به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آرایش جنگی اقتضا می‌کند واردات خودمان را کم کنیم و در درجه اول واردات در کالای اساسی، خداوند باران رحمتش را بر ما نازل کرد، زمین‌ها سبز و خرم شدند، مزارع آماده شدند
"خیبرآنلاین" - آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه دوم نمازجمعه 20 اردیبهشت‌ماه در حرم امام رضا(ع) با بیان این‌که ماه مبارک رمضان ماه آرایش جنگی در برابر دشمن است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن به ما اعلام جنگ کرده و ما باید در برابر دشمن آرایش جنگی داشته باشیم، ماه رمضان ماه آرایش جنگی است چون جنگ دشمن جنگ اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، وی ادامه داد: در ماه رمضان تنها این نیست که مردم به‌عنوان انجام عبادت خدا روزه بگیرند، غذا نخورند و آب نیاشامند، جامعه، جامعه روزه‌دار است، اجتماع روزه‌دار است ازاین‌رو کسی که علنی روزه می‌خورد، در حقیقت دارد این وحدت اجتماعی را در روزه می‌شکند، ما باید روزه‌بگیریم و تکلیفمان را انجام دهیم، تظاهر برخلاف تکلیف الهی برای آدمی که روزه ندارد یا با عذر شرعی روزه ندارد یا اساساً روزه‌خوار است اما تظاهر برخلاف تکلیف، حرکت ناهنجاری است، نباید تظاهر به روزه‌خواری کند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که دشمن فکر کرده سفره ما را هدف قرار بدهد، افزود: جامعه روزه‌دار اعلام می‌کند اگر کار به‌جایی برسد که بخواهیم از دین و خدا دست برداریم، اصلاً سفره‌مان را جمع می‌کنیم، سفره‌ای نداریم که بخواهی آن را هدف قرار بدهی تا ما از خدا، دین و اهل‌بیت پیغمبر دست برداریم، سفره‌مان را جمع می‌کنیم، در ماه رمضان سفره‌مان را جمع کردیم؛ آدمی که علناً روزه می‌خورد، هنجارشکن اجتماعی است و طبق قانون هم باید با او برخورد شود و مورد تعقیب قرار بگیرد؛ در قانون پیش‌گیری از جرم داریم از هرگونه تظاهر به جرم باید پیشگیری شود، این روزه‌خوار به ناهنجاری اجتماعی دست می‌زند.

وی با تأکید بر این‌که مسؤولان و مدیران باید جلودار آرایش جنگی باشند، خاطرنشان کرد: در آرایش جنگی باید مدیران و مسؤولان جلو باشند؛ فرهنگ و ادبیاتمان در جنگ با دشمن، همان فرهنگ و ادبیات 8 سال دفاع مقدس بود، 8 سال با دشمن جنگیدیم، او را شکست دادیم، به جهنم فرستادیم و ما در عین قدرت زنده، پا برجا و مقتدر هستیم، فرهنگ و ادبیات ما در جنگ با دشمن، فرهنگ و ادبیات 8 سال دفاع مقدس بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس، فرماندهان در صف مقدم عملیات حضور داشتند، گفت: در دوران دفاع مقدس جوانان به جبهه می‌رفتند، چرا؟ چون می‌دیدند فرماندهان در از خود گذشتگی، جان دادن و ایثار از آنان مقدم هستند، در شب عملیات، صف مقدم جبهه خود فرمانده بود، او قبل از همه زیر باران آتش در شب عملیات جلو می‌رفت، او قد راست مقابل دشمن می‌ایستاده که دسته، گروه، گردان و تیپش وارد عملیات می‌شدند، جوانان می‌دیدند فرمانده ایثارگر و در صف مقدم جبهه است.

وی تصریح کرد: امروز اگر جامعه ما در مقابل دشمنی که با جنگ نرم و جنگ اقتصادی آمده، می‌خواهد آرایش جنگی داشته باشند، مدیران و مسؤولان باید از مردم جلوتر در آرایش جنگی شرکت کنند نه این‌که عقب‌تر از مردم باشند؛ روز و شب ماه مبارک رمضان، کالای اساسی در زندگی مردم که روزه‌داری، افطاری و سحرشان قائم بر آن هست، مدیریت نشود و هی بگویند انبارها پر از کالای اساسی است اما در توزیع مدیریت نکنند و به این گرانی به دست مردم برسد، این چه آرایش جنگی است؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: مگر شما فرمانده آرایش جنگی نیستید؟ نیامدید وکالت و وزارت قبول کردید؟ مگر مدیریت کشور را نپذیرفتید؟ شما باید جلو باشید، باید وسایل آرایش جنگی مردم را فراهم و توزیع را مدیریت کنید نه این‌که کنار بکشید و مردم را به بلای گرانی و سودجویی یک‌مشت افراد زالوصفتی که به جان مردم افتادند، مردم را گرفتار کنید و بعد بگوییم آرایش جنگی، مردم با چه چیزی آرایش جنگی بگیرند؟

وی متذکر شد: اگر فرمانده و مدیر آرایش جنگی نیستید، کنار بروید تا کسی که لایق است و حاضر باشد در این آرایش جنگی شرکت کند، بیاید، شما که می‌دانستید مملکت ضد آمریکا است، 40 سال با آمریکا می‌جنگد و استکبارستیزی اصل اولیه انقلاب است، چرا قبول کردید؟ حالا که قبول کردید باید به‌عنوان فرمانده جلودار باشید، شب عملیات باران آتش می‌بارید، جلوی صف فرمانده بود زیر باران آتش، این ادبیات ما در دفاع مقدس بوده، رهبر معظم انقلاب فرمودند با همان ادبیات دفاع مقدس آرایش جنگی داشته باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که در درجه اول، این آرایش جنگی باید به‌وسیله دستگاه‌های مدیریتی، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری شکل بگیرد، تصریح کرد: برجامی را تصویب کردید که از ابتدا مقام معظم رهبری فرمودند به این آمریکایی‌ها و غربی‌ها اعتماد نیست، مورد اطمینان نیستند، این‌ها به عهدشان وفا نمی‌کنند، پای امضا و حرفشان نمی‌ایستند، عده‌ای از شما قبول نداشتند و گفتند شاید به نتیجه برسیم، برخلاف اعلام‌خطری که مقام معظم رهبری کردند، راه را باز گذارند برای شما تا تجربه کنید، حالا تجربه کردید، دو سه سال، این همه ضربه بر مملکت وارد شد، این همه خسارت دیدیم و ضربات سنگین بر فناوری و فناوران هسته‌ای ما وارد شد، حالا این تجربه آن‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اتفاق افتاد، این تجربه این‌طور جواب داد که باید با آمریکا جنگید و اروپا خائن است، حالا بیایید در آرایش جنگی محکم بایستید.

وی اضافه کرد: غنی‌سازی 20 درصد را برگردانید، سانتریفیوژهای کنار زده را سر جا بگذارید، آب‌سنگین اراک را راه بیندازید، با قدرت به میدان آرایش جنگی بیایید و مردم نیز پشت سر شما هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مردم با مستکبر یکی نمی‌شوند، افزود: این مردم 40 سال نشان دادند با آمریکا آشتی نمی‌کنند، 40 سال پیر و جوان، زن و مرد این مردم در خط انقلاب به همه دنیا نمایش دادند که از استکبارستیزی دست برنمی‌دارند، این مردم منتظر آن آقایی هستند که می‌آید سفره استکبار را جمع می‌کند، چون منتظر او هستند با مستکبر یکی نمی‌شوند، معامله نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: در این آرایش جنگی مردم ایستاده‌اند، عزیزان ما در مسئولیت‌های مجلس، دولت و قوه قضاییه باید بایستند، مرد و مردانه جلودار مردم شوند و این آرایش جنگی را مدیریت کنند و بر این اساس در مقابل دشمن حرکت کنند و طبیعی است که این آرایش جنگی حرکت‌هایی لازم دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که اقتضای آرایش جنگی، کاهش اتکا به واردات است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تولید باید رونق پیدا کند، تولید کشاورزی با وجود بارندگی‌ها و وضعیت و نعمت‌هایی که پروردگار بر ما نازل کرده، مسئله کشاورزی و دامداری را مدیریت کنید که به محصولات دامی و کشاورزی وارداتی وابسته نباشیم. این آرایش جنگی اقتضا می‌کند واردات خودمان را کم کنیم و در درجه اول واردات در کالای اساسی، خداوند باران رحمتش را بر ما نازل کرد، زمین‌ها سبز و خرم شدند، مزارع آماده شدند، بیایید با مدیریت و فناوری تولیدات کشاورزی را بالا ببرید که بخش عمده صادرات ما از تولیدات کشاورزی خواهد بود.

وی ادامه داد: در مقابل دشمنی که به جنگ اقتصادی آمده، همین آرایش جنگی در مقابل دشمن است، مردم در میدان هستند، مردم در نداشتن مقاومت می‌کنند، مردم در حذف امیال نفسانی مقاومت می‌کنند، مردم در عرصه نگرانی‌ها مقاوم ایستادند، شما مسئولان و مدیران بیایید این آرایش جنگی را فرماندهی کنید تا دشمن بفهمد ما آماده جنگ اقتصادی هستیم و در جنگ اقتصادی نیز مثل جنگ نظامی شکست می‌خورد و مثل همه توطئه‌ها خاک و خاکستر خواهد شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
فاحشه ای می گفت (...) حکایت نوکران امریکاست که (...) میگویند دلار امریکا را بخریم خانگی کنیم واردات نکنیم تا متکی به واردات نباشیم آخه گوسفند تو دلار امریکا رو میخری بدون اینکه سود دلاری بابت دلارش بگیری، کمکش میکنی ارزش دلارش کم نشه گوسفند کیو خر میکنی (...) فکر کردی (...) ایمان مردم به دیانتش از بین میره ؟ کور خودنی (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: