به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عباس عبدی از تئورسین های جریان اصلاحات، در حالیکه معتقد است که ترامپ اهل گفت‌وگو نيست و اهل نمايش است، ولی تاکید دارد که در یک فضای جدید با او باید وارد گفتگو بشویم!
"خیبرآنلاین" - عباس عبدی از تئورسین های جریان اصلاحات، در حالیکه معتقد است که ترامپ اهل گفت‌وگو نيست و اهل نمايش است، ولی تاکید دارد که در یک فضای جدید با او باید وارد گفتگو بشویم!

عباس عبدی: ترامپ اهل مذاکره نیست و تماس با او مفید نیست ولی باید مذاکره کنیم/ در ساعات مشخص در توییتر با مسئولین آمریکایی گفتگو کنیم!/ چرا اصلاح‌طلبان اینقدر غیر عقلانی شدند؟!

به گزارش جهان نيوز، این فعال اصلاح طلب پیشنهاد داده که توییتر فضای خوبی برای مذاکرات جدید با آمریکا هست.

عبدی نوشته است: فكر نمي‌كنم هيچ تماسي با ترامپ مفيد باشد. ترامپ اهل گفت‌وگو نيست، اهل نمايش است، همان‌طور كه با كره‌شمالي انجام داد و يك نمايش بي‌محتواي چند ساعته اجرا كرد و تمام. درباره مشكلات با مكزيك نيز همين طور رفتار مي‌كند. حتي با متحدانش نيز گفت‌وگو نمي‌كند، بلكه دستور مي‌دهد و يك‌سويه عمل مي‌كند. خروجش از پيمان پاريس نيز همين گونه است. با اين حال در رابطه با ايران از يك جهت در موضع برتر قرار گرفته است و آن اينكه در سخن اظهار آمادگي براي گفت‌وگو مي‌كند، گو اينكه منظورش از گفت‌وگو، گفتن او و شنيدن ديگران است ولي مردم لزوما چنين برداشتي ندارند. از اين‌رو بايد براي خارج كردن او از اين موضع؛ پيشنهادي جدي ارايه كرد، در اين باره ايده زير را پيشنهاد مي‌كنم.

وی می افزاید: براي خلع سلاح ترامپ، ايران پيشنهاد كند كه نيازي به گفت‌وگوي رو در رو در اتاق‌هاي بسته نيست، توييتر بهترين وسيله است. پايه گفت‌وگو را همين آخرين جمله ترامپ قرار دهند. طرف ايراني مي‌تواند رييس‌جمهور باشد. گفت‌وگو در فضاي عمومي شكل بگيرد. در حال حاضر نيز عملا اين نحوه گفت‌وگو وجود دارد ولي سازمان‌نيافته و غيرمعين است. مي‌توان قرار گذاشت كه هر يك از دو طرف در ساعت معيني از روز نظرات خود را در قالب يك رشته توييت منتشر كند و طرف ديگر نيز فردا يا پس‌فرداي آن در همان ساعت با رشته توييت خود پاسخ دهد و اگر هم خواست نظرات جديدي را طرح كند. اين نوع گفت‌وگو مي‌تواند جديد و نوآورانه باشد و مورد استقبال جهاني نيز خواهد بود. همه ‌چيزها شفاف و روشن و مستند بيان مي‌شود. حضور در چنين گفت‌وگويي براي ايران هيچ هزينه‌اي ندارد. اين گفت‌وگو براي افكار عمومي ايران و جهان بسيار مفيد است و حتي گمان مي‌كنم براي افكار عمومي امريكايي‌ها نيز اثر مثبت دارد. از همه مهم‌تر اينكه ابتكار عمل را از دست ترامپ مي‌گيرد و او نمي‌تواند مدعي شود كه بايد حضوري يا تلفني و خصوصي گفت‌وگو شود. ايران چيزي براي پنهان كردن ندارد. اميدوارم اين پيشنهاد مورد توجه مسوولان ايراني قرار گيرد!

گرچه این پیشنهاد ساده‌انگارانه عباس عبدی که اظهارات شاذ در گذشته نیز داشته، خیلی از طرف او عجیب نیست ولی اینکه اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی هرنوع مذاکره با آمریکا و به خصوص ترامپ را غیر مفید و غیرعقلانی می‌دانند ولی باز به طریقی دیگر برآن اصرار دارند، عجیب‌تر است.

به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان چون تمام سرمایه خود را خرج مذاکره با آمریکا در این سال‌ها کرده‌اند، دل کندن از آن علی‌رغم اثبات غیرعقلانی بودن آن، برایشان خیلی سخت شده است.

از سویی دیگر این مساله طبیعی است ، زیرا اصلاح‌طلبان غیر از این، برنامه و پیشنهاد دیگری برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم ندارند. بماند که موجودیت اصلاح‌طلبان به همین سیاست و اعلام علاقه به مذاکره با آمریکا گره خورده، و انتظار رفتار عقلانی از آنها در این شرایط، نمی توان داشت!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
United Kingdom
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
با سلام
گفتگو با شیطان به هر قیمت و به هر شکل، شیوه اصلاح طلبان است ولی زمانی که پای مسئولیت پذیری خسارات آن مذاکرات به میان آمد، آنها پای رهبری را پیش میکشند و به عموم القا میکنند که رهبری در جریان آن گفتگوها بود. دقیقا به همان شکل که مذاکرات و توافق برجام و خسارتهای آن را به دوش رهبری انداختند. شاید مشکل کشور ما هم اکنون آمریکا و تهدیدهای او نباشد، مشکل کشور ما ستون پنجم آمریکا در کشور و گروهی مجهول الهویه به نام اصلاح طلب است که هر چند گاه نقش پیاده نظام استکبار را در کشور بازی میکند و کشور را با بهانه های مختلف به آشوب میکشد.خیانت اصلاح طلبان به کشور و نظام کمتر از دشمنی و تهدیدات آمریکا نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: