به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا:
در مدت 2 ماهی که رسیدگی به قاچاق سوخت هم به نیروی دریایی سپاه واگذار شده، 4 کشتی بزرگ و 7 یدک‌کش توقیف شده‌اند. طی این توقیفات حدود 15 میلیون و 300 هزار لیتر سوخت حاصل شده؛ برخورد نیروی دریایی سپاه بیشتر با دانه‌درشت‌ها است و برخورد با لنج‌ها و قایق‌ها در شأن نیروی دریایی نیست
"خیبرآنلاین" - سعید محمد­ در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: با برقراری ثبات و رفع آبگرفتگی در استان گلستان به‌خصوص شهرهای آق‌قلا و گمیشان، کانالی بالاتر از وشمگیر به‌روی گرگان‌رود احداث شده که عملکرد این کانال مانند سوپاپ اطمینانی­ برای گرگان‌رود است که با طغیان این رود آبهای مازاد به کانال سرازیر شوند. ظرفیت این کانال چیزی حدود 40 الی 50 مترمکعب در ثانیه است که در نهایت آبها به محدوده طبیعی به‌نام حوض‌شور­ ریخته می شود. گفتنی است ظرفیت این حوض‌شور حدود 250 میلیون مترمکعب است البته احداث چنین کانالی و همه اقدامات انجام‌شده ما درمان اساسی نیست.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: درمان اساسی، احداث سدهایی است که پیشتر هم پیش‌بینی شده بودند و از آن میان می‌توان به سد نرماب، چهل‌چای­ و خرمالو اشاره کرد زیرا این رودخانه بیشترین سهم جاری شدن سیل را به خود اختصاص می‌دهد و به این خاطر نیازمند سد است.

دکتر محمد از احداث 85درصدی سدهای نرماب، چهل‌چای­ و خرمالو خبر داد و تصریح­ کرد: ساخت این سدها را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به‌عهده دارد. تأخیرهای ایجاد شده در اجرای این پروژه به‌سبب نبود منابع مالی کافی و عدم تخصیص آن بوده است. اگر منابع کافی تخصیص یابد این سدها امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

او از پیش‌بینی سدهای متناسب با رودخانه‌های استان لرستان و ایلام خبر داد و اضافه کرد: دوره‌ای بود که هجمه زیادی به صنعت سدسازی کشور وارد شد­ و سدهای ساخته‌شده زیر سؤال رفتند دلیل آن‌هم خشکسالی مکرر کشور بود. با توجه به شرایط غیرقابل پیش‌بینی آب‌وهوایی کشور نباید به‌خاطر خشکسالی و ترسالی، برنامه‌ریزی صرف داشته باشیم طراحی‌ها باید بر اساس برنامه‌ریزی‌های 100 یا 200 ساله انجام شود.

دکتر محمد ادامه داد: بعد از مغفول ماندن صنعت سدسازی در کشور، اخیراً اقدامات خوبی صورت گرفته، ایجاد سد بختیاری و ارتفاع دادن به سد دز مشمول سرعت‌بخشی شده‌اند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: قطع راههای ارتباطی و پل‌ها از عمده مشکلاتی بود که گریبانگیر استان‌های ایلام و لرستان شد اما با همکاری نیروهای امدادی سپاه و هلال احمر و ارتش و سایر نیروهای مسلح به‌خوبی این مشکلات رفع شد.

او از توافق فی‌مابین قرارگاه و وزارت راه و شهرسازی برای جایگزین کردن راههای ارتباطی شهرهای استان لرستان و ایلام خبر داد و افزود: راههای جدید در حاشیه امنیت قرار خواهند داشت اما عملیاتی شدن آنها زمان‌بر است، با احداث پلهای موقت به‌روی رودخانه سیمره، پل ارتباطی میان ایلام و لرستان برقرار شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: وضعیت راههای استان‌های لرستان و ایلام تا یک ماه آینده به وضعیت متعادل می‌رسد.

دکتر سعید محمد افزود: احداث پل‌های دائمی میان‌شهری در استانهای سیل‌زده تا یک سال آینده به اتمام می‌رسد.

دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط زنده تصویری با این برنامه گفت: در حادثه سیل استان خوزستان، اولین تجربه بسیج دریایی به‌دست آمد. در این حرکت امدادی بالغ بر 100 فروند شناور و قایق بسیجی و حدود 204 شناور سپاه همکاری و حضور داشتند. در این اقدام 3 محور امدادی ایجاد کردیم.

او ادامه داد: در این تجربه بسیج دریایی، 70 شناور در سوسنگرد، 60 شناور در حمیدیه و 174 فروند شناور هم در اهواز مستقر شدند.

دریادار تنگسیری از احداث 1 بیمارستان صحرایی با 11 مجموعه تخصصی در یادمان شهدای هویزه خبر داد و اضافه کرد: این بیمارستان بسیار مجهز است، در این مرکز 11 متخصص به‌کارگیری شدند، گفتنی است ما تا زمانی که آبگرفتگی‌ها کاملاً فروکش کند در منطقه خواهیم ماند.

تنگسیری تصریح کرد: در جنوب شوش نبود یک پل ارتباطی میان 15 روستا احساس می‌شد که البته با تلاش گروه مهندسی ما این پل ساخته و به مورد استفاده این 15 روستا رسید. در شمال اهواز و جنوب شوش و شوشتر آبگرفتگی‌ها فروکش کرده و ارتباط خودرویی برقرار است اما هنوز برای روستاهای حاشیه رود کرخه قایق و شناور مستقر است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: ساختار مدیریت بحران در کشور نیازمند بازنگری جدی است.

دکتر سعید محمد افزود: با وجود رودخانه‌های فراوان در استان خوزستان سدهای بسیاری هم در این استان ساخته شد که در مجموع ظرفیت­ 18 میلیارد مترمکعب آب دارند اما در خصوص سیل‌زدگی و طغیان‌های اخیر می‌توان گفت تخلیه سدهای استان خوزستان به حجم ورودی آب بارشها همخوانی نداشت.

او ادامه داد: قبل از افزایش بارشها، سدها به‌اندازه کافی تخلیه نشده بودند اگر پیش‌بینی‌های بهتری صورت می‌گرفت شاید شاهد این حجم از خسارت نبودیم، مدیریت بحران در کشور نباید مدیریت بعد از بحران باشد.

دکتر محمد تصریح کرد: مدیریت بحران باید پیش‌بینی‌های درست و قدرت عمل و اجرا داشته باشد. در حادثه سیل گلستان دیده شد که حتی یک دستگاه بیل دوزیست که قابلیت کار در خشکی و آب داشته باشد وجود نداشت حتی در استانهای مجاور هم نبود. پل‌های موقت و بیل بازوبلند از دیگر مواردی بود که نبودش در استان گلستان احساس می‌شد.

او ادامه داد: درخصوص اسکان هم می‌شود ساختمان‌های پیش‌ساخته سریع النصب مهیا کنیم و در نقاط گوناگون که احتمال حادثه می‌رود دپو کنیم و در زمان حادثه، آسیب‌دیدگان را اسکان دهیم.

دکتر محمد گفت: بی‌شک بازنگری مدیریت بحران نیازمند بودجه مضاعف است اما بودجه‌ای که با فکر هزینه شود یک‌دهم بودجه‌ای است که در فعالیت‌های انفعالی به مدیریت بحران تزریق خواهد شد.­

دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در ارتباط زنده تصویری با این برنامه گفت: 8 فروند شناور از سوی حشد الشعبی در امدادرسانی‌ها به کمک ما ارسال شد، فرماندهان نیروهای حشد الشعبی در زمان جنگ تحمیلی کنار ما و مقابل نیروهای بعثی جنگیدند. در امدادرسانی به سیل‌زده‌های استان خوزستان نیروهای حشدالشعبی نقش قابل‌توجهی داشتند و شناورهای آنان نیز قابل و کارآمد بود، کسانی که نسبت به وجود نیروهای حشد الشعبی در خوزستان معترضند یا ناآگاه ­یا وابسته به بیگانگان هستند.

دکتر سعید محمد در استودیو در پاسخ به سؤالی مبنی بر تحریم‌های آمریکایی و احتمال توجه آمریکا به قرارگاه خاتم برای تحریم آن گفت: دشمن به هر جایی بیشتر فشار می‌آورد بدان معناست که آنجا، مؤثر و ثمربخش است پس باید مصمم‌تر شویم. مجموعه قرارگاه سازندگی در پیشانی سازندگی کشور است و خدمات شایانی طی 30 سال گذشته به کشور داشته به این علت جزء اولین مجموعه‌هایی بود که تحریم شدند ولی در زمان تحریم هم همکاران ما با رویکرد بهره‌گیری از توان و پتانسیل داخلی به‌دنبال تأمین نیازهای کارفرمایان، به‌دنبال اصلاح وندورلیستها (لیست تأمین‌کنندگان)­ بوده‌ایم و در این راستا­ مأموریت‌مان را به‌درستی انجام داده‌ایم.

دریادار تنگسیری در ادامه ارتباط تصویری با این برنامه گفت: هرچه بیشتر در تحریم قرار بگیریم، صنعت داخلی کشور بالنده‌تر می‌شود، در نیروی دریایی سپاه عموماً تجهیزات و لوازم، تولید داخل است. دشمنان ما آن‌قدر احمق هستند که نمی‌دانند با افزایش فشار بر ما، ما بالنده‌تر می‌شویم و به‌سمتی می‌رویم که نیازمان به‌دست خودمان تأمین شود، تحریم‌ها تأثیری بر آمادگی و توان رزم ما ندارد.

دکتر محمد از افتتاح 48 پروژه در سال جاری خبر داد و گفت: برای تأمین مالی پروژه‌ها نامه‌نگاری‌هایی با دولت انجام گرفته امید است به سرانجام برسد، این 48 پروژه، حوزه‌های آب، راه، راه‌آهن، مترو، نفت و گاز و سایر حوزه‌ها را پوشش می‌دهد، نیروگاه پارس جنوبی هم به‌طور کامل احداث شده و در حال تولید است.

با توجه به تفاوت میان فاز 11 و دیگر فازها و بیشتر در زمینه استخراج و تقویت فشار گاز دنبال می‌شود از تکنولوژی خاصی هم بهره می‌گیریم، فکر می‌کنم با تکیه بر توانایی داخلی بتوانیم فاز 11 را هم به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: 3 فاز از پروژه ستاره خلیج فارس با ظرفیت هر فاز 120 هزار شبکه تکمیل شده، قرار به راه‌اندازی فاز چهارمی هم هست، طبق توافقات قبلی با کارفرما، بخش‌هایی از مراحل سیویل و استیل استراکچر آن پیش رفته اما هنوز قراردادی منعقد نشده و در مرحله پیگیری است. توانایی 100 درصد ایرانی‌سازی این فاز را هم داریم و می‌توان گفت با 120 هزار شبکه گنجایش این فاز، حدود 12 میلیون لیتر بنزین یورو5 به تولیداتمان اضافه می‌شود، البته به همین مقدار هم گازوییل و سوخت جت به تولید خواهد رسید.

دریادار تنگسیری درخصوص آخرین اقدامات نیروی دریایی سپاه در مقابل قاچاق کالا و سوخت و برخورد با صیادان غیرمجاز گفت: در یک اقدام انقلابی، با صیادان غیرمجاز و کشتی‌هایی که به‌صورت ترال اقدام به صید ماهی و دیگر موجودات دریایی خلیج فارس و دریای عمان می‌کردند برخورد و صید آنها مصادره شد البته قوه قضاییه در این باره کمک شایانی کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر معضلی به‌نام کشتی‌های ترال در آب‌های زیر 200 متر نداریم و مانعی برای ماهیگیران ایرانی نیست، ماهی‌های مصادره‌شده هم در اختیار مردم بی‌بضاعت قرار گرفت.

دریادار تنگسیری گفت: در مدت 2 ماهی که رسیدگی به قاچاق سوخت هم به نیروی دریایی سپاه واگذار شده، 4 کشتی بزرگ و 7 یدک‌کش توقیف شده‌اند. طی این توقیفات حدود 15 میلیون و 300 هزار لیتر سوخت حاصل شده؛ برخورد نیروی دریایی سپاه بیشتر با دانه‌درشت‌ها است و برخورد با لنج‌ها و قایق‌ها در شأن نیروی دریایی نیست.

دکتر محمد از سرمایه‌گذاری مشترک میان قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی به‌صورت 70 ــ 30 برای ایجاد آزادراه‌های کشور خبر داد و افزود: در این میان 70 درصد سهم قرارگاه و 30 درصد وزارت راه و شهرسازی است. آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، اراک ــ خرم‌آباد و مراغه به هشترود از مهمترین این آزادراه‌هاست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: