به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۴
مالیات‌هایی که غلط است و موجب می‌شود یکی مغازه‌ای را ببند، حذف شود. برای کسانی که دارند، مالیات وضع شود و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود و برای دیگران کمک و مساعدت شود
"خیبرآنلاین" - آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، در خطبه نخست نمازجمعه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: اعمال ما علاوه بر آن که خدا می‌بیند، یک نفر دیگر هم می‌بیند و مواظب است. اگر خیر باشد، دعا می‌کند و اگر شر باشد متاثر می‌شد و از خدا می‌خواهد که این گناهکار برگردد. آن فرد، حجت خدا و حضرت حجت(عج) است.

به گزارش تسنیم، وی در ادامه با اشاره به احادیثی همچنین عنوان کرد: کمک به بینوا و صله رحم هرچند که ناصبی باشد، موجب خشنودی خداوند قرار می‌گیرد. در ماه مبارک رمضان اعمال‌ خوبی انجام دادیم که برکاتی به همراه دارد. حفظ برکات نیز به این است که به ناظربودن امام زمان(عج) توجه داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه رابطه‌مان را باید با ولی خدا قوی کنیم، گفت: علوم به 2 دسته عادی و غیرعادی تقسیم می‌شود. علوم عادی اکتسابی و متعارف است؛ اما یکسری از علوم مانند وحی غیرعادی هستند. پیامبران و ائمه معصومین(ع) از این علم غیرعادی بهره می‌برند.

وی درخصوص زکات فطریه بیان داشت: روز عید فطر نمادی برای تمام سال‌هاست تا سفره‌های دیگران را هم بنگیریم و سعی کنیم سفره‌ها با یکدیگر اختلافی نداشته باشند. انسان باتقوا کسی است که در سفره خود، دیگران را هم ببیند، فقط به فکر مال اندوزی نباشد، به همسایگان و فقرا رسیدگی کند و در اموال خود برای فقرا سهم و حقی قائل شود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران عنوان کرد: از مردم بزرگ و فهیم کشور و همه مستضعفان مسلمان و غیرمسلمان را که روز قدس را گرامی داشتند که عظمت و شکوهی را در کشور و خارج از کشور به وجود آوردند، قدردانی می‌کنم. تمام این قدم‌ها مورد عنایت خاص امام عصر (عج) است. همچنین برای شهدایی که در سال 42 و به خصوص شهدایی که در ورامین کفن‌پوش به شهادت رسیدند، برای همه طلب علو مقام و برای خانواده‌هایشان صبر و اجر مسالت می‌کنم. برای برادر شهیدمان حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه‌ کازرون نیز که به شهادت رسید، برای خانواده‌شان از خداوند اجر و صبر مسالت دارم.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیان داشت: در خصوص مقاومت آیات مختلفی در قرآن کریم است. یکی از آن آیات، آیات 34 و 35 سوره محمد (ص) است. نترسید، سازش نکنید، مسلمانان بالاترین امت‌ها هستند، خداوند با شماست و اعمال شما نزد خدا محفوظ است، نکات این آیات هستند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به بیاناتی از امام خمینی (ره) افزود: سخنان رهبری در خصوص مقاومت، خط و راه امام است. تمام مسئولان و مردم و گروه‌های سیاسی با هر تفکر و گرایشی با رهبر انقلاب هم‌صدا باشند. دنیا باید بدانند که حرف همین است و غیر از این نیست. در این صورت عظمت و بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز دشمن با سطح وسیع‌تری مشکلاتی را به ما تحمیل کرده است، گفت: ان‌شاءالله مشکلات تحمیلی برطرف خواهد شد که البته لازم است به تولید و رونق آن پرداخته شود.

وی در عین حال توصیه کرد که سرمایه‌گذاران پول را به خارج نبرند و در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

 امام جمعه موقت تهران گفت: دولت تسهیلات را فراهم کند. مجلس و قوانین مشکلات را بردارند و از طرفی هم حمایت کنند تا تولید بالا برود و اشتغال زیاد شود تا اقتصاد کشور از مشکل نجات پیدا کنتد. این وظیفه همه در جامعه است. در جاهایی هم که جلو رونق تولید گرفته می‌شود، از باب مثال مالیات، رفع شود. مالیات‌هایی که غلط است و موجب می‌شود یکی مغازه‌ای را ببند، حذف شود. برای کسانی که دارند، مالیات وضع شود و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود و برای دیگران کمک و مساعدت شود. وزارت دارایی برای مالیات باید فکری کند و نظارت و راهی تدوین شود. همه از جمله دولت، مجلس، قوه قضاییه و ملت باید کار کنند.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: آنهایی که دارند، به خاطر خدا و حیثیت کشور سرمایه را در کشور نگه دارند و برای خودشان، خانواده‌شان و نسل‌‌هایشان سرمایه را به خارج نبرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: