به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در پی انتشار خبر دستگیری محمدعلی نجفی به اتهام قتل همسر دومش اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.
"خیبرآنلاین" - در پی انتشار خبر دستگیری محمدعلی نجفی به اتهام قتل همسر دومش اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، ظهر روز گذشته خبر قتل مرموز همسر محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران در وان حمام منزلش در صدر اخبار فضای مجازی قرار گرفت.
 
در حالی که تنها چند ساعت از وقوع قتل گذشته بود، خبری متحیر کننده منتشر شد که حاکی از قتل میترا استاد به ضرب گلوله‌های شلیک شده توسط محمد علی نجفی بود.
 
نجفی چند ماه پس از انتخابات ۹۶ از سوی شورای یک دست اصلاح طلب به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و هنوز سال به پایان نرسیده بود که با اصرار به استعفا از سمت خود کناره گیری کرد.
 
این استعفا که با مخالفت اعضای شورای شهر روبرو شده بود، پای دادستان کشور را هم به ماجرا باز کرد و او خطاب به اعضای شورای شهر اولتیماتوم داد که باید با این استعفا موافقت کنند.
 
در زمان وقوع زلزله تهران نیز نجفی غیبتی مشکوک داشت که بعد‌ها اخباری در خصوص علت غیبت نجفی در شب زلزله تهران منتشر می‌شود، که این اخبار حکایت از به سر بردن نجفی در کیش به همراه مقتول در شب زلزله تهران بوده است.
 
چند ماه بعد از استعفای نجفی، اولین تصاویر او به همراه میترا استاد منتشر می‌شود و مقتول در این تصویر اعلام می‌کند که همسر قانونی و شرعی نجفی است؛ اما در آذر ماه سال ۹۷ خبری متفاوت منتشر می‌شود که حکایت از خودکشی محمد علی نجفی داشته است؛ اگرچه این خبر بازتاب زیادی پیدا نکرد، اما در هر صورت یک هفته بعد این خبر تکذیب شد.
 
در نهایت نجفی با شلیک گلوله به قلب همسر دومش به این داستان پایان می‌دهد و چند ساعتی بعد از قتل خود را تسلیم پلیس آگاهی می‌کند.
 
وی در بازجویی‌های اولیه مدعی می‌شود که همسرش با فرد دیگری ارتباط داشته و علی‌رغم اینکه از او خواسته طلاقش را بگیرد، وی حاضر به این کار نشده است.
 
از آنجایی که نجفی یک دوره تقریبا یک ساله شهردار تهران بود و این مسئولیت با انتخاب اعضای شورای شهر به او واگذار شده بود، از اعضای شورای شهر خواسته شد تا دیدگاه خود را نسبت عمل قتلی که از سوی نجفی سر زده بیان کنند.
 
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران مخالف انجام مصاحبه در این موضوع بود و اظهار کرد: من در این مورد مصاحبه‌ای نمی‌کنم.
 
زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در برابر این پرسش اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: من یک ساعت خواب بودم و این خبر را تازه از شما مطلع شدم.
 
وی با یادآوری خواب ماندن کروبی در جریان انتخابات سال ۸۴، گفت: عجب شرایطی شده! من هم مثل کروبی خواب ماندم.
 
اما الهام فخاری عضو دیگر شورای شهر بیان کرد: چون این موضوع به عنوان یک پرونده جنایی در حال پیگیری است، تقاضا دارم به حواشی آن اضافه نکنید.
 
وی افزود: این حادثه نشانه آسیب پذیری همه انسان‌ها وضرورت تحمل در تصمیم گیری هاست و تصمیم گیری‌های حساس و دقیق باید با در نظر گرفتن جوانب مختلف انجام شود. همه ما از شنیدن این خبر متاثر شده ایم و این اتفاق از طرف هر کس که باشد نباید در فضای کشور ما رخ دهد.
 
سید حسن رسولی عضو دیگر شورای شهر گفت: این اتفاق خیلی عجیب است. اما ما هم زمانی که او را به عنوان شهردار انتخاب کردیم، بر اساس شناخت و اطلاعاتی که داشتیم او را برگزیدیم، نه بر اساس عدم اطلاع از آنچه نمی‌دانستیم و اکنون اتفاقی هم که رخ داده ربطی به انتخاب ما نداشته است.
 
عضو شورای شهر تصریح کرد: باید بین انتخاب او و آنچه که رخ داده تفکیک قائل شویم. زیرا انتخاب ما بر اساس سوابق نجفی بود و در مورد آنچه هم اتفاق افتاده بیشتر مربوط به مسائل شخصی است که من از جزئیات آن بی خبرم.
 
واکنش اعضای شورای شهر تهران به همسرکشی نجفی
علی اعطا سخنگوی شورای شهر هم اظهار کرد: موضوع قضایی است و باید در مسیر خودش دنبال شود و من هم صلاحیتی برای اظهار نظر در این موضوع ندارم؛ اما خلیل آبادی و سالاری اعضای دیگر شورای شهر گفتند: ما در این مورد هیچ نظری نداریم.
 
گفتنی است سایر اعضای شورای شهر برای پاسخگویی به این پرسش پاسخگوی تلفن همراه خود نبودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: