به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
آیا اصرار افراطی این پیشنهاد، صرفا برای انجام آن است یا نوعی التماس برای بازکردن باب مذاکره‌ای جدید و خسارتی تازه و دادن امتیازهایی نو به دشمن و قراردادن ملت در تنگناهای نوین است؟
"خیبرآنلاین" - محمدجواد ظریف که پس از 6 سال ناکامی در دستگاه دیپلماسی و هدردادن فرصت های مختلف باید آماده ی پاسخگویی در برابر افکار عمومی ملت ایران و نیز دستگاه های رسمی کشور باشد، مدتی است تلاش می کند ضمن فرافکنی و حاشیه سازی های مختلف، روز موعود مذکور را به تعویق بیاندازد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، او که حالا مشخص شده حتی با حسن روحانی و تیم گرداننده نهاد ریاست جمهوری نیز دچار اختلاف شده است، چندی قبل و در شب سفر تاریخی بشار اسد رئیس جمهور سوریه، به ایران و دیدار وی با مقامات بلندپایه کشورمان، به ناگاه و از طریق فضای ولنگار و از هم پاشیده مجازی اعلام استعفا نمود.

در همان دقایق نخست این اعلام، علاوه بر هجمه ای که از سوی دنبال کنندگان صفحه ی او به ظریف شد، بسیاری از کارشناسان آن اقدام را نمایشی و تنها برای به حاشیه راندن سفر اسد و همچنین، توجه افکار عمومی به خود ارزیابی کردند.

بازگشت کمتر از 48 ساعته ی او به دفتر وزیر خارجه بر تحلیل کارشناسان صحه گذاشت.

حالا، اما ظریف باز هم خبرساز شده است و طی سفری که به آمریکا داشته، اقدامات و حرف هایی به زبان آورده است، که جز عزت فروشی از ایران عزیز، نام دیگری برازنده ی آن نیست.

وزیر خوش خنده ی خارجه تلاش کرده با یک استراتژی نخ نما، خود را دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نزدیک کند و به گونه ای که ظاهرا او را یک بچه ی نافهم فرض نموده، با رسانه ها و افراد محبوب ترامپ دیدار و گفت و گو نموده است!

این عزت فروشی اما صرفا به مصاحبه با "فاکس نیوز" و گرفتن عکس یادگاری با "جرالدو ریورا" روزنامه‌نگار آمریکایی طرفدار ترامپ، محدود نشده است و در سخنانش، ماجرای خفت بار زانوزدن در مقابل امیر کویت را مجددا را در اذهان زنده نمود.


ظریف در جلسه پرسش و پاسخ "انجمن آسیایی" و در عرصه ای بین المللی اعتراف کرد: "6 ماه قبل به دولت ترامپ گفتیم برای مبادله زندانی‌ها آماده هستیم اما جوابی نگرفتیم"! علیرغم این اعتراف تلخ، او از موضع خود کوتاه نیامد و در گفت‌وگو با برنامه "رو در رو با ملت" شبکه خبری CBS آمریکا بار دیگر همان پیشنهاد رد شده ی 6 ماه قبل خود را اینگونه تکرار نمود: "بیایید زندانیانمان را تبادل کنیم. من آماده این کار هستم و اختیار کافی برای انجام آن را دارم"!

این که اصل این پیشنهاد صحیح است یا خیر، بحث دیگری است؛ همچنین این که او برای چنین موضوعی اختیار دارد یا نه، نیز نوشتار دیگری می طلبد؛ اما این موضوع که پیشنهاد بی پاسخ 6 ماه قبل را مجددا و طی چند بار با حالی التماس گونه مطرح شود، براساس کدامیک از 3 اصل مهم قانونی دستگاه دیپلماسی (عزت، حکمت، مصلحت) صورت گرفته است؟

چه کسی به ظریف اختیار این عزت فروشی را داده است؟ وقتی رئیس جمهور مغرور و گستاخ آمریکا درخواست قبلی شما را بی پاسخ گذارده و برای آن اهمیتی قائل نشده است، براساس کدام عقل دیپلماتیک و کدام منفعت ملی در خاک کشور دشمن به صورت مصرانه آن موضوع را تکرار می کنید؟

آیا اصرار افراطی این پیشنهاد، صرفا برای انجام آن است یا نوعی التماس برای بازکردن باب مذاکره ای جدید و خسارتی تازه و دادن امتیازهایی نو به دشمن و قراردادن ملت در تنگناهای نوین است؟

چه کسی اختیار فروش عزت ایران را به ظریف داده است؟

طبیعی است که رسانه های زنجیری و مواجب بگیر به سرعت این اقدامات وزیر مطلوب خود را در بوق و کرنا کرده و از آن (مانند فضاحت برجام) قهرمان سازی کنند، اما بعید است حنای این جماعت دیگر برای ملت بصیر ایران رنگی داشته باشد. حضرت پرمدعا در عرصه دیپلماسی که برای خود در نوشابه باز کرده و از جیب بیت المال برای یکدیگر مدال قهرمانی و سکه تشویقی جایزه دادند، دیگر نمی توانندبه فاصله ی کمتر از 6 سال، یک امت بزرگ و دارای اندیشه را از یک سوراخ دوبار مورد گزیدن قرار دهند.

به جای پیش کشیدن فضاحتی دوباره، نوبت به پاسخگویی و محاکمه است. برای چنین اتفاقی خود را آماده کنید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
0
برای همین است دشمن برای ایران اصلاح طلبان فتنه گر را برای حکومت ایران میخواهد ،التماس میکند چون دستور دارد، چون مزدور است آنگونه کند که دشمن میخواهد ،پیروزی اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری وشورای شهر و روستا 1400 خواست دشمن است،چون دشمن نابودی و خفت وسرافکندگی ایران را میخواهد پهلوی هم اصلاحطلب را میخواهد تا ایران ویران شود و بتواند بگوید بی ما ایران ایرانستان است بی پهلوی ایران ویران است ،اصلاحطلبان در انتخابات شورای شهر سال 96تخلفات گسترده ای داشتند و در انتخبات ریاست جمهوری سال 96نیز با خدعه پشت در نگه داشتن رای دهندگانی که (...) برای رای دادن به اصلاحات نگرفته بودند ،پیروز شدند ،اینها همه عبرت است عبرت نقشه راه آینده است چه کنیم آنگونه کنیم که دشمن میخواهد؟ اگر میخواهیم خواست دشمن محقق شود باز اجازه بدهیم اصلاحطلب با تقلب و خدعه وخرید رای پیروز شود
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
0
0
همه چیز از روزی شروع شد که خاتمی در جمع هواداران موسوی فریاد زد (...) از این تجمع شما وحشت کرده است. روز 25 خرداد 88. از آن روز به بعد (...) هر روز یک قدم عقب نشینی کرده است.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: