به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بیان مخالفت‌ها و موافقت‌های نفس گیر بالاخره کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده را به تصویب رساندند.
"خیبرآنلاین" - در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

به گزارش مهر، شادمهر کاظم زاده در موافقت با این طرح با کلیات این طرح گفت: در قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده ایراداتی وجود در این لایحه رفع شده است. در حال حاضر تولید کنندگان مالیات مضاعف پرداخت می‌کنند که این امر موجب فشار بر تولید کننده و کاهش اشتغال است.

لاهوتی نیز در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: در صورت تصویب این لایحه، قیمت کالاهای اساسی و غیراساسی در کشور گران می‌شود و درآمد شهرداری‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

قوامی نماینده مردم اسفراین در موافقت با کلیات این لایحه گفت: در صورتی که این لایحه به تصویب نرسد باید قانون آزمایشی اجرا شود. این قانون طبق اعلام دولت ۳۵ ایراد مهم دارد و موجب اخذ مالیات مضاعف از تولید کنندگان و ورشکستگی بنگاههای اقتصادی می‌شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مخالفت با کلیات این لایحه نیز گفت: این لایحه به صورت ماده به ماده در کمیسیون اقتصادی بررسی نشده و گویا کمیته‌ای سه نفره آن را بررسی کرده اند.

وی افزود: در صورت تصویب نهایی این لایحه اختیارات شوراهای روستاها و شهر و شهرداری‌ها گرفته شده و به دستگاه‌های دولتی واگذار می‌شود.

در ادامه محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در موافقت با کلیات این لایحه گفت: این لایحه ۲.۵ سال قبل از سوی دولت به مجلس ارائه شده است.

وی در تشریح نقاط قوت این لاحیه نیز گفت: شفافیت اقتصادی با اجرای نظام جامع مالیاتی، اصلاح فرایند دادرسی پرونده‌های مالیاتی، کمک به وصول عادلانه مالیات، استرداد مالیاتی و حمایت از تولید از ویژگی‌های مهم این لایحه است.

پورابراهیمی تصریح کرد: معاون پارلمانی شهرداری تهران در جریان بررسی این لایحه در کمیسیون حضور داشت و مصوبات کمیسیون با مشورت ایشان بود.

در پایان محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و رئیس کمیته بررسی این لایحه گفت: باید قانون مالیات بر ارزش افزوده از مسیر اصلاح قانون مدیریت شود.

وی این لایحه را انقلابی در نظام مالیاتی کشور خواند و گفت: شبهه‌ای که در مورد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مطرح می‌شود اشتباه است. سهم دولت از درآمدهای مالیاتی به خزانه واریز می‌شود و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حسابی متمرکز واریز می‌گردد. بنابراین شهرداری‌ها لازم نیست که برای دریافت درآمد خود به دولت التماس کنند.

وی گفت: همچنین سهم دولت از مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته و سهم شهرداری‌ها افزایش یافته که این امر موجب افزایش درآمد شهرداری‌ها می‌شود.

در پایان، نمایندگان با ۱۱۸ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده را به تصویب رساندند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت اعلام کرد: این لایحه به صورت دو شوری بررسی خواهد شد. بر این اساس جزئیات لایحه به کمیسیون بازمی گردد و پس از اصلاحات مجدداً در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: