به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک چشم شیخ زکزاکی از بین رفته و چشم دیگر بینایی اندکی دارد؛ لذا وی خیلی نگران این موضوع هستند که مبادا دیگر نتوانند مطالعه داشته باشند، البته بیان می‌کردند که چون حافظ قرآن هستم برای خواندن قرآن به چشم احتیاج ندارم؛ اما برای خواندن باقی کتب واقعاً به چشمانم احتیاج دارم
"خیبرآنلاین" - اخیراً گروهی از پزشکان بین المللی توانستند برای اولین بار پس از 4 سال که از کشتار شیعیان نیجریه توسط ارتش می‌گذرد، با شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور دیدار کرده و به درمان و معالجه وی بپردازند.

به گزارش میزان، مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن، که تواسته است با تلاش‌های فراوان شرایط این دیدار را فراهم و هماهنگ کند، در گفت‌وگوی رادیویی در رابطه با آخرین وضعیت جسمی و روحی شیخ زکزاکی اظهار کرد: واقعاً این توفیق الهی بود که توانستیم این ملاقات را داشته باشیم.

وی گفت: از زمانی که آن فاجعه کشتار شیعیان در سال ۲۰۱۵ در نیجریه به وجود آمد که منجر به شهادت هزاران نفر از یاران و حتی خانواده شیخ زکزاکی شد، مدت زمان زیادی گذشته و چون شیخ زکزاکی به علت این رفتار خصمانه به نحو بسیار بدی صدمه دیده و تاکنون در حبس بوده‌اند، لذا همیشه سعی و تلاش داشتیم که برای معالجه این فرد، پزشکانی را به این کشور اعزام کنیم، چون اخبار واصله حاکی از آن بود که شرابط جسمانی شیخ زکزاکی نامناسب بوده و کمک درمانی جدی دریافت نکرده‌اند.

شجره بیان کرد: خوشبختانه پس از نزدیک به ۴ سال که از این فاجعه می‌گذرد ما توانستیم با اجازه دادگاه نیجریه تعدادی از پزشکان منتخب را به دیدار شخ زکزاکی اعزام نماییم.

رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی لندن در رابطه با وضعیت جسمی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه گفت: در گزارشی که این پزشکان به وکلای شیخ زکزاکی و دولت نیجریه ارائه داده‌اند آمده است که شیخ زکزاکی به طور کامل یکی از چشمان خود را از دست داده و چشم دیگر هم فقط دارای حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بینایی است. همچنین در این گزارش آمده است که هنوز تکه‌های فلز در بدن شیخ زکزاکی وجود دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز شیخ زکزاکی ناراحتی قلبی سختی دارند. علاوه بر این هر دو زانوی همسر شیخ زکزاکی نیاز فوری به عمل جراحی دارد، حتی یک گلوله هنوز در شکم همسر شیخ زکزاکی است که باید جراحی شود.

شجره درباره اینکه آیا امکان درمان شیخ زکزاکی در نیجریه وجود دارد یا خیر گفت: با تحقیقاتی که در این باره انجام شده است به این نتیجه رسیده‌ایم که امکان درمان شیخ زکزاکی در نیجریه اصلاً امکان پذیر نیست.

این مقام مسئول درباره وضعیت روحی شیخ زکزاکی هم گفت: روحیه وی بسیار روحیه خوبی است و این فرد علاوه بر مظلومیت از یک ایمان قوی برخوردار است، به طوری که همه پزشکان این دیدار را یک برکت و توفیق برای خود می‌دانستند.

وی گفت: در این دیدار شیخ زکزاکی بر ادامه مسیر و اصرار بر پایداری تاکید کرده و اظهار داشتند همانگونه که امام خمینی(ره) آمدند که اسلام ناب محمدی(ص) را برپا کنند، ما هم این کار را وظیفه خود می‌دانیم و حاضر هستیم در این راه همه عزیزان خود را فدا کرده و حتی شهید شویم تا این مسیر پایدار بماند.

رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی لندن از علاقه شیخ زکزاکی به مطالعه خبر داد و گفت: همانگونه که گفته شد، یک چشم شیخ زکزاکی از بین رفته و چشم دیگر بینایی اندکی دارد؛ لذا وی خیلی نگران این موضوع هستند که مبادا دیگر نتوانند مطالعه داشته باشند، البته بیان می‌کردند که چون حافظ قرآن هستم برای خواندن قرآن به چشم احتیاج ندارم؛ اما برای خواندن باقی کتب واقعاً به چشمانم احتیاج دارم.

شجره از علاقه مندی مردم نیجریه به شیخ زکزاکی هم خبر داد و گفت: شیخ زکزاکی واقعاً شخصیت عجیبی دارند. برای همین هم است که مردم قدردان وی هستند. چون در آنجا می‌دیدم که علاقه‌مندان به شیخ زکزاکی ۵ روز کاری هفته را به تظاهرات در حمایت از شیخ زکزاکی می‌پردازند و این تظاهرات اکنون ۳.۵ سال است که به صورت مستمر ادامه دارد. به عبارت بهتر ۳.۵ سال است که مردم ۵ روز در هفته را به تظاهرات در حمایت از شیخ زکزکی می‌پردازند. به طوری که در این راستا تاکنون ۱۷۰ شهید داده و افراد بسیار زیادی هم مجروح شده اند. واقعاً به عبارت دقیق‌تر اسلام ناب محمدی(ص) را در وجود این یاران می‌توان مشاهده کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: