به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
۵۳۰ مرکز بهداشت روستایی دانشگاه شهید بهشتی و ۹۴ پایگاه در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون فعالیت دارند
"خيبرآنلاين"  - دکتر محمد آقاجانی در جلسه هماهنگی دانشگاه برای کنترل فشار خون بالا افزود: تمام اعضای خانواده دانشگاه باید تلاش خود را به کار گیرند تا در مدت اجرای پویش، بزرگترین جمعیت تحت پوشش که مربوط به این دانشگاه است، غربالگری شوند و سپس در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه مراقبت‌های بعدی برای مبتلایان به فشار خون بالا به کار گرفته شود.

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در تهران

وی با بیان اینکه در بسیج ملی کنترل فشارخون، بیش از ۸۵۰ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد سنجش قرار می‌گیرند، گفت: پیش بینی می‌شود از این تعداد ۸۵ هزار نفر دچار فشار خون بالا باشند و امیدواریم بتوانیم برای ۵۰ درصد از این افراد یعنی حدود ۴۳ هزار نفر از غربالگری مراقبت‌های بهداشتی انجام دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: برای سنجش فشار خون، علاوه بر ۵۳۰ خانه و مرکز بهداشت روستایی ۹۴ پایگاه در مراکز پرترددی همچون ایستگاه‌های مترو و پارک‌ها نیز در مدت زمان اجرای طرح فعالیت خواهند داشت.

دکتر آقاجانی همچنین به همکاری داوطلبانه داروخانه‌ها و مؤسسه‌های پزشکی و درمانی خصوصی با دانشگاه برای اجرای این طرح اشاره کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۴ هزار دانشجو، ۱۷ هزار کارمند، با شعار هر عضو خانواده دانشگاه، یک پایگاه کنترل فشار خون، خانواده و نزدیکان دانشجویان و کارکنان خود را در این پویش شرکت خواهد داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان گفت: جزئیات بیشتر درباره نحوه حضور کارکنان و دانشجویان در طرح سنجش فشار خون به زودی اعلام خواهد شد.

این جلسه با حضور دکتر شهنام عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه، دکتر علی شهرامی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر سید هادی میرهاشمی، دکتر شادنیا قائم مقام معاونت آموزشی و کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه با هدف ایجاد هماهنگی بین معاونت‌های دانشگاه برگزار شد.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۷ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا ۱۵ تیر ادامه دارد، در دو مرحله اطلاع رسانی و اجرا انجام خواهد شد.

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در تهران

۲۰ وزارتخانه و دستگاه ملی برای کمک به اجرای بهتر بسیج ملی کنترل فشارخون آمادگی خود را اعلام کرده اند

دکتر علی اصغر فرشاد افزود: یکی از وظایف ما در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، تامین و تقویت مشارکت‌های بین بخشی در حوزه سلامت است و در طرح ملی بسیج کنترل فشارخون نیز وظیفه فراهم کردن بستر همکاری‌های بیشتر را بر عهده داریم.
وی ادامه داد: اکنون ۲۰ وزارتخانه و دستگاه ملی برای کمک به اجرای بهتر بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور اعلام آمادگی کرده اند و واحد‌های خودشان را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده اند تا تیم‌های سیار سنجش فشارخون در این مجموعه‌ها مستقر شوند و نسبت به کنترل فشارخون پرسنل آن‌ها اقدام کنند.


دکتر فرشاد با تأکید بر نقش مهم شهرداری تهران در اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح شهر تهران، گفت: اگر این طرح در تهران با موفقیت همراه باشد، به الگویی برای شهرستان‌های کشور تبدیل می‌شود و خوشبختانه نشستی با مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه و مدیر کل سلامت شهرداری تهران و نمایندگانی از مرکز بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت و سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران داشتیم.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به چگونگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح تهران در این نشست، یادآور شد: خوشبختانه همه مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران اعلام آمادگی کردند که نه تنها خانه‌های سلامت محلات بلکه سرا‌های محله و ۱۸ درمانگاه و کلینیک تخصصی شهرداری تهران و همچنین میادین تره بار، مراکز پرتردد تهران مانند فروشگاه‌های بزرگ، پایانه‌ها و مترو برای استقرار ایستگاه‌های سیار طرح بسیج ملی کنترل فشارخون برای سنجش فشارخون قرار گیرد.

دکتر فرشاد ابراز امیدواری کرد که با کمک شهرداری در سطح شهر تهران شاهد بسیج ملی همه جانبه برای کنترل فشارخون باشیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم شهرداری تهران اقداماتی را برای پیشگیری از بروز فشارخون آغاز کند و طرح‌هایی مانند سفره بدون نمکدان در دستور کار قرار گیرد تا سلامت شهروندان بیشتر تامین شود.

برگزاری نشست هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در تهران

نشست هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در تهران ­با حضور مدیران وزارت بهداشت و شهرداری تهران برگزار شد

نشست هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در شهر تهران با حضور دکتر فرشاد رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، خانم دکتر نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران و مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و همچنین دکتر صابریان، رییس اورژانس تهران و نیز نمایندگانی از معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

در این نشست مهمترین اهداف، ضرورت و چگونگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح تهران و موارد همکاری و تقویت مشارکت شهرداری تهران در این طرح مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران در این نشست گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران و شرکت شهرسالم می‌تواند ظرفیت‌های خود را برای اجرای هرچه بهتر این طرح در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد که این ظرفیت‌ها شامل ۱۸ درمانگاه شرکت شهر سالم و ۳۵۲ خانه سلامت و سرا‌های محله شهر تهران است.

وی افزود: شهرداری تهران در حوزه زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت ایجاد ایستگاه‌های سیار در معابر و محل‌های پر رفت و آمد مانند ایستگاه‌های مترو، پایانه ها، میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های شهروند و پارک‌ها می‌تواند به بسیج ملی کنترل فشارخون کمک کند، اما پشتیبانی نیروی انسانی مورد نیاز باید توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران انجام شود.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران ۶۰ هزار و شرکت شهرسالم چندین هزار نفر نیروی انسانی دارد و بنا شد که شرکت شهرسالم نسبت به سنجش فشارخون کارکنان شهرداری و این شرکت اقدام کند و اطلاعات آن را در سامانه سیب وزارت بهداشت وارد کند.
دکتر نصیری با اشاره به نقش مهم شهرداری تهران در افزایش آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان نسبت به فشارخون بالا و مشارکت در این طرح ملی، یادآور شد: شهرداری تهران می‌تواند با استفاده از ظرفیت معابر، سرا‌های محله، فضای مترو و ایستگاه‌های آن، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و خانه‌های سلامت نسبت به انتقال پیام به شهروندان موثر باشد و قدمی در این طرح بزرگ ملی بردارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: