به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده که زمانی می‌رسد که ظلم زیاد خواهد شد؛ آنچنان که مسلمانان به تنگ خواهند آمد و فرج را خواهند خواست و آنجاست که عدل در دنیا پدیدار می‌شود
"خیبرآنلاین" - آیت‌الله محمّد امامی کاشانی امام‌جمعه موقّت تهران، در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به نیمه شعبان و ولادت مسعود حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) گفت: حضرت مهدی(عج) در روز ولادت خود و زمانی که در دامان پدر بزرگوار خود بود، به اذن خدا به سخن آمد و آیه «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ» را تلاوت فرمود.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه منظور از مستضعفین، کسانی هستند که کنار مانده‌اند و ائمه هدی، گفت: حضرت در تلاوت این آیه با اشاره به خود می‌فرمایند من به ظلم پایان خواهم داد و جهان را نجات خواهم داد و حکومت دست ما خواهد افتاد.

امامی کاشانی با بیان اینکه حضرت مهدی(عج) در توقیعی به شیخ مفید می‌نویسد که اگر ما نبودیم، دشمنان شما را ریشه‌کن می‌کردند گفت: در این ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، اگر دست مبارک آن حضرت و کمک او نبود، دشمنان جمهوری اسلامی را ریشه‌کن کرده بودند.

وی ادامه داد: در مقابل چنین کمکی، وظیفه ما این است که خدمت به ملت را ارج نهیم و سرمایه‌ها را به کار بگیریم و به خاطر اینکه سودمان کم است سرمایه‌ها را به بیرون از کشور  و خانه دشمن اسلام و انسانیت نبریم.

امام‌جمعه موقّت تهران با اشاره به روز کارگر گفت: باید به کار اهمیت دهیم. اینکه می‌گویند روز کارگر، یعنی برای کار ارزش قائل بشویم. اگر در کار، تنبل و سست بودیم و راحت‌طلبی پیشه کردیم این معنای کار نیست.

وی ادامه داد: روز کارگر منحصر به کارگران نیست؛ کارگر معنای عام دارد؛ یعنی همه، از بنده که روحانی هستم تا اصناف و جمعیت‌های مختلف باید به کار اهمیت دهند و کار را درست و دقیق انجام دهند. سپاس داشتن روز کارگر یعنی ارزش کار را اعلام کردن و متوجه شدن و کشور را از رخوت و بی‌حالی و تن‌پروری و عیاشی نجات دادن.

امامی کاشانی، شعار سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: رونق تولید با کار به‌دست می‌آید و اینکه چطور اشتغال و رفاه مردم بیشتر می‌شود. آیا می‌شود تولید را خواباند؟ دولت و مجلس و دستگاه قضا می‌تواند این کار را بکنند؟ خیر. اگر بین دو نفر در یک واحد تولیدی اختلاف ایجاد شود، اختلاف به جای خود و دستگاه قضا باید بررسی کند امّا نباید تولید در هیچ حال توقف شود. البته تولیدی که مضر و حرام نباشد.

وی ادامه داد: همه باید خود را سرباز امام زمان بدانند؛ از صندلی مجلس تا دولت و دستگاه قضایی؛ در غیر اینصورت ارزش ندارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: دشمن ما را با تحریم و جنایت احاطه کرده است. آمریکا از روز اول دشمن ما بود ولی دولت احمق فعلی پرده را کنار زده و همه دشمنی‌ها را نشان داد. تحریم گسترده‌ای که شروع شده را می‌توانیم با اهمیت دادن به کار و مردم، خسارت آن را به حداقل برسانیم. شاهد آن هم همین همدردی مردم در سیل است.

امامی کاشانی ادامه داد: اگرچه کم‌آبی مسئله حیاتی برای ما بود و خدا را سپاس می‌گوییم، ولی مشکلات زیادی برای هم‌وطنان به وجود آورد و نیازهای سیل‌زدگان باید تأمین بشود و همه باید کمک کنند. دولت وظیفه‌اش را انجام دهد و هر کسی هم که می‌تواند کمک کند. باید دلمان با هم باشد و در همه امور با هم همدردردی کنیم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

وی بر اهمیت پیاده شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: اگر اقتصاد مقاومتی با برنامه‌ریزی دولت و مجلس و حمایت دستگاه قضا، اجرا شود، می‌تواند به رفع مشکلات کشور کمک و اثر تحریم‌های جنایت‌کاران را به حداقل برساند.

امام‌جمعه موقّت تهران با تبریک به سرلشکر سلامی بابت انتصاب در سمت فرماندهی کل سپاه گفت: امیدواریم کار بزرگی که سپاه شروع کرده است ادامه پیدا کند. ما در دوران انقلاب دیدیم که وقتی دشمن هجوم می‌آورد سپاه و همه نیروهای مسلح، سینه سپر و دفاع می‌کنند. در وقتی هم که دفاع نیست، سپاه و ارتش باعث امنیت و آرامش ملّت هستند.

وی ادامه داد: جنایتی که آمریکا کرد این بود که همین سپاه را به عنوان تروریست اعلام کرد. مجلس ما هم پاسخ داد. این اقدام دولت آلوده آمریکا و چیزی که مجلس ما تصویب کرده است را به قضاوت مردم دنیا می‌گذاریم؛ یعنی همه مردم دنیا نه چند سردمدار خائن.

امامی کاشانی افزود: تروریست یعنی کسی که حمله نابهنگام می‌کند و به‌معنای قتل و آشوب در یک جامعه ایجاد کردن است. ببینیم این ترور و تروریست آیا در آمریکاست یا در ایران. آیا در مصوبه ترامپ است یا مصوبه مجلس شورای اسلامی. چیزی که ما در دنیا ملاحظه می‌کنیم این است که سپاه ایران، امنیت را در منطقه ایجاد کرده است.

وی با طرح این سؤال که آیا بمب‌هایی که بیمارستان‌های یمن را مورد هدف قرار می‌دهد، کشتار و ترور نیست؟ افزود: شما تروریست هستید یا ما؟ شکست و بدبختی برای شما مثلث شوم آمریکا، سعودی و صهیونیست است و امیدواریم خدا از شما انتقام بگیرد.

امام جمعه موقّت تهران با اشاره به جنایت بنی سعود در اعدام ۳۷ تن از فعالان مدنی در عربستان گفت: این اقدام فجیعانه، لکه ننگی است بر چهره حاکمان آل سعود و حامیان آن مثل صهیونیست‌ها و این حقیقتی است که دنیا می‌داند جنایتکار و رسوا کیست.

وی خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده که زمانی می‌رسد که ظلم زیاد خواهد شد؛ آنچنان که مسلمانان به تنگ خواهند آمد و فرج را خواهند خواست و آنجاست که عدل در دنیا پدیدار می‌شود.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان، عباراتی کوتاه به زبان عربی در محکومیت کشتار مسلمانان عربستانی توسط بنی سعود قرائت کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: