به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس سازمان حج و زیارت‌ استان کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز خسروی در انتظار نامه کتبی نخست‌وزیری عراق به سفارت جمهوری اسلامی ایران است.
"خیبرآنلاین" - حامد دارابی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها در مرز خسروی آماده تردد زائران است، اظهار داشت: بازگشایی مرز خسروی در انتظار نامه کتبی نخست‌وزیر عراق به سفارت جمهوری اسلامی ایران است.

مرز خسروی آماده تردد زائران شد؛ بازگشایی ‌در انتظار نامه نخست‌ وزیری عراق به سفارت ایران‌

به گزارش تسنیم، دارابی با پیش‌بینی بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی گفت: شورای امنیت ملی موافق بازگشایی مرز خسروی است اما در یک بند از موافقت‌نامه خود اعلام کرده که شرط بازگشایی مرز خسروی تأمین امنیت زائران ایرانی از سوی طرف عراقی است.

مدیرکل حج و زیارت‌ استان کرمانشاه با بیان اینکه سازمان حج و زیارت ایران و عراق و سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق پیگیر بازگشایی مرز خسروی هستند افزود: دفتر نخست وزیری عراق موضوع تأمین امنیت زائران و بازگشایی مرز خسروی را به فرمانده عملیات بغداد بزرگ واگذار کرده است و اعلام کرده که اگر فرمانده عملیات بغداد بزرگ تأمین امنیت را بپذیرد ما موافق بازگشایی هستیم.

دارابی با اشاره به اینکه فرمانده عملیات بغداد بزرگ نیز این موضوع را به فرمانده عملیات استان دیاله عراق به عنوان استان هم‌مرز کرمانشاه در آن سوی مرز محول کرده است بیان کرد: آخرین اقدامی که انجام شده این است که فرمانده عملیات ارتش دیاله عراق با تأیید امنیت زائران در این استان، موافقت خود را با موضوع بازگشایی مرز به صورت کتبی اعلام کرده و آن را به فرمانده عملیات بغداد بزرگ ارجاع داده است.

مدیرکل حج و زیارت‌ استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فرمانده عملیات بغداد بزرگ نیز تعیین تکلیف نهایی را به دفتر نخست وزیری عراق واگذار کرده است، عنوان کرد: ما اکنون منتظر هستیم دفتر نخست وزیری کشور عراق موضوع تأمین امنیت زائران از مرز خسروی را به صورت مکتوب به سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه استانداری کرمانشاه، سپاه، نمایندگی سازمان حج و زیارت کشور عراق، شورای امنیت ملی، اداره کل حج و زیارت استان آمادگی صددرصد خود را برای بازگشایی مرز خسروی اعلام کرده‌اند، گفت: حج و زیارت کرمانشاه آمادگی کامل دارد تا در صورت بازگشایی مرز خسروی ظرف 48 بخشی اعظم زائران عتبات عالیات را در این مرز پذیرایی کند.

مدیرکل حج و زیارت‌ استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هنوز موافقت کتبی دفتر نخست‌وزیری عراق به سفارت جمهوری اسلامی ابلاغ نشده است و هر موقع این ابلاغ کتبی از سوی نخست‌وزیری عراق اعلام شود ما آمادگی کامل برای بازگشایی مرز خسروی را داریم و همه مسئولان استانی به طور جدی پای کار هستند.

دارابی با بیان اینکه امروز تردد زائران عراقی از مرز خسروی انجام می‌شود بیان کرد: مرز خسروی به 52 گیت خروجی و ورودی مجهز است و یکی از مجهزترین پایانه‌های مرزی کشور قلمداد می‌شود و از سوی دیگر مسیر دسترسی به این مرز در تمام جاده‌های استان کرمانشاه دو بانده بود و کیفیت بهتری نسبت به جاده مهران دارد.

مدیرکل حج و زیارت‌ استان کرمانشاه افزود: مسیر مرز خسروی به سمت بغداد نیز بسیار سرسبز و در طول مسیر باغ‌های فراوانی وجود دارد و در مجموع پایانه بی‌نظیری در سطح منطقه برای پذیرایی از مسافران ایجاد شده است که شهرستان قصرشیرین نیز دارای 14 هتل و مسافرخانه برای اسکان مناسب زائران است.

دارابی با بیان اینکه برای قصرشیرین و استان کرمانشاه بازگشایی مرز خسروی از نظر اقتصادی بسیار قابل اهمیت است افزود: به طور قطع با بازگشایی این مرز تحولی در حوزه اقتصادی استان کرمانشاه ایجاد می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: