به‌روز شده در: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
همه‌ی ما می‌دانیم که روزانه نوشیدن آب کافی مهم است. تقریبا هر جایی که مطلب یا توصیه‌ای درمورد سلامتی شده، نوشیدن آب کافی نیز در آن وجود دارد. زمانی که هوا گرم است باید بدن را خوب هیدراته نگه دارید، اما آیا می‌دانید زمان‌هایی نیز وجود دارند که نباید آب بنوشید؟
"خیبرآنلاین" -  همه‌ی ما می‌دانیم که روزانه نوشیدن آب کافی مهم است. تقریبا هر جایی که مطلب یا توصیه‌ای درمورد سلامتی شده، نوشیدن آب کافی نیز در آن وجود دارد. زمانی که هوا گرم است باید بدن را خوب هیدرته نگه دارید، اما آیا می‌دانید زمان‌هایی نیز وجود دارند که نباید آب بنوشید؟

در این زمان‌ها نباید آب بنوشید

به گزارش برترین ها، قطعا چیزی به نام «بیش از حد آب نوشیدن» وجود دارد و به شما می‌گوییم چه وقت‌هایی «نباید» آب بنوشید.


بعد از خوردن غذای سنگین و حجیم

اگر شکم‌تان را تا جایی که می‌توانستید پُر کرده‌اید توصیه می‌کنیم آب ننوشید، چون این کار، معده‌ی پُر از غذای‌تان را انباشته‌تر می‌کند و موجب احساس نفخ و شکم درد می‌شود. آب بعد از خوردن غذای زیاد نمی‌تواند در معده خوب جا بگیرد.

فورا بعد از ورزش

تازه جلسه‌ی تمرینتان در باشگاه تمام شده یا همین الان دوی طولانی مسافت‌تان به پایان رسیده؟ احتمالا احساس تشنگی می‌کنید، زیرا مایعات زیادی از بدن‌تان از دست رفته است، اما شما نمی‌توانید مواد مغذی از دست رفته از بدن مانند سدیم و پتاسیم را صرفا با نوشیدن یک لیوان آب جبران کنید. در این شرایط خیلی بهتر است چیزی مانند آب نارگیل بنوشید.


وقتی معده‌تان هنوز پُر از آب است

به ندرت اتفاق می‌افتد، اما این احتمال وجود دارد که آب بسیار زیادی بنوشید و سلامت خود را به خطر بیندازید. شما ممکن است با نوشیدن مایعات فراوان، تعادل سدیم را در بدن خود مختل کنید که منجر به کمبود سدیم خواهد شد. دونده‌های ماراتن نمونه‌های خوبی از این مورد هستند: وقتی آن‌ها حین مسابقات مدام آب می‌نوشند (یا بعد از آن)، سلول‌های‌شان متورم می‌شوند که باعث حالت تهوع، استفراغ و یا حتی سکته مغزی و مرگ خواهد شد.

وقتی ادرارتان شفاف است

شما می‌توانید با نگاه کردن به وضعیت ادرارتان دقیقا بدانید بدن‌تان آب کافی دارد یا خیر. رنگ ادرار، شاخص بسیار خوبی از نیاز یا عدم نیاز بدن شما به مایعات بیشتر است. آیا ادرارتان زرد روشن و شبیه لیموناد است؟ پس به مقدار کافی آب نوشیده‌اید. آیا ادرارتان تقریبا شفاف است؟ پس باید کمتر آب بنوشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: