به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت‌ آراء، طرح دوفوریتی حمایت از سپاه را برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون امنیت ملی پارلمان ارجاع دادند.
"خیبرآنلاین" -  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دو‌شنبه، 2 اردیبهشت) پارلمان، در جریان بررسی جزئیات طرح دو‌فوریتی مجلس برای تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا را از مجموع 222 نماینده حاضر، با 185 رأی موافق، 13 رأی مخالف و یک رأی ممتنع، برای بررسی‌های بیشتر، به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع دادند.

وضعیت بررسی طرح حمایت از سپاه در مجلس

به گزارش تسنیم، ، علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، درباره این طرح، گفت: رسیدگی به این طرح مطابق بند (16) اصل (3) قانون اساسی قابل توجه است و لازم است کمیسیون امنیت با تشکیل جلسه فوق‌العاده‌ای، دوباره به این طرح رسیدگی کند و هر چه سریع‌تر و در نهایت تا فردا(سه‌شنبه، 3 اردیبهشت) به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه دهد.

همچنین محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس نیز در اخطاری با استناد به اصل (153) قانون اساسی پیرامون استقلال کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: این طرح به لحاظ اهمیت و مقابله قطعی با رفتار آمریکا درباره سپاه، نیازمند اتخاذ تصمیمی است که راهبردهای منطقی جمهوری اسلامی را دنبال کند.

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس درباره طرح حمایت از سپاه

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی امروز(دوشنبه، 2 اردیبهشت) پارلمان، گفت: در این جلسه آقای لاریجانی، رئیس مجلس پیشنهاد کرد که طرح دوفوریتی مجلس برای حمایت از سپاه پاسداران در قبال اقدامات خصمانه آمریکا، برای بررسی‌های بیشتر و رعایت برخی ملاحظات، به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع شود.


وی همچنین به جزئیات جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی طرح حمایت از سپاه در جلسه روز گذشته(دوشنبه، اول اردیبهشت) این کمیسیون اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه آقای فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که آقای لاریجانی پیشنهاد کرده که طرح حمایت از سپاه، برای رعایت برخی ملاحظات، به کمیسیون امنیت ارجاع شود.

 


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: در بخش دیگری از این جلسه، اعضای کمیسیون با بررسی مجدد طرح حمایت از سپاه، به پیشنهاد آقای لاریجانی مخالفت و عنوان کردند که طبق آیین‌نامه این کار خلاف است و نمایندگان باید برای بررس مجدد رأی بدهند.

نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه فوق‌العاده روز گذشته این کمیسیون، مخالفت خود را با بررسی مجدد طرح حمایت از سپاه پاسداران اعلام و عنوان کردند که ملاحظات این طرح در هنگام بررسی، از دستگاه‌های مختلف دریافت شده است.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه، 2 اردیبهشت) پارلمان، از مجموع 222 نماینده حاضر، با 185 رأی موافق، 13 رأی مخالف و یک رأی ممتنع، طرح حمایت از سپاه پاسداران را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع دادند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: