به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
این درگیری‌ها و کمبود غذا و دارو در حالی است که طبق توافق ششم دسامبر میان هیأت عازم از ریاض و هیأت یمنی در استهکلم سوئد، قرار بود در استان الحدیده آتش بس کامل برقرار شده و سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی بتوانند اقلام مورد نیاز میلیون‌ها یمنی را تأمین کنند اما از آن زمان تا کنون فرودگاه الحدیده به صورت روزانه هدف گلوله‌باران نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی قرار گرفته است
"خیبرآنلاین" - علیرغم توافق آتش بس سال گذشته میان هیأت ریاض و هیأت یمنی در استکهلم سوئد که مشخصا در خصوص استان الحدیده بود، اما مردم این منطقه همچنان از گرسنگی و نبود دارو رنج می‌برند.

به گزارش فارس، یک منبع یمنی به خبرگزاری سبأ گفت که در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان «الدریهمی» در استان الحدیده، 5 زن و یک پیرمرد بر اثر گرسنگی و نبود دارو جان خود را از دست داده‌اند. طبق این گزارش نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی نیز با شلیک ۱۷ گلوله خمپاره اطراف شهر الدریهمی را هدف قرار دادند.

همچنین در منطقه «الفرس» در شهرستان «التحیتا» بر اثر گلوله‌باران نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی یک پیرزن کشته و یک دختر بچه نیز زخمی شده است.

به گفته این منبع یمنی، 5 منطقه شهر الحدیده نیز هدف خمپاره و موشک‌های کاتیوشا قرار گرفته است. نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی با بیش از 7 خمپاره فرودگاه الحدیده را نیز هدف قرار دادند.

این درگیری‌ها و کمبود غذا و دارو در حالی است که طبق توافق ششم دسامبر میان هیأت عازم از ریاض و هیأت یمنی در استهکلم سوئد، قرار بود در استان الحدیده آتش بس کامل برقرار شده و سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی بتوانند اقلام مورد نیاز میلیون‌ها یمنی را تأمین کنند اما از آن زمان تا کنون فرودگاه الحدیده به صورت روزانه هدف گلوله‌باران نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی قرار گرفته است.

این ائتلاف همچنین مانع از ترخصی بسیاری از کالا‌های مورد نیاز مردم از جمله گندم از بندر الحدیده می‌شود. طبق آمار وزارت بهداشت یمن در ۲۹ اسفند گذشته  ۲.۹ میلیون کودک یمنی دچار سوءتغذیه هستند که ۴۰۰ هزار نفر از آنها در معرض خطر مرگ قرار دارند.
برچسب ها: مرگ ، گرسنگی ، دارو ، جنگ ، یمن ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: