به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در بیانیه‌ای که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، همراه با وزرای خارجه آلمان، بریتانیا و فرانسه صادر کرده است، آمده که اروپا سهم خود از تامین مالی ساز و کار مالی ویژه با ایران (اینستکس/ساحات) را "به طور چشمگیری" افزایش خواهند داد
"خیبرآنلاین" - فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه وزیران امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه بیانیه ای مشترک پیرامون تصمیم اخیر آمریکا در تمدیدن نکردن معافیت های نفتی و هسته ای دادند.


به گزارش شفاف، در این بیانیه آمده است است:

ما، نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه، تصمیم ایالات متحده در تمدیدن نکردن معافیت های مربوط به تجارت نفت با ایران را با تاسف و نگرانی مورد ملاحظه قرار می دهیم.
ما تصمیم ایالات متحده برای خودداری از تمدید کامل معافیت های مربوط به پروژه های هسته ای عدم گسترش در چارچوب برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) را نیز با نگرانی دنبال می کنیم.

رفع تحریم های هسته ای بخشی اساسی از برجام است که هدف آن تاثیر مثبت نه تنها بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران، بلکه مهم تر از آن بر زندگی مردم ایران است. ما از بازگرداندن تحریم ها توسط ایالات متحده پس از خروج آن ها از برجام عمیقا متاسفیم.

ما عمیقا معتقدیم که برجام در افزایش ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه کلیدی است.
ما به اتفاق بر تعهد مستمر خود به برجام که عنصری حیاتی از رژیم عدم اشاعه هسته ای در جهان است و برای امنیت ملی و جمعی اروپایی ها ضروری است، تاکید می کنیم.

برجام همچنان که در 14 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است، عمل کرده و اهدافش محقق شده است.

ما پایبندی مستمر ایران به برجام را آنچنان که بارها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده، تایید می کنیم. ما از ایران می خواهیم که به اجرای مستقمر برجام تحت تعهدات کامل مربوط به برجام و همچنین پیمان عدم گسترش تسلیحات هسته ای ادامه دهد.

دیگر طرف های برجام به همراه کشورهای ثالث علاقه مند به حمایت از برجام متعهد به تلاش برای حفظ و نگهداری از کانال های مالی و صادرات برای ایران هستند. ما به همراه شرکای اروپایی خود مصمم به پیگیری تلاش هایمان از جمله از طریق اجرایی کردن سازوکار مالی ویژه (اینستکس) برای تداوم تجارت قانونی با ایران هستیم.

در همین ارتباط، سهامداران متعهد به افزایش چشمگیر مشارکت های مالی خود در بودجه عملیاتی اینستکس هستند. ما همه کشورها از جمله روسی و چین به عنوان طرف های برجام را تشویق می کنیم که همه تلاش خود را از طریق گام های عینی برای پیگیری تجارت قانونی که این توافق مجاز کرده به کار گیرند.

ما نتیجه گیری های شورای اروپا در 4 فوریه 2019 و حمایت اتحادیه اروپا از توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپا در زمینه علاقه مندی های مشترک را یادآوری می کنیم. ما در تکمیل تلاش ها برای حفظ برجام، از رویکردی جامع به همراه ایران با چشم انداز پرداختن به همه موضوعات مورد نگرانی از جمله مشارکت ایران در ثبات منطقه ای و فعالیت های موشکی آن حمایت می کنیم


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: