به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نرخ سود تسهیلات ارائه‌شده برای ساخت ۱۰۰ هزار مسکن نیرو‌های مسلح ۱۸ درصد است. بنا بر اظهارات اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه مذکور تسهیلات در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد و بانک‌های عامل تا ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت را در قالب وام و مصوبه شورای پول و اعتبار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، پس از آن نیز وام سازنده به خریدار منتقل می‌شود و خریداران می‌توانند با این ویژگی‌ها به تملک واحد‌های مسکونی اقدام کنند.
"خیبرآنلاین" - در هفته گذشته تفاهمنامه ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح بین وزارت راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح امضا شد، که نرخ سود تسهیلات آن ۱۸درصد اعلام شده و متقاضی خرید آن ماهانه باید بین ۲.۴ تا ۲.۹ میلیون تومان قسط پرداخت کند.

به گزارش میزان، بر اساس اظهارات وزیر دفاع این تفاهمنامه طی سه سال اجرا می‌شود و در قالب آن هم سرباز و هم افسران در یک بازه زمانی ۱۵ ساله صاحب‌خانه می‌شوند، زمان اجرای این طرح سه‌ساله است و کارکنان پس از ۱۵ سال خدمت، صاحب مسکنی می‌شوند که با مشارکت خودشان، بانک‌ها و کمک سازمان ساخته شده است.

ساخت واحد‌های مسکونی برای نیرو‌های مسلح/ نرخ سود تسهیلات ساخت ۱۸ درصد

به علاوه نرخ سود تسهیلات ارائه‌شده برای ساخت ۱۰۰ هزار مسکن نیرو‌های مسلح ۱۸ درصد است. بنا بر اظهارات اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه مذکور تسهیلات در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد و بانک‌های عامل تا ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت را در قالب وام و مصوبه شورای پول و اعتبار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، پس از آن نیز وام سازنده به خریدار منتقل می‌شود و خریداران می‌توانند با این ویژگی‌ها به تملک واحد‌های مسکونی اقدام کنند.

این در حالی است که در فروردین ماه سال جاری مدیر اعتبارات بانک مسکن از مخالفت بانک مرکزی با وام ۲۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن خبر داده و گفته بود، بر اساس سیاست‌های بانک مسکن وام ساخت به ۱۷۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به علاوه به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سقف وام خرید مسکن به ۲۸۰ میلیون تومان را صورت گرفته که با آن مخالفت شد و با توجه به سیاست‌های اعتباری بانک مسکن، وام ساخت برای سازندگان حرفه‌ای دارای صلاحیت به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش یافت که در صورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مسکن ۱۷۰ میلیون تومان وام به سازندگان پرداخت می‌شود و صلاحیت سازندگان را ادارات راه و شهرسازی و انجمن انبوه‌سازان تأیید می‌کنند.

با توجه به این‌که دوره ساخت واحد‌های مسکونی معمولاً ۳ ساله است از این رو پس از دوره مشارکت، وام ۱۴۰ یا ۱۷۰ میلیون تومانی به خریدار (کارکنان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح) منتقل می‌شود، وامی که سود آن ۱۸ درصد و باید در مدت ۱۲ سال بازپرداخت شود، بر این اساس چنانچه واحد مسکونی با وام ۱۷۰ میلیون تومانی ساخته شود، خریدار باید ۱۴۴ ماه و ماهانه حدود ۲.۹ میلیون تومان قسط پرداخت کند. میزان سودی که خریدار برای این تسهیلات باید پرداخت کند حدود ۲۴۶ میلیون تومان است و مجموع کل بازپرداخت ۴۱۶ میلیون تومان خواهد بود.

البته اگر سازنده واحد مسکونی را با وام ۱۴۰ میلیون تومانی بسازد، خریدار ماهانه باید بابت آن حدود ۲.۴ میلیون تومان قسط به‌مدت ۱۲ سال پرداخت کند. سود این تسهیلات نیز کمی بیش از ۲۰۲ میلیون تومان خواهد بود.

براساس این گزارش، هنوز جزئیات دقیق طرح ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح مشخص نیست؛ اما با توجه به آنچه در سطر‌های بالا به آن اشاره شد به‌نظر نمی‌رسد پرسنل و بازنشستگان نیرو‌های مسلح از عهده پرداخت اقساط ۲.۴ تا ۲.۹ میلیون تومانی برآیند، البته در صورتی که دولت پرداخت بخشی از سود ۱۸ درصدی را به‌صورت یارانه متقبل شود این احتمال وجود دارد تا زمینه خانه‌دار شدن نیرو‌های مسلح در زمین‌های واقع در پادگان‌ها فراهم شود.
برچسب ها: مسلح ، واحد ، ساخت ، سود ، تسهیلات ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: