به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سال گذشته شهرداری تهران موضوع برگزاری نمایشگاه بدون خودرو را در دستور کار خود قرار داد که این مسأله امسال شکل جدی‌تری به خود گرفته است.
"خیبرآنلاین" - نخستین خبر این گزارش کوتاه درباره مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب است. طبق اعلام مسوولان نمایشگاه کتاب مراسم آغاز سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سه‌شنبه با حضور رییس‌جمهوری در کتابخانه ملی برگزار می‌شود. سیدمحمد طباطبایی، مدیر روابط عمومی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این مراسم روز سه‌شنبه (ساعت۸ صبح) با حضور حسن روحانی در «تالار قلم» کتابخانه ملی برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم هیأتی از کشور چین به‌عنوان مهمان سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و ناشران و اهالی فرهنگ حضور خواهند داشت. طبق این گزارش مسوولان ارشاد نمایشگاه را از دور افتتاح خواهند کرد و رییس‌جمهوری هم ترجیح داده با ناشران روبه‌رو نشود؛ چون احتمالاً حرف‌هایی درباره اوضاع وخیم نشر خواهد شنید.

آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش صبح نو، خبر دیگر اینکه امسال نمایشگاه کتاب پارکینگ ندارد و مردم و خبرنگاران و قاطبه ناشران یا باید وسیله نقلیه خود را در خیابان‌های اطراف مصلی پارک کنند یا تن به استفاده از متروی مصلی و شهید بهشتی بدهند. اسماعیلی‌راد، معاون اجرایی نمایشگاه کتاب درباره این مسأله گفته است: سال گذشته شهرداری تهران موضوع برگزاری نمایشگاه بدون خودرو را در دستور کار خود قرار داد که این مسأله امسال شکل جدی‌تری به خود گرفته است. امسال به‌دلیل مشکلات ترافیکی سال قبل و نیز عملیات عمرانی پارکینگ‌های خیابان قنبرزاده در اختیار نمایشگاه نیست و پارکینگ خیابان شهید بهشتی نیز از دسترس خارج است. تنها با ظرفیت ۸۰۰ خودرو برای عوامل اجرایی پارکینگ تدارک دیده شده که از در خیابان پاکستان ورودی خواهد داشت. با این حال شرکت متروی تهران به ما وعده داده زمان حرکت قطارهای خط یک و سه در ایام نمایشگاه به کمترین حد ممکن برسد و در ضلع شرقی مصلی و نیز در پایان بخش ناشران دانشگاهی پایانه اتوبوسرانی تدارک دیده شده است. همچنین بخش رفاهی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به منظور رفاه حال شهروندان و استفاده کمتر از خودروهای شخصی تمهیدات ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان تاکسیرانی، تاکسی‌ها و ون‌هایی انتقال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران به سوی پنج میدان اصلی شهر تهران (رسالت، صنعت، انقلاب، صادقیه و آزادی) را انجام خواهند داد. کرایه ون‌ها از نمایشگاه کتاب تهران به سمت میدان رسالت، میدان انقلاب و میدان صنعت سه هزار تومان و میدان صادقیه و میدان آزادی چهار هزار تومان خواهد بود. کرایه تاکسی‌ها نیز به سمت میدان رسالت، میدان انقلاب و میدان صنعت چهار هزار تومان و میدان صادقیه و میدان آزادی پنج هزار تومان خواهد بود. تابلوهای اطلاع‌رسانی محل تاکسی‌ها و نرخ مصوب آن‌ها در نمایشگاه نصب شده است. همچنین با هماهنگی انجام شده با سازمان واحد اتوبوسرانی، اتوبوس‌هایی از درون نمایشگاه کتاب تهران به سمت میدان صنعت، میدان آزادی و فلکه سوم تهرانپارس کار جابه‌جایی بازدیدکنندگان را انجام خواهند داد. از سوی دیگر تاکسی بانوان و تاکسی بی‌سیم نیز در ضلع جنوبی مصلای امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) حضور خواهند داشت و به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت. خدمات اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها از ساعت ‌۱۰ صبح آغاز خواهد شد و تا ساعت ‌۲۱ ادامه خواهد داشت.

آخرین مطلب این گزارش درباره کسانی است که زیاد کتاب می‌خرند و برای حمل‌ونقل آن به شهرستان‌ها دچار مشکل می‌شوند. البته مسوولان نمایشگاه برای این افراد فکر کرده‌اند، چرا که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تخفیف ویژه‌ای را برای ارسال کتاب در تهران و شهرستان‌ها در نظر گرفته است. بر اساس توافق صورت‌گرفته، قیمت هر کیلو کتاب برای ارسال در داخل تهران هزار تومان و به دیگر استان‌ها ۱,۲۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در سه ایستگاه در نمایشگاه کتاب تهران مستقر خواهد بود و به ارائه خدمات خواهد پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: