به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مردم در تاکسی و مترو، در جمع‌های خانوادگی، در صف‌های دولت‌ساخته، در مسجد و منبر و هر جایی که فرصت ابراز نظر دارند، به برجام و تحمیل‌کنندگان آن انواع انتقادات با ادبیات‌های بعضا تند و غیرقابل انتشار را نثار می‌کنند
"خیبرآنلاین" - پس از 6 سال فریب مردم و همدستی در انحراف افکار عمومی در ماجرای خسارت محض برجام، متاسفانه بدون عبرت گیری از روند قبلی، این اتفاق شوم همچنان در حال تکرار است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، صداوسیما در دوران ریاست عزت الله ضرغامی به صورت رسمی از برگزاری هر نوع مناظره درباره مذاکرات منجر به برجام خودداری نمود و علاوه بر آن، با تدارک برنامه های عجیبی، این سخن را از دهان یک نیروی منتسب به جریان انقلابی بیرون کشید که "برجام حتی به خطوط قرمز نزدیک هم نشده است"!

اما این همه ی خدمت رسانه ملی به تحمیل کنندگان برجام نبود؛ بلکه نوع تنظیم اخبار مذاکرات، همدستی در شرطی کردن جامعه، تزریق امید کاذب و دروغین به مردم، فراهم کردن برنامه های پرشمار یکطرفه برای مذاکره کنندگان و عدم توجه به درخواست های رسمی مسئولان قانونی صاحب منصب در نظام مبنی بر گفت و گو با تیم مذاکرات هسته ای در مقابل دیدگان مردم، بخش دیگری از خدمات صداوسیما به برجامیان بود.

در همان دوران و براساس فضاسازی رسانه ای، توافقات پشت پرده و ساده لوحی های موجود نزد برخی افراد، کار به جایی رسید که حتی برخی مسئولان نهادهای انقلابی و نظامی، برای توافق عجیب لوزان که طبق نظر آمریکا و قبل از امضای رسمی برجام صورت گرفته بود، به ولی امر مسلمین پیام تبریک صادر نمودند که البته با نهی شدید و علنی امام خامنه ای در یک برنامه عمومی مواجه شدند.

با تاسف فراوان، اگرچه روند پیام های تبریک ساده لوحانه متوقف شد، اما حمایت کورکورانه و مردم فریبانه از روند مذاکرات پرخسارت منجر به برجام ادامه داشت و علاوه بر صداوسیما، بسیاری از دست های پشت پرده بر رسانه های انقلابی نیز فشار می آوردند که باید از این توافق حمایت شود، تا جایی که یکی از همان عوامل پشت پرده در اقدامی عجیب و نابجا، نامه ای علنی به حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان، نوشت و نسبت به انتقادات شجاعانه و دلسوزانه ی وی، با ادبیاتی غیرمودبانه واکنش نشان داد.

همزمان، برخی روزنامه ها و سایت ها که مدیران آن با نهادهای حاکمیتی ارتباط داشتند، مشغول رپرتاژ برجام شدند و حتی در تقدیس آن کتاب نوشتند و همراه با غربگرایان، جریان انقلابی دلسوز و دلواپس را مورد شدیدترین حملات و تهمت ها قرار دادند.

حالا از آن دوران چند سالی گذشته و خسارت بار بودن برجام حتی بر عوامل تحمیل کننده ی آن نیز مشخص شده است اما آن جریان پشت پرده و صداوسیما و سایر ساده لوحان فعال در نهادهای مختلف، همچنان مشغول انحراف در افکار عمومی هستند.

تلویزیون همچنان به ظریف و عراقچی تریبون یکطرفه می دهد و هنوز هم در هر نوع مناظره و پرسش و پاسخ منتقدانه با کسانی که زیان های مالی و معنوی گسترده ای بر کشور و نظام و مردم تحمیل کرده اند، بسته است.

هنوز، نهادی مانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در اقدامی عجیب و کاملا دولتی، مرتکب سوءاستفاده ی ابزاری از نمازگزاران روز جمعه می شود تا از اقدامات باند حسن روحانی در ماجرای برجام راهپیمایی حمایت آمیز کنند!

آیا نباید به صحنه مشکوک شد؟ آیا نباید سوال کرد که این تلاش برای تحریف واقعیت و انحراف ذهن مردم براساس کدام منفعت ملی انجام می شود؟ دود این تکثیر نادانی و حماقت آیا به چشم همین مردم و نظام نخواهد رفت؟ و آیا همان عوامل معلوم الحالی که در اکثر 40 سال گذشته، در بزنگاه ها به سمت طرف های غربی و آمریکایی غش کردند، با این روند تحریف و انحراف، باز هم راه گریز از مهلکه پیدا نخواهند کرد تا برای دسیسه های بعدی آماده شوند؟

به راستی در قوه ی عاقله ی برخی دستگاه های حاکمیتی چه می گذرد؟ چرا فکر می کنند هنوز هم می توانند مردم را بازی داده و بساط حضور عده ای نجومی بگیر یا حامی نجومی بگیران را تداوم ببخشند؟ چرا به فکر کم کردن فاصله ی جامعه با خود و نظام نیستند و مع الاسف با این اقدامات سخیف و زشت، هر روز رخنه ای جدید میان اعتماد مردم با خود ایجاد می کنند؟!

آیا باید مردم و نمازگزاران برای محاکمه ی تحمیل کنندگان برجام راهپیمایی کنند یا برای حمایت از آنانی که در تیم‌شان جاسوس های کددار حضور داشتند، دعوت به تظاهرات شوند؟

رسانه ملی اگر ملی است، به جای اخذ و نشر چند مصاحبه ی گزینشی و غیرموثر مبنی بر حمایت مردم از اقدام منفعلانه ی باند روحانی در برجام، درددل واقعی ملت را به تصویر بکشد که چگونه در تاکسی و مترو، در جمع های خانوادگی، در صف های دولت ساخته، در مسجد و منبر و هر جایی که فرصت ابراز نظر دارند، به برجام و تحمیل کنندگان آن انواع انتقادات با ادبیات های بعضا تند و غیرقابل انتشار را نثار می کنند و هر روز و هر ساعت، نفرین های خود را بدرقه ی برجامیان می نمایند.

مردم بیدار شده اند و نیروهای انقلابی با جهاد کبیر و تلاش خالصانه ی شبانه روزی و با استفاده از عصر ارتباطات، انحصار امنیتی رسانه ای را شکسته و بی واسطه حقایق را به اطلاع ملت می رسانند. مسئولان و تصمیم گیران صداوسیما، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و هر ارگان و نهاد دیگری که وظیفه و تکلیفش تبیین آرمان های انقلاب اسلامی است، اگر نسبت به انجام تکالیف خود سر باز می زنند، اما بدانند که در این امتناع و تحریف واقعیت و انحراف افکار، در مرز خیانت به اسلام و خون شهدا قرار دارند و علاوه بر این دنیا، در عرصه محشر نیز باید پاسخگوی این خیانت باشند.

نگرانی آنجایی تشدید می شود که ویروس تحریف و انحراف، از برجام به سایر مقولات مانند اختلاس ها، ناکارآمدی ها، سوءمدیریت ها، دروغگویی های چشم در چشم به مردم، مخفی کاری در fatf و... بعضا تسری یافته است و تقریبا در تمامی موارد فوق و سایر موضوعات، رسانه ملی دربست در اختیار دولت قرار گرفته و تبیین افکار ملت و روشنگری در این زمینه تنها به دوش رهبر معظم انقلاب و چند سایت و کانال انقلابی محول شده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
خوشحالکم که سایتی پیدا شد که بگوید اصولا راهپیمایی روز جمعه پس از نماز سوء استفاده از نماز جمعه و نمازگزاران برای یک هدف تهی بود. آنان برای چه تظاهرات کردند؟ در حقیقت برای حمایت از تصمیم آمریکا در تحریم آب سنگین اراک!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
اجرکم عندالله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: