به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
متاسفانه ضریب جینی ما افزایش عجیبی پیدا کرده و این یعنی در توزیع مناسب ثروت وضعیت منفی در این سالها داشتیم و نابرابری گسترده شده، اما سر ما را با دوقطبی‌های فریبکارانه مشغول می‌کنند که البته در این زمینه، خوب وارد هستند
"خیبرآنلاین" - مهندس مهرداد بذرپاش در سالروز ترور نافرجام امام خامنه ای در مسجد ابوذر تهران در جمع مردم این مسجد حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، بذرپاش در این مراسم که با عنوان "ترور نافرجام حقیقت" برگزار شد، با تبیین ویژگی های شخصیتی ولی امر مسلمین، گفت: یکی از زیباترین شیوه‌ها در شناخت یک شخصیت برجسته آن است که او را در آیینه تعاریف استادانش ببینیم. حضرت آقا از برجسته ترین و وفادارترین شاگردان و مریدان امام بوده و هستند. پس شناخت ایشان در آینه اوصافی که امام درباره آقا به کار برده‌اند، بسیار شیرین و موثر است. در میان انبوه تعابیر و اوصاف امام درباره ایشان، شاید این تعبیر یکی از دلنشین‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین تعابیر باشد؛ آنجایی که آقا را «نعمت خدا» معرفی کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: حالا که انقلاب از سن تکامل 40 سالگی به سلامت و اقتدار عبور کرد، و از پس همه‌ی کینه توزی ها، حسادتها، جوسازی ها و شایعات بی اساس، و همزمان با تهدید و تحریم دشمن، شاید بهتر بتوان از معنای وسیع این تعبیر امام رمزگشایی نمود.

وی یادآور شد: صرفا نه به عنوان یک انقلابی و حزب اللهی، بلکه به عنوان یک ایرانی، از هر زاویه ی که به صحنه ی کشور و جهان نظر بیافکنیم، وجود ایشان را مصداق عینی « نعمت خدا» خواهیم دید و از باب «اذکروا نعمت الله علیکم» باید شکر داشتن این نعمت را زبانی و عملی به جا بیاوریم و البته مهم نیست دیگران چه قضاوتی درباره این شکرگذاری خواهند داشت.

مهرداد بذرپاش: مظهر امام مجسم را در آقا بیابید / آیا سرمایه اجتماعی رهبری تحریم شدنی است؟ / مراقب دوقطبی‌های فریبکارانه باشیم +تصاویر 

بذرپاش با یادآوری حدیثی از امیرالمومنین، اظهار کرد: امام علی(ع) می فرماید "شُكْرُ النِّعْمَةِ أَمَانٌ مِنْ حُلُولِ النِّقْمَةِ"؛ شکر نعمت مانع رسیدن مجازات است. یکی از مراتب شکرگذاری، توصیف نعمت و یادآوری برای یکدیگر است تا از پس این همه امواج تخریبی، فراموش نکنیم که اگر امنیت و پیشرفتی هست، در سایه ی کدام نعمت الهی است.

عضو هیات رئیسه مجلس سابق گفت: حضرت آقا در جایی اشاره دارند که «امام مجسم» در وصیتنامه امام است. امروز با تجربه ای که از پس 41 سال دوران انقلاب و 30 سال عصر زعامت ایشان به دست آمده، به آنانی که جویای یاد و مرام امام هستند، به یقین می توان گفت «امام مجسم» را در وجود آقا و منظومه ی گفتاری و رفتاری ایشان بیابند.

وی ادامه داد: اگر اسلام برای امام عزیزترین چیزها بود، رهبر انقلاب نیز به تایید علما و فضلا، تنها در مسیر اسلام و سنت الهی و نبوی و علوی قدم برداشته اند. اگر امام منادی عدالت بود، امروز رساترین فریاد عدالت خواهی و رسیدگی به امور محرومان ومستضعفان از گلوی اقا شنیده می شود. چنانچه تدابیر و پیگیری های ایشان نبود، از حرکت های جهادی عظیمی که در نقاط مختلف و محروم کشور به راه افتاده، خبری نبود؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از انقلابیون سابق به چرب و شیرین دنیا گرفتار شده اند.

بذرپاش افزود: اگر امام برادری و وحدت کلمه را رمز پیروزی و ماندگاری نهضت می دانست، باید سوال کرد که امروز جز رهبر انقلاب چه کسی نگران واقعی وحدت ملت در سطح ملی و وحدت مسلمانان در سطح امت اسلامی است؟ پرچمدار امت واحده ی اسلامی کیست؟ کدام زعیم والامقام، در عین دفاع از اصول بر حق مذهبش، اما با بصیرتی نافذ، اختلاف افکنی و تفرقه در این دوران را هدف بزرگ دشمنان اسلام دانسته و از بیش از یک میلیارد مسلمان می خواهد که دست و دلها را به یکدیگر نزدیک کنند؟

مهرداد بذرپاش: مظهر امام مجسم را در آقا بیابید / آیا سرمایه اجتماعی رهبری تحریم شدنی است؟ / مراقب دوقطبی‌های فریبکارانه باشیم +تصاویر

معاون رئیس جمهور سابق یادآور شد: یکی از گروه هایی که باید با تمام وجود قدردان نعمت خدایی حضور حضرت آقا باشند، طیف های مختلف سیاسیون و رجل سیاسی کشور هستند. در اوج انتقادات و هجمه ها به دولت های مختلف، آن کسی که همچون کوه پشتیبان تمام دولت های قانونی بوده، شخص ایشان بوده اند. یادمان نرود که اگر ایشان و تدابیر حکیمانه شان نبود، عده ای چه تدارک تلخی برای رای مردم و حق الناس آنان فراهم کرده بودند. همین امروز اگر چتر حمایتی آقا از سر دولت کوتاه شود، آیا توان ایستادگی در برابر این موج سهمگین اعتراضات علیه ناکارآمدی ها و بی عملی و بی عدالتی را خواهند داشت؟

وی که در زمره فرزندان شهدا قرار دارد، اذعان داشت: اگر امام راحل چنان نَفَس مسیحایی داشت که با یک اشاره اش، جبهه های دفاع از انقلاب مملو از رزمندگانی بود که برای شهادت تحت فرمانش لحظه شماری می کردند، امام حی نیز صاحب چنان نَفَس الهی است که هنوز اشاره نکرده، موج گسترده ای از جوانان برای دفاع از حرم و حریم اسلام در مرزهای فراسرزمینی به خط می شوند و در صف شهادت می ایستند.

بذرپاش گفت: امام راحل عظیم الشان می فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ امام حی عزیزمان هم با همان ابهت و اقتدار، پای مردمسالاری دینی ملت ایران می ایستد و در هر شرایطی از آن دفاع می کند و در برابر برخی سوءرفتارها با قدرت بیان می کند که انتخابات در این کشور نباید حتی برای یک روز هم به تعویق بیافتد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: امام هم در مسایل اقتصادی و اجتماعی، طرف مردم بود، آقا هم همین منش را ادامه می دهند. امام هم می فرمود امید من به شما جوانان است و امید داشت مقدرات کشور با دست جوانان به پیش برود، آقا نیز فرزندان جوان خود را صاحبان گام دوم انقلاب معرفی کرده و تمامی هزینه ها را به جان می خرند تا راه برای ورود جوانان جهت به دست گرفتن مسئولیت ها باز شود.

مهرداد بذرپاش: مظهر امام مجسم را در آقا بیابید / آیا سرمایه اجتماعی رهبری تحریم شدنی است؟ / مراقب دوقطبی‌های فریبکارانه باشیم +تصاویر

وی افزود: امام راحل مصداق اتم اشداء علی الکفار بود و کارتر را به  مذلت کشاند، اروپای حامی سلمان رشدی ملعون را به انفعال وادار نمود، ابهت کمونیسم را شکست و روند زوال صهیونیست ها را کلید زد. او در عین حال، رحماء بینهم هم بود و مستضعفان عالم در سایه ی نگاه و کلام و اقدام او به امید و آرامش می رسیدند. آقا نیز رجزخوانی های توخالی آمریکا و بوش و اوباما و ترامپ را به دیوار می کوبد و در برابر مکتب لیبرالیسم غربی، رهبری اسلام ناب را با قدرت برعهده می گیرد و از فروپاشی یک رژیم جعلی در کمتر از 23 سال دیگر خبر می دهد و همزمان، بیشترین دغدغه را برای آزادی ملت فلسطین و دفاع از مقاومت در سوریه و لبنان و  عراق از خود نشان می دهد.

بذرپاش یادآور شد: امام(ره) ساده زیست بود و یک زندگی معمولی و در سطح اقشار ضعیف جامعه داشت و آقا نیز همان خوی ساده ی طلبگی را حفظ کرده و علیرغم فراهم بودن فرصت برای استفاده از آنچه که در اختیار ایشان قرار دارد، دست از نشستن بر زیلوهای ساده بر نمی دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: یادمان باشد که دوران زعامت امام خامنه ای، با دوره ی پیچیده و بی سابقه ی امپراتوری فضای مجازی و تکنولوژی و علم همزمان شده و ساعت و روزی نیست که شبهه ای، تخریبی و یا سیاه نماییِ خاصی از انقلاب و رهبری در سطح گسترده ای توزیع نشود و این پیوستگی مثالزدنی میان امت و امام، را یکی از معجزات عصر ارتباطات باید دانست.

وی افزود: وقتی می گوییم ولی فقیه ما نعمت خداست، سخنی از روی هوا و هوس و توهم بیان نکرده ایم بلکه مشغول بازگویی واقعیات و تجربیات عینی هستیم. بپذیریم که بسیاری از تحولات، پیشرفت های علمی، اقتصادی، نظامی، سیاسی، اجتماعی در دوره های مختلف تنها با تدابیر حکیمانه و پیگیری های موثرانه و دلسوزانه ی ایشان به دست آمده است. از کتاب و هنر و فرهنگ گرفته تا صنعت هسته ای و موشکی و نانو اقتصاد دانش بنیان و تکنولوژی های دیگری که اکنون مردم عزیز ما از آن برخوردارند.

بذرپاش تاکید کرد: آنچه که این خلف صالح امام خمینی(ره) با الگوپذیری از استاد خود بر آن تاکید مضاعف نموده اند، حفظ و تقویت روحیه ی انقلابیگری همزمان با همه ی پیشرفت ها و نوآوری هاست. در شرایطی که عده ای ساده لوحانه و برای به دست آوردن دل کدخدایان قلابی، از پایان روحیات انقلابی سخن می گویند، اما ایشان با همان شور و نشاط اول انقلاب، بر روحیه ی انقلابیگری مصر هستند و حتی یک قدم نیز از آن عقب ننشسته اند.

عضو هیات رئیسه مجلس سابق یادآور شد: یکی از راههای قدرشناسی از این نعمت خدایی، توجه به کلام نورانی امیرکلام امام علی علیه السلام است که فرمود: انّما يُعرَفُ قَدرُ النِّعَمِ بمُقاساةِ ضِدِّها؛ قدر نعمت ها در قياس با ضدّ آنها شناخته مى شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم از شان و جایگاه امام جامعه با خبر شویم، در کنار سایر اتفاقات پیش از آن، باید حادثه ترور 38 سال قبل مسجد ابوذر را مورد بازخوانی تاریخی قرار دهیم. چرا هدف تروریست‌ها ایشان بود؟ آیا جز اینکه فهمیده بودند تا خامنه ای هست، راه خمینی که همان راه رسول الله و اهل بیت است، ادامه خواهد یافت؟

بذرپاش با بازخوانی برهه ای از تاریخ معاصر کشورمان، اظهار داشت: این روزها و در سالگرد آن ترور ناموفق، رئیس یک دولت حامی تروریسم، از تحریم امام‌مان سخن گفته و در اثنای مشکلات تلخ اقتصادی، بساط نشاط و شادی را برای جامعه‌ی ما رقم زده است! یادتان هست در همین ممکلت، روزولت و استالین و چرچیل، سران 3 کشور آمریکا و شوروی و انگلیس بدون اطلاع شاه ایران وارد تهران شده و بدون دعوت از او کنفرانسی ۴ روزه‌ برگزار کردند و حتی التماس های شاه برای دیدار با آنها را بی پاسخ گذاشتند؟ حالا آن روزها را با نامه اخیر رئیس جمهور آمریکا که توسط نخست وزیر ژاپن به ایران آورده شد و سرنوشت آن نامه در دیدار با رهبری، مقایسه کنید. آیا به دشمن حق نمی دهید عصبانی باشد؟

معاون رئیس جمهور سابق با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا، اعلام کرد: یکی از نشانه‌های اشتباه محاسباتی دشمن را در همین ماجرای تحریم می‌توان ملاحظه کرد؛ در مکاتب غربی، سرمایه صرفا در حساب بانکی و سهام‌های در اختیار و کاخ‌ها و خودروهای شیک خلاصه می‌شود، اما در مکتب اسلام ناب، سرمایه واقعی فرای آنهاست. سرمایه نظام و رهبری توده‌های مردمی هستند که علیرغم همه گله‌مندی‌ها، هر زمان که احساس کنند انقلاب به حضور آنها نیازمند است، با فداکاری وارد صحنه می‌شوند. آیا این سرمایه تحریم‌شدنی است؟

وی خطاب به جوانان گفت: یکی از نکات عبرت‌آموز چند سال اخیر که باید توسط جوانان فرهیخته مورد کارشناسی قرار گرفته و تا عمق جامعه تبیین شود، اثرات منفی ناکارآمدی عده‌ای از مسئولان بر سرمایه اجتماعی کشور است.

بذرپاش با تقدیر از ابتکارات سید ابراهیم رئیسی، اظهار داشت: برخی اقدامات رئیس جدید قوه قضائیه ظرف مدت کوتاهی که در این مسئولیت مشغول خدمت شده، و جهت صحیح برنامه‌های اعلامی در راستای مطالبات مردمی ، موجب افزایش اعتماد عمومی و تثبیت سرمایه اجتماعی برای این دستگاه حاکمیتی شده است.  اگر همین نمونه در سایر دستگاه‌ها و قوای کشور نیز تکثیر شود و همه‌ی دل‌ها و قدم‌ها برای خدمت جهادی به ملت بزرگ ایران هم‌افزا شوند، آیا از دشمن بیرونی کاری بر می‌آید؟

عضو هیات علمی دانشگاه با قبیح دانستن اقدام عده ای برای ایجاد دوقطبی های فریبکارانه، تاکید کرد: می‌گوییم کشور باید علمی اداره شود، دوقطبی‌سازها چراغ دوگانه "فیلترینگ - آزادی" را روشن می‌کنند! می‌گوییم سیستم تصمیم گیری و تصمیم سازی جوان شود، پیگیر دوگانه انحرافی "مقاومت-مذاکره" می‌شوند! می‌گوییم به جای اجرای قانون من‌درآوردی بقا که فردی بعد از 40 سال، همچنان وزیر است و همچنان هزینه به سیستم تحمیل می‌کند، از جوانان متخصص و متعهد که به تکنولوژی روز آشنایی دارند استفاده کنید، دوگانه "کنسرت-ضدکنسرت" را پیش می‌کشند!

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در اقتصاد کشور، اعلام کرد: متاسفانه ضریب جینی ما افزایش عجیبی پیدا کرده و این یعنی در توزیع مناسب ثروت وضعیت منفی در این سالها داشتیم و نابرابری گسترده شده، اما سر ما را با دوقطبی‌های فریبکارانه مشغول می کنند که البته در این زمینه، خوب وارد هستند.

مهندس بذرپاش علت برخی اشکالات به وجود آمده را در نحوه ی انتخاب مسئولان توسط مردم دانست و از آنها خواست در تصمیم گیری های سرنوشت ساز، با دقت بیشتر و به دور از هیجانات و احساسات زودگذر دست به انتخاب بزنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
این حرفهای توخالی (...) دیگر کسی را گول نمی زند و اگر مردم واقعا چنین چیزی را می دیدند نیازی به تکرار این حرفهای شعاری نبود. (...) بهتر است به جای انکار یک حقیقت آن را بپذیریم و عالمانه مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
0
1
مهندس بذرپاش هر چند در برخی پست های دیگر مفید باشد، برای ریاست جهموری گزینه ای مناسب نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
مهندس بذرپاش یکی از بهترین گزینه های ریاست جمهوری است اصولگرایان باید به توافق برسند و یک نفر را معرفی کنند اصلاحطلبان به دولت یازدهم میگفتند تا رفتی بالا ما را فراموش کردی شرط حمایت ما از روحانی این(کنترل تورم)نبود دولت دوازدهم به ما ثابت کرد افزایش رفاهی که دولت نهم و دهم آورد و دولت یازدهم ناگزیر از ادامه بود نه مربوط به پیشرفت بود نه فروش نفت ، رفاهی که دولت نهم و دهم برای کشور آورد از رشد افتصادی بود و آن رشد اقتصادی از رونق تجارت و کار بود که با سیاست کوچک سازی دولت و سرکوب دلار حاصل میشود که این از سیاستهای اصولگرایان است،سیاست اصلاحطلب را هم سن های ما اگر در دولت هاشمی و موسوی لمس نکرده باشند در دولت خاتمی لمس کرده اند و الان عینا آنرا در دولت دوازدهم میبینیم ،مردم ما میدانند کشور به امثال همین بذرپاش نیاز دارد کم هم نیستند امثال بذرپاش ها که کشور به ایشان نیاز دارد(...)جز اصولگراها دلسوزی برای ایران وجود ندارد واین هم تجربه شده و اکثریت مردمی که سیاستمدار نیستند این وقایع را میبینند و میدانند، من از اصولگرایان میخواهم با قدرت حرکت کنند و بر خدا توکل کنند خدا حامی نیت خیر وعمل خیر است و همین بس که خدا حامی باشد خدا با صابرین است
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
0
مدیریت بذرپاش در سایپا را یادمان نرفته. ایشان مطلقا شایستگی بخشدار شدن را هم ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: