به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
آمریکا گرفتار هزاران میلیارد بدهی و گرفتاری‌های متعدد است و با گذشت چند سال از سیل و طوفان در مناطقی مانند کارولینا هنوز نتوانسته‌اند آن مشکلات را رسیدگی و جبران کنند اما برای تضعیف روحیه ملت ایران، یاوه‌سرایی می‌کنند
"خیبرآنلاین" - امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در دیدار فرماندهان ارتش و نیروی زمینی، ارتشِ امروز را متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه خواندند و با تجلیل از حضور مؤثر و حیاتی ارتش و نیروهای مسلح در امدادرسانی به سیل‌زدگان و همچنین با تأکید بر لزوم اتحاد روزافزون نیروهای مسلح و زیباخواندن دست برادریِ ارتش و سپاه پس از اقدام زشت آمریکایی‌ها علیه سپاه، خاطرنشان کردند: هر کاری که دشمن را عصبانی کند، خوب و درست است و در مقابل همگان باید از هر کاری که دشمن را جری و روحیه آن را تقویت کند، اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، ولی امر مسلمین در این دیدار با تبریک روز ارتش و نیروی زمینی به کارکنان خدوم و افتخارآفرین ارتش و خانواده های آنان، نیروهای مسلح را از «مظاهر و عناصر قدرت ملی» خواندند و خاطرنشان کردند: البته در بسیاری از کشورها حتی در کشورهای مدعی آزادی و حقوق بشر، نیروهای مسلح عنصر اقتدار دیکتاتورها و برخورد با ملتها هستند، همچنان که این روزها نمونه‌ی آن در قضیه شنبه‌های پاریس قابل مشاهده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروهای مسلح را در منطق اسلام و جمهوری اسلامی «حصارهایی امن برای ملت» برشمردند و افزودند: نیروهای مسلح در زمان جنگ، در مقابل تهاجم دشمن با دانش، تجربه و فداکاری، سینه سپر و آن را منکوب و وادار به عقب نشینی می‌کنند و در زمان صلح نیز با کارآمدی و آمادگی کامل، مایه اطمینان و آرامش خاطر ملت هستند، و به همین دلیل، دشمنان به دنبال بر هم زدن آرامش مردم از طریق مضطرب نشان دادن نیروهای مسلح هستند.

ایشان امدادرسانی ارتش و نیروهای مسلح به مردم در حوادث طبیعی را یک حضور مؤثر و حیاتی خواندند و گفتند: در سیل اخیر، نیروهای مسلح با همه وجود و امکانات در اختیارشان به کمک مردم شتافتند، به طوری که در استان گلستان، ارتش حتی قبل از حضور ستاد مدیریت بحران، در محل حادثه حاضر شد.

امام خامنه‌ای ثبت تصاویری از خدمات متواضعانه نیروهای ارتش به مردم را موجب ماندگاری این برگ‌های زرین در حافظه تاریخ دانستند و افزودند: اینکه یک سرهنگ ارتش خم شود تا فردی سالخورده با قدم گذاشتن بر دوش او سوار وسیله نقلیه شود، جلوه‌هایی از صداقت ارتش در بیان شعار «ارتش فدای ملت» است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتش را به برکت جمهوری اسلامی ارتشی «مکتبی» و «نمایشگاهی از ارزشهای اسلامی» برشمردند و خاطرنشان کردند: نمونه‌هایی همچون شهیدان بابایی و صیادشیرازی در ارتش وجود دارد که از لحاظ کارآمدی و در عین حال تعهد، تواضع، فداکاری و گریختن از نام و نشان، قابل ارائه و الگو برای ملت و بلکه امت اسلامی هستند و این روحیه و ارزشها باید روز به روز تقویت شود.

ایشان ارتشِ امروز را متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه برشمردند و گفتند: امروز زمام ارتش در دست نیروهای متدین و انقلابی است؛ البته افرادی که همواره عادت به تحقیر ملت و تکریم خائنان را دارند، مدام از «ارتش مدرن رضاخان» دم می‌زنند، در حالی که آن ارتش به اصطلاح مدرن، حتی یک روز نتوانست در مقابل هجوم بیگانگان دوام بیاورد اما ارتش مقتدر جمهوری اسلامی 8 سال در یک جنگ منظم مقاومت و ایستادگی کرد و امروز نیز دانش، تجربه، روحیه، توانایی، تدین و امانتداری ارتش بیش از گذشته و مایه افتخار است.

فرمانده معظم کل قوا با اشاره به حضور منطقه‌ای ارتش و نیروهای مسلح و مقابله آنان با فتنه های دشمنان، این سؤال را مطرح کردند: اگر ارتش و سپاه در مبارزه با داعش وارد نمی‌شدند، امروز منطقه و کشورهای همسایه ما چه وضعیتی داشت و چه کسانی بر آن حکومت می‌کردند؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: البته هر یک از کشورهای درگیر نیز مقابله و اقدامات لازم را انجام دادند اما نقش نیروهای مسلح ایران قابل اغماض نیست و امروز در واقع برکات نیروهای مسلح، علاوه بر ملت ایران، شامل کشورهای دیگر نیز شده است.

فرمانده معظم کل قوا همچنین اتحاد روزافزون نیروهای مسلح را لازم و موجب عصبانیت دشمن دانستند و گفتند: دست برادری دادن ارتش و سپاه، حرکتی زیبا پس از حرکت زشت آمریکایی‌ها بود.

ایشان تأکید کردند: هر کاری که دشمن را عصبانی کند، خوب و درست است و در مقابل، هر کاری که دشمن را جری و روحیه آن را تقویت و روحیه جبهه خودی را تضعیف کند، بد و ناپسند است و همه باید در سخنان و کارهای خود از آن اجتناب کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هدف از سخنان بی‌پایه آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را تضعیف روحیه عمومی دانستند و خاطرنشان کردند: آمریکا گرفتار هزاران میلیارد بدهی و گرفتاری‌های متعدد است و با گذشت چند سال از سیل و طوفان در مناطقی مانند کارولینا هنوز نتوانسته‌اند آن مشکلات را رسیدگی و جبران کنند اما برای تضعیف روحیه ملت ایران، یاوه‌سرایی می‌کنند.

امام خامنه‌ای حضور بی نظیر مردمی در امدادرسانی به سیل زدگان را یکی دیگر از واقعیت‌های جلوی چشم و موجب عصبانیت آمریکایی‌ها برشمردند و افزودند: حرکت عظیم و سریع اقشار ملت ایران از ارتش، سپاه و بسیج تا هزاران طلبه و دانشجو برای کمک به سیل زدگان قابل وصف و بیان نیست اما دشمن به مصلحت نمی بیند این عظمت را به زبان بیاورد.

پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در گزارشی با اشاره به امدادرسانی ۲۱ یگان عمده و تخصصی این نیرو در مناطق سیل‌زده با دستور رهبر معظم انقلاب، گفت: ارتش جمهوری اسلامی با حضور مستمر در مرزها، چهره «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» خود را به رخ دشمنان کشید و همچنین با حضور در کنار مردم در سیل اخیر با محوریت نیروی زمینی، جنبه «رُحَماءُ بَینَهُم» را به منصه ظهور رساند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، اقدامات اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران را ددمنشانه خواند و تأکید کرد: تا ظهور دولت حق و نابودی استکبار ارتش و سپاه دست در دست یکدیگر خواهند بود و ما نیز همراه با ملت ایران خواهیم گفت که همه ما پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: