکا چشاند.

دوم : هوشمندی ملّت ایران که می­­فهمد آمریکا اشتباهات و خطاهای محاسباتی فراوان دارد. می­توان از اشتباهات دشمن استفاده کرد. ملّت ما توانسته است در این ۴۰ سال با هوشمندی، به خوبی و به موقع این خطاها را بفهمد و اقدام مناسب را انجام دهد.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی گفت: خطاهای فراوان دولت های حاکم بر آمریکا و هوشمندی ملّت ما در فهم این خطاها و تبدیل آن­ها به فرصت موجب شکست­های پی­در­پی آمریکا و عصبانیّت او از ملّت ماست. این­که ترامپ تمام ملّت ما را رسماً و عملاً در رسانه­ها ملت تروریست می­خواند بخاطر این عقده­ی ۴۰ ساله­ی رژیم حاکم بر آمریکا از مقاومت، پیروزی و دستاوردهای ملّت ایران است.

جلیلی افزود: رفتار و مقاومت ملّت ما موجب شده است امروز هیمنه­ی آمریکا در جهان و بویژه منطقه حتّی برای دوستان و متّحدین او نیز شکسته شده است. در همین یک ماه گذشته وزیر­خارجه­ی آمریکا به منطقه می­آید. با متحدین خود ملاقات می­کند.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشورمان در توضیح سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر وزیرخارجه آمریکا با یکی از همپیمانان منطقه ای خود، تصریح کرد: یکی از رؤسای دولت­های منطقه را که دوست و متّحد آن­ها است تشویق به مقابله با ایران می­کند. پاسخ می­شنود قدرت ایران قابل انکار نیست و تجربه ۴۰ سال گذشته نشان داده ما با اتّکا به شما نمی­توانیم وارد این عرصه شویم. این یعنی امروز مقاومت و پیروزی­های ۴۰ ساله­ی ملت ما عملاً به دوستان و متحدین آمریکا نشان داده است آمریکا هیچ غلطی نمی­تواند بکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این گفتگو خاطرنشان کرد: نهاد مقدس سپاه عرصه ای است برای فرزندان این ملت که در این عرصه می­توانند استعدادهای خود را در دفاع از انقلاب اسلامی بروز دهند. نمونه­ی بارز آن ۸ سال ­دفاع مقدس بود که جوانان این مرز و بوم چنان هنرمندی و شاهکاری ارائه کردند که ۳۰ سال پس از دفاع مقدس نه آمریکا و نه متحدین آن دیگر جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را هم نداشته اند.

جلیلی افزود: امروز نیز در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران سپاه بستری را فراهم کرده است که علیرغم تحریم­های باصطلاح بی سابقه­ی آمریکا یک جوان ۳۶ ساله به همراه جوانانی که متوسط سنی آن­ها ۳۰ سال است بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را با اتکاء به توانمندی داخل راه اندازی می­کنند و کشور را از واردات بنزین بی نیاز می سازند و تحریم بنزین را بی اثر می سازند.

وی تصریح داشت: در صنایع دفاعی همین عزیزان کاری می­کنند که نه تنها از سیم خاردار بی نیاز شویم بلکه موشکهای بالستیک برد بلند ساخته می­شود.

جلیلی مشارکت اجتماعی سپاه در خدمت رسانی را اینگونه توصیف کرد: در همین سیل اخیر مردم شاهد هستند همین نهاد مقدس عرصه ای می شود برای حضور و امدادرسانی آحاد مردم و همبستگی ملی و انقلابی را تبلور می دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورایعالی امنیت ملی گفت: در کرمانشاه زلزله می شود. نیروی سپاهی می رود در روستاهای کرمانشاه اطراق می کند تا همین الان که حدود ۱۷ ماه گذشته است می­ماند. به مردم عاشقانه خدمت می کند. من به یک روستا که برادران اهل سنت هستند رفته ام. آن­ها از تلاش شبانه روزی این عزیزان که تا نیمه های شب مشغول ساختمان سازی هستند می گفتند. خوب این خدمات و رفتار مومنانه و صادقانه است که ریشه ی تروریسم را می خشکاند. نه آمریکا به عنوان سردمدار تروریسم می تواند در اعماق جامعه ی ما نفوذ پیدا کند و نه عمله های تروریست و مزدور آمریکا می تواند از جامعه ی ما یارگیری کنند؛ پس سپاه اولین سد مقابل آنهاست.

وی در توضیح اقدام احمقانه آمریکا در تروریستی خواندن سپاه، خاطر نشان کرد: مردم منطقه به خوبی می­دانند گروهک­های تروریستی عمله و مزدوری بیش نیستند و در این منطقه مرکزیت تروریست­ها را امریکا عهده دار است. حماقت ترامپ بود که پرده را کنار زد. هم تروریست بودن آمریکا را پذیرفت و هم ارتش تروریستی امریکا را که کار نامه دودهه اخیر اودر منطقه مملو از ناکامی وشکست های پی در پی است در معرض قوی ترین نیروی ضدتروریسم قرار داد.

جلیلی افزود: نیرویی که در هر زمینه وارد مبارزه با تروریست ها شده است. طعم تلخ شکست را به آن­ها چشانده است. منافقین، النصره و داعش همه این را فهمیده­اند. در خود آمریکا ده­ها مقاله نوشته شده است که جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران قوی­ترین نیرو برای مقابله با تروریسم هستند. خود تحلیلگران آمریکایی بارها بیان کرده­اند به جز جمهوری اسلامی ایران کسی نمی­توانست با تروریست­ها مقابله کند. اکنون مرکزیت تروریسم خود را در برابر  قوی­ترین نیروی مبارزه با تروریسم قرار داده است اگرارتش تروریستی امریکا بخواهد دست از پا خطا کند خود را در برابر سپاه پاسداران به عنوان قوی­ترین و موفق­ترین نیروی ضد تروریسم که همه­ی جهان از جمله آمریکا به این امر اذعان دارند، قرار داده است.

جلیلی در ادامه سخنانش توصیه هایی نیز به رئیس جمهور آمریکا داشت. وی گفت: به آقای ترامپ توصیه می­ شود بررسی کند چرا اسلاف او علیرغم آن که ۷ هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کردند، مجبور به خروج ذلّت بار از این کشور شدند؟ به ترامپ توصیه می­ شود پاسخ سوالاتی را که خود او طرح کرده است بیابد. خود او می­ گوید ۷ هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کرده ایم و مجبورم نیمه شب با چراغ خاموش وارد عراق شوم و کسی از مقامات رسمی حاضر به ملاقات با او نشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در کنایه ای خطاب به رئیس رژیم آمریکا، اظهار داشت: ترامپ خوب است از وزارت خارجه آمریکا بخواهد یادداشت­های مکررّی را که دولت­های قبل آمریکا از طریق سفارت سوئیس برای ایران ارسال می ­کردند و عاجزانه تقاضای کمک می ­کردند، به او نشان دهند.

وی اضافه کرد: ترامپ خوب است نظرات کارشناسی  افسران سابق سیا و پنتاگون - نه در گزارش های سرّی - که امروز در مراکز علمی و به شکل علمی ابراز می­ دارند، را بخواند. یکی از آن­ها همین چند روز پیش در یک مرکز پژوهشی آمریکا اعلام کرد در ۴۰ سال رویارویی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران ما به ربع آخر بازی رسیده ایم و ایران به مراتب به مراتب به مراتب جلوتر است. هم ترامپ و هم روسای جمهور سابق آمریکا با تعابیر مختلف به اقتدار ایران معترفند. اوباما در نامه به رهبر معظم انقلاب اذعان می کرد حل مسایل منطقه بدون ایران ممکن نیست.

جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی وی از آینده گفت: این یک پیشگویی متوهمانه نیست، یک برآورد راهبردی و میدانی از 2 طرف است. یک طرف ارتش تروریستی آمریکا که به اذعان خود دولتمردان سابق و فعلی آمریکا کارنامه ی 3 دهه ی اخیر آنها در منطقه مملو از شکست و ناکامی بوده است و یک طرف ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به اعتراف خود آمریکا و کارشناسان آمریکایی و متحدین منطقه ای آمریکا  کارنامه ی ۴۰ سال آن در منطقه موفقیت و پیروزی بوده است. فرجام این همآوردی از هم اکنون روشن است. ارتش تروریستی آمریکا فرجام سایر گروه های تروریستی را پیدا خواهد کرد و مجبور به فرار ذلّت بار از منطقه خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: