به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
طرح استیضاح وزیر ورزش که به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده در اولین نشست آتی صحن علنی اعلام وصول می‎شود البته در صورتی که تا آن زمان تعداد متقاضیان استیضاح به کمتر از حد نصاب قانونی نرسد.
"خيبرآنلاين" - طرح استیضاح وزیر ورزش که به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده در اولین نشست آتی صحن علنی اعلام وصول می‎شود البته در صورتی که تا آن زمان تعداد متقاضیان استیضاح به کمتر از حد نصاب قانونی نرسد.
 
به گزارش مهر، دو هفته بعد از طرح و تایید استیضاح مسعود سلطانی فر توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، موضوع در کمیسیون فرهنگی به بحث و بررسی گذاشته شد. این کمیسیون ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان متقاضی استیضاح و شخصِ سلطانی فر برگزار شد و طی آن وزیر ورزش نسبت به دلایلِ استیضاح توضیحات لازم را ارائه کرد که البته نمایندگان استیضاح کننده را قانع نکرد.
 
بدین ترتیب طرح استیضاح وزیر ورزش به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شد تا در صحن علنی مجلس اعلام وصول شود.
 
به گفته یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار است طرح استیضاح وزیر ورزش ۱۹ خردادماه در صحن علنی اعلام وصول شود. علی اصغر یوسف نژاد ضمن اعلام این خبر در مورد تاخیر در انجام این کار توضیحات لازم را ارائه کرد.
 
این نماینده مجلس گفت: بعد از اینکه طرح استیضاح وزیر ورزش توسط کمیسیون فرهنگی به هیات رئیسه ارجاع داده شد باید موضوع را در اولین صحن علنی مجلس اعلام وصول می کردیم اما به خاطر برخی ملاحظات این کار به تاخیر افتاد.
 
وی تصریح کرد: یکشنبه گذشته (روز پیش از تعطیلی رسمی ۲۱ ماه رمضان) آخرین صحن علنی مجلس برگزار شد. قاعدتاً باید در این صحن استیضاح وزیر ورزش اعلام وصول می شد اما به خاطر تعطیلاتی که نمایندگان در پیش داشتند از انجام آن امتناع کردیم.
 
این عضو هیات رئیسه مجلس در این زمینه توضیح بیشتری داد و گفت: بعد از اعلام وصول استیضاح، وزیر مربوطه به صورت قانونی ۱۰ روز فرصت دارد تا در مجلس حاضر شود. در صورتیکه این اعلام وصول یکشنبه گذشته انجام می شد، فرصت ۱۰ روزه وزیر ورزش با تعطیلات نمایندگان همزمانی پیدا می کرد به همین دلیل تصمیم گرفته شد موضوع به بعد از تعطیلات موکول شود.
 
یوسف نژاد با بیان اینکه در اولین صحن علنی مجلس بعد از تعطیلات، استیضاح وزیر ورزش در صحن علنی اعلام وصول می شود، خاطرنشان کرد: ۱۹ خردادماه زمان تعیین شده برای اعلام وصول طرح استیضاح است البته در صورتیکه تا آن زمان تعداد متقاضیان استیضاح به کمتر از حد نصاب قانونی نرسد.
 
وی تصریح کرد: استیضاح وزیر ورزش با ۱۳ امضا به هیات رئیسه ارجاع داده شد. اگر قاعدتاً تا پیش از این زمان تعیین شده برای اعلام وصول (۱۹ خردادماه) تعداد امضاها به کمتر از ۱۰ امضا کاهش پیدا کند موضوع استیضاح منتفی خواهد شد.
 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در واقع امکان منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش کماکان وجود دارد اگرچه این احتمال هم وجود دارد که تا زمان تعیین شده امضاهای جدیدی به متقاضیان استیضاح اضافه شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: