به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آقای حسن روحانی در انتخابات سال۹۲ وعده‌های بسیاری به مردم داد اما یکی از مهمترین وعده‌های انتخاباتی او گزارش و حل ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی بود.
"خیبرآنلاین" - روحانی سال ۹۲ درباره وعده صد روزه جهت حل مشکلات کشور گفت: «راه‌حل‌های کوتاه‌مدت یک‌ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.»


به گزارش کیهان، وی ادامه داد: «با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که مشکل دارند، مشکلات آن‌ها را در یک‌ مدت کوتاه حل و فصل کنند.»

اما بعدها در سال ۹۶ رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی وعده صد روزه خود که یکی از مهمترین و به یادماندنی‌ترین وعده‌های وی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بود را دروغ بزرگ خواند و بیان کرد که مگر کسی عقل نداشته باشد که بگوید ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم.

رئیس‌جمهور در این باره بیان داشت: «من نگفتم مشکلات را صدروزه حل می‌کنم، من گفتم اگر به دولت برسم گزارش صدروزه‌ای از کارهایی که کردم به مردم ارائه می‌دهم. کسی که مشکلات را یک‌شبه حل می‌کرد رفته است. من چهارسال منتظر این سوال بودم که این دروغ را آشکار کنم.»

روحانی در حال وعده «تحول» صدروزه را «گزارش» صدروزه اعلام کرد و گفت «بنده وعده نداده بودم و قرار بود گزارش به مردم بدهم» که در ششم آذر۱۳۹۲ در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه به مردم گفت: «من در ایام تبلیغات انتخاباتی، به مردم بزرگ ایران وعده داده بودم که علاوه بر برنامه چهارساله دولت تدبیر و امید، برنامه کوتاهی هم برای یک دوره ۱۰۰روزه داشته باشم و در پایان ۱۰۰روز کار دولت، عملکرد دولت را در طول آن ۱۰۰روز، به ملت عزیز گزارش دهم.»

اما حالا نه از برنامه کوتاه‌مدت دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم خبری است و نه حتی رئیس‌جمهور گزارشی به مردم درباره روند مقابله دولت با مشکلات اقتصادی ارائه می‌کند.
این‌روزها خبری روی خروجی رسانه‌ها خصوصاً مطبوعات حامی دولت قرار گرفت که بسیار عجیب بود. معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری که به استان خوزستان سفر کرده از عصبانیت رئیس‌جمهوری به جهت پرداخت‌نشدن خسارات سیل سال ۹۵ گفت.

مردمی که در سال ۹۵ دچار سیل شده بودند، به «حسینعلی امیری» اعتراض داشتند که او در پاسخ به آنان گفت: «یکی از اعضای محترم دولت موضوع سیل سال ۹۵ را مطرح کرد که آقای رئیس‌جمهور از اینکه موضوع در پیچ‌وخم‌های اداری افتاده خبر نداشت. ایشان برافروخته شدند و به آقای نوبخت دستور دادند که سریعاً مانده خسارات سیل سال ۹۵ پیگیری و پرداخت شود».
یک مقدار جلوتر هم برویم باید گفت که حالا نه تنها از گزارش صدروزه روحانی به مردم خبری نیست بلکه دولت سخنگو هم ندارد تا درباره آشفته بازار اقتصادی کشور به مردم توضیحی ارائه دهد.
یادآور می‌شود دولت از مردادماه سال گذشته سخنگو ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: