به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس بیست و ششمین کنگره نورولوژی ایران، مهم ترین علائم و نشانه های سکته مغزی را تشریح کرد.
"خیبرآنلاین" - حسن فروغی پور، با اشاره به اینکه سکته‌های مغزی یکی از شایع‌ترین مشکلات جوامع بشری است، گفت: استفاده از روش‌های درمانی جدید منجر شده تا در زمان اولیه سکته مغزی بتوان لخته را از رگ داخل مغز بیمار خارج کرده و از شدت عوارض بعدی سکته مغزی پیشگیری کرد.

به گزارش شفاف،  وی در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره نورولوژی ایران، اظهارداشت: بیست و ششمین کنگره بین المللی نورولوژی ایران از ۱۰ تا ۱۳ ادیبهشت ۹۸ در محل هتل المپیک برگزار می‌شود و متخصصان مغز و اعصاب از سراسر کشور برای شرکت در این کنگره دعوت هستند. همچنین متخصصان ایرانی خارج از کشور به عنوان سخنران در این کنگره حضور دارند تا در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای روز دنیا و همه مباحث مربوط به مغز و اعصاب، ام اس، سکته‌های مغزی، خونریزی‌های مغزی، اختلالات حافظه و اختلالات لرزشی همچون پارکینسون و…، به بحث و گفتگو بپردازند.

فروغی پور با بیان اینکه سکته‌های مغزی یکی از شایع‌ترین مشکلات پزشکی است و عواملی همچون دیابت، فشار خون بالا، مصرف غذاهای چرب و فست فودها، استعمال دخانیات و…، افراد را در معرض این بیماری قرار می‌دهد، افزود: البته جنسیت و افزایش سن دو عامل غیرقابل پیشگیری در ابتلاء به سکته مغزی است.

وی با تاکید بر اینکه فرد دچار سکته مغزی باید هر چه سریع‌تر به مرکز درمانی مجهز رسانده شود، افزود: این امر سبب شده تا با استفاده از روش‌های درمانی جدید لخته را از رگ داخل مغز بیمار خارج کنند البته باید این روش توسط پزشک متبحری که در این زمینه آموزش دیده است انجام شود چراکه اگر پزشک با این روش آشنایی کامل نداشته باشد می‌تواند بسیار پرخطر باشد.

فروغی پور در مورد نشانه‌های سکته مغزی گفت: سردرد شدیدی که معمولی نیست و فرد تا به حال آن را تجربه نکرده، کاهش سطح هوشیاری، افتادگی در یک طرف صورت، کم حسی و بی حسی بخشی از صورت، اختلال در تکلم، مشکل در فهم کلام، مشکلات بینایی شامل دوبینی ناگهانی، کاهش شدید و نابینایی در یک طرف چشم، بی حسی یک طرف دست، ضعف ناگهانی دست، فلج پا و بی حسی پا از جمله علائم ناشی از سکته مغزی به شمار می‌رود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: