به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
سردار حسین رحیمی:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: محمدعلی نجفی از سال ۹۴ مجوز حمل سلاح نداشته است.
"خیبرآنلاین" -  سردار حسین رحیمی بعدازظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در شبهای قدر بیش از 2 هزار و 200 مسجد، حسینه و تکایا در تهران تحت پوشش انتظامی قرار گرفت، گفت: در این ایام کوچکترین مسئله‌ای رخ نداد و این شبها در کمال آرامش سپری شد.

نجفی مجوز حمل سلاح نداشت/یک‌ ساعت‌ونیم پس از قتل مشغول جمع‌کردن مدارک بود

به گزارش تسنیم، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به پیش‌رو بودن راهپیمایی روز قدس، خاطرنشان کرد: امسال روز قدس باشکوهی در سراسر کشور و به ویژه در پایتخت خواهیم داشت به همین منظور از نیمه‌شب پنجشنبه پلیس با آماده‌باش 30 درصد کار خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: هزارن نفر از همکاران در یگان امداد، یگان ویژه، پلیس راهنمایی و رانندگی مراسم انضباط این مراسم را برعهده خواهند داشت، تردد موتورسیکلتهای سنگین از شب قبل از مراسم در تهران ممنوع است و پلیس با آمادگی صددرصدی تمهیدات ویژه را اتخاذ کرده است. برای نماز عید فطر نیز تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است و از نیمه شب عید فطر تا پایان مراسم عید فطر پلیس آماده‌باش خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش 17 درصدی جرایم در طول ماه مبارک رمضان، گفت: جرایم خشن در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش یافت.

رحیمی با اشاره به قرارگاه روح‌الله فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، متذکر شد: پلیس تهران با تمام توان در خدمت مردم است و رصدهای اطلاعاتی انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره دستگیری محمدعلی نجفی نیز گفت: به محض مطلع شدن از وقوع قتل، مانند سایر قتلها با جدیت تلاش بی‌وقفه برای شناسایی قاتل و دستگیری آن شروع شد.

وی افزود: در دقایق نخست متوجه شدیم قتل توسط آقای نجفی صورت گرفته است، قرائن و شواهد، تماسها، اطلاعات به دست آمده از فرزندخوانده و راننده وی را به دست آوردیم و نگران بودیم وی به خود لطمه بزند، 6 نقطه حضور وی شناسایی شد، یک نقطه قم و یک نقطه ویلای وی بود.

رحیمی ادامه داد: در نهایت یکی از تیمها وی را در خیابان وحدت اسلامی مشاهده کرد، آقای نجفی مردد بود که در نهایت به داخل آگاهی منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: فیلم و تصاویری از وی منتشر شد که در آن لحظه در حال بررسی‌ اولیه و بازجویی اولیه از وی بودیم، بازجویی تا لحظه افطار ادامه پیدا کرد. فیلمی که منتشر شد مربوط به پیشافطار نبود، خود گزارشگر ساعت 9 شب رسید، لحظات صرف چای وی و پلیس مربوط به بعد از افطار بود، افسر بازجوی ما با زبان روزه کار را ادامه داد. برای ما فرد فرقی نمی‌کند و در جایگاه قاتل است.

رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر مجوز حمل سلاح توسط آقای نجفی، گفت: آقای نجفی از سال 94 مجوز سلاح نداشت.

وی درباره رفتار پلیس با آقای نجفی و تصاویر پخش شده، یادآور شد: زمانیکه متهم دستگیر شد، وی به جرم خود اعتراف کرد و طبیعتاً همواره در برخوردها اعلام می‌کنیم که رفتارمان همواره با رافت، رحمت و اقتدار است، برای سایر متهمان نیز رفتارمان همین است و فرقی نمی‌کند. رفتار پلیس بر مبنای قانون و شرع است، لحظه‌ای که وی دست داد، لحظات آخر بازجویی بود. وی در خیابان توسط همکاران دستگیر شد، کار بازجویی، اخذ اعترافات و ... در کمتر از دو، سه ساعت انجام می‌شد.

وی افزود: دست نزدن به آلات قتاله مربوط به زمانی است که تحقیقات به جمع‌بندی نرسیده است، زمانی که خبرنگار آن کار را کرد مربوط به بعد از این اتفاقات و انجام تحقیقات بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره نامه نوشته شده توسط آقای نجفی، گفت: در همان ابتدای بررسی صحنه، نامه کوتاهی توسط وی کشف شد که اقرار به قتل نوشته شده بود، این مدارک کنار هم قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که وی مرتکب قتل است.

رحیمی با بیان اینکه قتل ساعت 10 صبح رخ داد، تصریح کرد: آقای نجفی حدود یک ساعت و نیم داخل منزل بود، مدارک را جمع کرد و سپس از خانه خارج شد، تقریباً از ساعت 12 رسانه‌ها مطلع قتل شدند، پلیس در اولین فرصت که منطقی بود، اطلاع‌رسانی کرد، در این زمان صحبتهای زیادی در فصای مجازی مطرح شد.

وی مجروح شدن نجفی در این حادثه را تکذیب کرد و گفت: وی بعد از قتل، به قم رفت و سپس به تهران بازگشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره حمل سلاح توسط افرادی که مجوز ندارند، متذکر شد: اگر سلاح در اختیار فرد باشد و مجوز نداشته باشد، جرم است.

رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وی سابقه خودکشی داشته، یادآور شد: وی سابقه خودکشی نداشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: