به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
هزاران یمنی با شرکت در تظاهرات گسترده خواستار خروج نیروهای ائتلاف از استان «المهره» (واقع در شرق یمن) و هم‌مرز با کشور عُمان شدند.
"خیبرآنلاین" - هزاران یمنی با شرکت در تظاهرات گسترده خواستار خروج نیروهای ائتلاف از استان «المهره» (واقع در شرق یمن) و هم‌مرز با کشور عُمان شدند.

به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، تظاهرات‌کنندگان پلاکارت‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «المهره اشغالگری اماراتی-سعودی را مردود می‌داند».

در پایان سال 2017 عربستان سعودی به بهانه «تقویت امنیت و مقابله با قاچاق (سلاح)» نیروها و تجهیزاتی نظامی در المهره مستقر کرد اما از همان زمان اعتراض‌ها به این موضوع آغاز شد.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات جمعه (دیروز) که در شهر «الغیضه» مرکز استان المهره برگزار شد، بر مطالبات خود و در رأس آنها خروج نیروهای سعودی، تحویل گذرگاه‌های زمینی و دریایی و خروج تمام نیروهای ائتلاف از فرودگاه الغیضه تأکید کردند.

آنها همچنین اعلام کردند، «راجح باکریت» استاندار المهره باید برکنار شود زیرا در حال اجرای دستورهای سعودی برای تسلط بر استان المهره است.








در ماه گذشته (خردادماه) حزب الاصلاح یمن به عنوان یکی از بزرگترین احزاب یمنی نیز به حضور اقتصادی و نظامی عربستان سعودی در استان المهره اعتراض کرد.

«مختار الجعفری» رئیس شاخه حزب الاصلاح در استان المهره، با این که تلاش داشت در سخن گفتن جانب احتیاط را رعایت کند؛ از رشد نهادهایی که خارج از تسلط مسئولان استان است، انتقاد کرد و بدون اشاره صریح به عربستان سعودی گفت که اگر برخی کشورها حمایت‌هایی انجام می‌دهند، این حمایت‌ها نباید منجر به ایجاد نهادهایی شود که مسئولان استان کنترلی روی آن‌ها ندارند.

او با بیان اینکه از ابتدای بحران در یمن، استان المهره خود را از درگیری‌ها دور نگه داشته، درباره بروز درگیری در این استان هشدار داد و از مسئولان استان خواست تا اشتباهات خود را تصحیح کنند.

منابع یمنی می‌گویند، عربستان با گسیل پی در پی واحدها و تجهیزات نظامی خود به المهره یمن درصدد اشغال کامل این منطقه استراتژیک و مقابله با تحرکات نفوذی امارات در آنجاست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: