به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
آیا همین موضوع که شخصی مانند قالیباف در این سن و سال و با آن وضعیت آشکار پایگاه اجتماعی، باز هم تلاش می‌کند محوریت جوانان را برعهده بگیرد، بزرگترین ظلم به جوانان انقلابی و بیانیه‌ی گام دوم نیست؟
"خیبرآنلاین" - باز هم موسم انتخاباتی دیگر از راه رسید و همانند 14 سال گذشته، مجددا سروکله محمدباقر قالیباف و طیف پرسروصدای همسو با او پیدا شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، او این بار، نه برای ریاست جمهوری، که برای مجلس ویدئو بیرون فرستاده و تلاش کرده با سوارشدن بر موج جوان گرایی و جوان سازی متاثر از بیانیه ی تاریخی گام دوم انقلاب، خطاب به جوانان، آنان را برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس و البته براساس فرمولی که دوستان قالیباف طراحی کرده اند، ترغیب نماید.

فراخوان این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از چند وجه قابل تامل و انتقاد است:

1. قالیباف در ویدئویی که با سرعت عجیبی در فضای مجازی و به شکل انبوه منتشر شده، از عدم فرصت دادن به جوانان گلایه نموده است! این اظهار طلبکاری از تنگ کردن مسیر برای جوانان در حالی صورت گرفته که شخص قالیباف باید پاسخگوی این سوال باشد که در انتخابات های مختلف ماندن شورای شهر که جوانان فراخوان ثبت نام داده بودند، او و یارانش چه تسهیلی در این زمینه فراهم کردند؟ آیا با با حمایت از افرادی تکراری و پا به سن گذاشته شرایط شکست در انتخابات و تقدیم شهر به غربگرایان را فراهم ننمودند؟

2. تاریخ 14 ساله ی سیاست ایران (از سال 84 تاکنون) نشان می دهد که حضور همیشگی قالیباف و یارانش در انتخابات نه تنها موجب وحدت نشده، بلکه همیشه به عنوان یکی از علل تفرقه در میان بدنه ی انقلابی به حساب آمده است. قالیباف به دلایل مشخص، هرگز نتوانسته محور جریان عدالت طلب، انقلابی و جوان کشور محسوب شود و این موضوع کاملا آشکار و پیداست. اینکه چرا برای چندمین بار، مجددا در انتخاباتی حساس که می تواند به شدت سرنوشت ساز باشد، باز هم پیشدستی کرده و وارد میدان شده، قطعا مملو از ابهام و شبهه است که فقط باید شخص قالیباف به آن پاسخ دهد.

3. قالیباف در این ویدئو تلاش کرده بر موج جوانانه ی بیانیه ی گام دوم انقلاب سوار شده و خود را صدای جوانان لحاظ کند! از او سوال می شود با 58 سال سن، چگونه چنین پیش فرضی راه طراحی کرده است؟ او و افراد همسو با او مخاطب کدام بند از آن بیانیه ی تاریخی هستند؟ آیا همین موضوع که شخصی مانند قالیباف در این سن و سال و با آن وضعیت آشکار پایگاه اجتماعی، باز هم تلاش می کند محوریت جوانان را برعهده بگیرد، بزرگترین ظلم به جوانان انقلابی و بیانیه ی گام دوم نیست؟

در پایان، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار 12 ساله ی تهران، اگرچه خدمات و زحمات بسیاری برای اداره ی پایتخت متقبل شد، اما در مباحث تئوریک و انقلابی، شدیدا دچار تناقض و پارادوکس بود که خروجی آن مدیریت 12 ساله، شرایط فرهنگی و سیاسی امروز تهران است.
بنابراین از او درخواست می شود اگر واقعا خواهان فرصت دادن به جوانان انقلابی است و برای انقلاب دلسوزی می کند، برای یک بار هم که شده، خود و افراد مانند خود را دعوت به سکوت و تماشا نمایند و بنگرند که همین جوانان و رویش های انقلاب، چگونه بدون نیاز به هیچ قیم و تنها با تاسی به آرمان های انقلاب و امامین آن، کشور را از شرایط فعلی خارج و به ساحل امن و رفاه منتقل خواهند نمود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Romania
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
پس خود قالیباف کنار برود بگذارد جوانان بیایند!
ببینید چرا رسانه های اصلی اصولگرایان مانند فارس و مشرق و جهان و... اینهمه دارند خودشان را برای قالیباف می کشند؟
ناشناس
|
Romania
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
طرفداران قالیباف را به مناظره می طلبم.
اینها مواضع کیست؟
۲۰ بهمن ۹٧ | قالیباف در برنامه بدون توقف شبکه سه سیما: افکار عمومی باورش شده بود که اگر امروز مذاکره کنیم مشکلات حل می‌شود؛ حضرت آقا از اول هم گفتند آمریکا قابل اطمینان نیست؛ در برجام رفتیم چه اتفاقی افتاد، نه مشکلات اقتصادی ما حل شد، نه مشکلات سیاسی ما حل شد، نه دشمنی‌شان رفع شد؛ ما نباید در روش مبارزه بدسلیقه‌گی کنیم و به اصطلاح گاف بدهیم؛ عقیده من این است که ما باید روحیه پیش‌دستانه و بازدارندگی داشته باشیم، ما این روحیه را در حوزه دفاعی داریم

۱۱ اردیبهشت ۹۶ | قالیباف "در ایام انتخابات" در شبکه دو سیما: من هم از برجام پاسداری می‌کنم؛ هر دولتی غیر از این دولت، همین مسیر را می‌رفت

۵ مهر ۹۵ | قالیباف : مذاکره با دشمن نیز به نوعی مبارزه است! بنده با برجام موافق هستم|تسنیم

۱۸ آبان ۹۴ | قالیباف : برجام بطور کلی و بدون شک، موفقیت بزرگی است! بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتی شد و دستی بر قلم بردم سعی کردم تا از دستگاه دیپلماسی قدرشناسی کنم|فارس

۲۴ تیر ۹۴ | قالیباف خطاب به ظریف : خداقوت دوست عزیز، وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های مجاهدانه تیم مذاکره‌کننده ایران و به‌خصوص دوست عزیزم جناب آقای دکتر ظریف تقدیر نمایم و به همه‌ آنها خسته نباشید بگویم


راستی
اگر روحانی مسجدی را خراب کرده بود برای حفظ قداست تئاتر شهر چه می کردید؟
اگر مشایی گفته بود برجام موفقیت بزرگ است چه می کردید؟
اگر خاتمی گفته بود پیشرفت بر عدالت مقدم است چه می کردید؟
اگر بقایی دستور داده بود سلطهای زباله تهران درست قبل از فتنه 88 پلاستیکی شود- با وجود هشدارهای امنیتی- چه می کردید؟
اگر شرکتی جز شرکت (...) و بانکی جز بنک (...) دستش در گران کردن سکه و ارز در سال 90 بود جه می کردید؟
اگر استاندار تهران دولت احمدی نژاد می گفت سه میلیون نفر در تظاهرات 25 خرداد 88 شرکت کردند چه می کردید؟
اگر احمدی نژاد یک کتاب در مورد سوابق جبهه اش در کردستان نوشته بود و آن را به اسم یکی از دوستان شهیدش می نوشت و با بودجه بیت المال چاپ می کرد و به رایگان به همه هدیه می داد و می برد برای رهبری اما رهبری از تایید و تقریض کتاب خودداری می کرد تا جایی که (...) اما رهبری به دیدار خانواده آن شهید می رفت اما باز هم کتاب مزبور را تایید نمی کرد چه می کردید (دقیقا ماجراهای کتاب بابا نظر).
اگر کسی جز (...) برای سوء استفاده تبلیغاتی بودجه شهرداری تهران را صرف کمک به زوار اربعین می کرد چه می کردید؟ باز هم تاییدش می کردید؟ نمی گفتید ریاکاری و از محل بیت المال است که فقط قرار بوده در تهران خرج شود؟
اگر یک وزیر احمدی نژاد با وجود اعلام توان داخلی اقدام به واردات واگن از چین می کرد چه می کردید؟
اگر تبلیغات احمدی نژاد با بودجه شهرداری انجام می شد چه می کردید؟
اگر شهردار فعلی تهران به طور انفجاری تراکم بفروشد تا مسکن را گران کند چه می کنید؟ کاری که (...) فقط برای به شکست کشاندن مسکن مهر انجام داد تا اثر کاهش قیمت را خنثی کند و وقثیحانه تر اینکه رسانه های بی شمار تحت امرش در وارونه نمایی محض گفتند گرانی مسکن به دلیل ساخت مسکن مهر است و احدی هم نپرسید مگر تولید کار می تواند سبب گرانی آن بشود؟
اگر کرباسچی مثلا یک پروژه با چندین برابر هزینه اولیه تمام می کرد و آنهم با عجله و آنهم بدون رعایت استانداردهای مهندسی چه می کردید؟
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
محمدرضا کیانفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
1
0
محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی خطاب به جوانان گفت: اگر به میدان انتخابات نیایید در بر همان پاشنه خواهد چرخید.

آقای قالیباف،
مطمئن باشید نه تنها جوانان بلکه تمام ملت در صورتی به پیام شما لبیک خواهند گفت که کاندیداهای مخالف انقلاب رد صلاحیت نشوند.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
کسی که به اساس یک نظام اعتقاد ندارد اما باز هم برای شرکت در سازوکار آن اصرار دارد یک متقلب ریاکار بیشتر نیست.
نتیجه مذاکره را هم دیدیم و می دانیم هدف شما جز لیبی سازی ایران نیست.
کسی هم به نظام اعتقاد ندارد حق ندارد در مورد قانون اساسی آن اظهار نظر کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: