به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
فکر می کنند کشف جدیدی کرده اند یا سعید قاسمی حرف تازه ای زده! همان دهه 70 آنهایی که باید، فهمیدند جمهوری اسلامی از چه راهی قتل عام مسلمانان بوسنی توسط صربها را متوقف کرد و این سند افتخار ماست که هر جای دنیا ندای مظلومیت مسلمانان را بشنویم چه با پوشش و چه بدون پوشش به آنجا می رویم
"خیبرآنلاین" - سخنان حاج سعید قاسمی در برنامه "رو در رو" واکنش های زیادی را در پی داشت. بخشی از این واکنش ها مربوط به اظهارات قاسمی در مورد حضور در جنگ بوسنی و هرزگوین با پوشش جمعیت هلال احمر است.

به گزارش 598، سعید قاسمی چندی پیش گفته بود: "ما هلال احمری‌هایی بودیم که برای آموزش نیروهای جهادی به بوسنی رفته بودیم." جنگ بوسنی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵در جریان بود.

اکنون هلال احمر در واکنش به اظهارات قاسمی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که اقدامات این فرمانده سابق "قطعا بدون اجازه و هماهنگی این جمعیت بوده است که اگر قرار بر هماهنگی و اجازه هم باشد؛ قطعا اجازه چنین اقدامی داده نمی‌شود".

روابط عمومی سپاه نیز در بیانه ای جداگانه اظهارات سعید قاسمی را تکذیب کرد و آن را اظهارات شخصی وی _ و نه موضع رسمی سپاه_ خواند!

علی علیزاده فعال سیاسی خارج نشین، در واکنش به انتقادات پیرامون اظهارات سعید قاسمی درباره نحوه حضور در جنگ بوسنی نوشت: "کمدی تلخی است که یکی از حمله کنندگان اصلی به سخنان اخیر سعید قاسمی، مسیح علی‌نژاد است. مسیح علینژادی که خودش افسر رسمی و حقوق بگیر دولت آمریکا است و در «پوشش» فعال حقوق زنان و فعال حقوق بشر در چند سال گذشته مشغول آموزش جنگ چریک-شهری مدرن با شعار دوربین_ما_اسلحه_ما بوده‌است."

امیرحسین ثابتی، مجری برنامه تلویزیون اینترنتی "رو در رو" نیز در دفاع از اظهارات سردار قاسمی نوشت: "فکر می کنند کشف جدیدی کرده اند یا سعید قاسمی حرف تازه ای زده! همان دهه 70 آنهایی که باید، فهمیدند جمهوری اسلامی از چه راهی قتل عام مسلمانان بوسنی توسط صربها را متوقف کرد و این سند افتخار ماست که هر جای دنیا ندای مظلومیت مسلمانان را بشنویم چه با پوشش و چه بدون پوشش به آنجا می رویم."

اما حاج سعید قاسمی در اظهارنظر تازه ای که در حساب عمومی توییتر وی منتشر شد، در پاسخ به هجمه ها و انتقادات به این سخنان خود با انتشار فیلمی نوشت: "به چشم دیدیم در لباس سازمان ملل از ملتهایی که حتی نمی‌جنگند و عنانشان را به دست غربی‌ها داده اند، جاسوسی می کنند. حالا تعجب می کنم که بر ما خرده می گیرند چرا با لباس هلال‌احمر به نجات مستضعفین رفتید! مگر نه اینکه معنی پوشیدن این لباس یعنی نجات مسلمین و هر بنی‌بشری که تحت آسیبِ ظالم است؟"
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
با سلام
درود بر سردار بزرگ ایران اسلامی، سردار سعید قاسمی.
هر کجا اخلاص هست، فریاد رس مظلومان هست، صداقت هست ، سازندگی هست، مبارزه با دشمنان داخل و خارج هست، آنجا نیز این سردار بزرگوار، سعید قاسمی هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: